• Kezdőoldal
  • Bemutatkozás
  • Kiszállítás
  • Ajánlatkérés
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • Regisztráció
  • Belépés
Két Molnár Autó Kft. Autóalkatrész Webshop!

Két Molnár Autó Kft. Autóalkatrész Webshop!

Hívj bátran! 70/200-1214 vagy 30/163-0148

0 termék — 0.00 Ft
  1. Kezdőoldal
  2. Hírek
  3. AdBlue
  • szórakozás
  • márkáink
  • cikkek
  • szerviz
  • állásajánlat
  • autóalkatrészek nevei
  • autófelszerelés
  • betétdíj
  • gyári alkatrészek
  • OLAJSHOP
  • Akkumulátor
  • AUTÓÁPOLÁS
  • EGR szelep
  • Toronycsapágy
  • Lengőkar
  • Lambdaszonda
  • Katalizátor
  • Önindító
  • Lengéscsillapító
  • Kipufogó dob
  • Ablaktörlő lapát
  • Gyújtógyertya
  • Hidrotőke
  • Autóalkatrész kereső katalógus
  • Gumiszőnyeg

Ajánlatunk

Mellény fényvisszaverő csikkal 0857-TUN
Mellény fényvisszaverő csikkal 0857-TUN
550 Ft

Válassz autót

Két Molnár Autó Kft.

70/200-1214
52/384-633
ketmolnarauto@t-online.hu
4241 Bocskaikert, Debreceni u.24

Partnerek

Autó Hírek
Bontó Pláza
Elektromos hibrid autók
Milyen autót vegyek

AdBlue

Adblue adblue.png
Previous Next

 

Kínálatunkban AdBlue adalékok is elérhetők. 5l, 10l illetve 20 literes kiszerelésben. Vásárolj olcsón AdBlue adalékot, vagy olvas róla tovább részletesen: Mi az AbBlue adalék? Mennyi AdBlue kell? Tankolás, ár stb.

 

Kattints ide az AdBlue 5 kg-os kiszereléshez

Kattints ide az AdBlue 10 kg-os kiszereléshez

Kattints ide az AdBlue 20 kg-os kiszereléshez

 

 

Mennyi AdBlue kell?

Az AdBlue fogyasztás az üzemeltetés módjától függ. Egy tanknyi AdBlue több tanknyi dízel üzemanyaghoz elegendő. Egy középkategóriás dízel gépjármű (például Opel Insignia vagy Peugeot 508) kb. 1 liter AdBlue / 1000 km-re elegendő. Egy városi terepjáró/egyterű dízel gépjármű (például Opel Zafira vagy VW Touran) kb. 1,5 liter AdBlue / 1000 km-re elegendő.

 

Mi történik ha kifogy az AdBlue?

Ha elfogy az AdBlue, az csökkent motorteljesítménnyel járhat, bizonyos esetekben a motor egyáltalán nem is indul be. Ügyeljünk rá, hogy mindig legyen vésztartalék a járműben! Ha mégis elfogyna a motor nem fog leállni, de egyes motorok automatikusan korlátozzák a motor teljesítményét, amikor az AdBlue elfogy. Mindez a motort nem károsítja, és továbbhaladhatunk a legközelebbi AdBlue értékesítési pontig, vagy a legközelebbi pihenő helyen felhasználhatjuk a vésztartalékot. Viszont a motor teljesítménye változhat, amíg nem töltjük újra. A motor teljesítménye helyreáll, amint az AdBlue szint ismét megfelelő lesz.


Mi az AdBlue?

A haszongépjárművek teljesítményének növekedése és környezetvédelmi normáinak szigorodása folyamatosan új technológiai megoldások fejlesztését teszik szükségessé. A dízelmotorok teljesítményének növelése az égési hőmérséklet és a végnyomás emelkedéséhez vezet, ennek következtében viszont több egészségre káros nitrogén-oxid keletkezik. A dízelmotorok égési hőmérséklete a kipufogógáz egy részének visszavezetésével csökkenthető, erre a célra az EGR (exhaust gas recirculation) rendszert alkalmazzák. Az égési hőmérséklet az EGR és így a visszavezetett gázok hűtésével hatékonyabban csökkenthető. Az EGR alkalmazásával a haszonjárművek Euro V normájában rögzített 2.0 g/kWh NOx emissziós korlát teljesíthető, de a 2012 végén hatályba lépett Euro VI norma 0.40 g/kWh NOx, korlátjának teljesítéséhez másik megoldásra volt szükség.
 

A nitrogén-oxidok mennyiségének hatékony csökkentésére alkalmas SCR (selective catalytic reduction) eljárást már 1957-ben szabadalmaztatták, a kezdetekben elsősorban távfűtő művek kazánjainál, gázturbináknál alkalmazták. Ezzel a megoldással, ammónia oldat hozzáadásával a kipufogógázban lévő nitrogén-oxid nagy része, akár 90%-a az egészségre és a környezetre ártalmatlan nitrogénné és vízzé alakítható át.

 

Mennyi AdBlue kell?

 

Ez a reakció katalizátor jelenléte nélkül csak egy rendkívül szűk (980 °C körüli) hőmérsékleti tartományban valósulhatna meg, katalizátor jelenlétében ez a hőmérséklet a jól szabályozható 300-400 °C-ra csökkenthető. A napjainkban közúti járműveken alkalmazott szelektív katalizátorokban sík vagy méhsejtszerű kerámia vázra hordják fel a katalitikus folyamatot kiváltó réteget, amely lehet fém-oxid (pl. vanádium, molibdén vagy wolfram oxid) vagy zeolit, ritkábban valamilyen tiszta fém. A fém-oxid katalizátorok gyártási költsége kisebb, viszont hőtűrő képességük korlátozottabb, továbbá a kipufogógázban lévő kén-dioxidot (S02) rendkívül káros kén-trioxiddá (S03) alakíthatják. A zeolit katalizátorok hűtűré képessége kedvezőbb, használatukkal a kén-trioxid keletkezésének valószínűsége csekélyebb.

 

Mi az AdBlue
 

A nitrogén-oxid átalakításához szükséges ammónia magas tisztaságú karbamid és ioncserélt víz meghatározott arányú keveréke formájában, a gépjárműben lévő tartályból jut a katalizátorba. Ezt a folyadékot AdBlue néven ismerjük. Az AdBlue és az SCR alkalmazásával a haszongépjárművek üzemanyag fogyasztása akár 3-4%-kal is csökkenthető.
A haszongépjármű üzemeltetők kis- és nagy kiszerelésben is megtalálják kínálatunkban a korszerű dízelmotorok üzemeltetéséhez nélkülözhetetlen AdBlue adalékot, amely természetesen megfelel a rendkívül szigorú ISO 22241-1 szabványnak.

 

 

Hol tankoljak AdBlue

 

 

 

# Mi az AdBlue adalék? Mennyi AdBlue kell? Hol tankoljak AdBlue?

 

Hozzászólások:

Eddig nincs hozzászólás

Írj hozzászólást

Elérhetőség

  • 70/200-1214 webshop
  • 52/384-633 Bocskaikert telephely
  • ketmolnarauto@t-online.hu
  • Impresszum

Fiókom

  • Belépés
  • Regisztráció
  • Személyes adatok feldolgozásának visszavonása

Egyéb információk

  • Katalógusok
  • Tanúsítványok
  • Autóalkatrészt vagy autósboltot keres? Itt megtalálja.
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Adatkezelési tájékoztató (cookie-k)
  • Felhasználási feltételek ÁSZF
  • Utánfutó kölcsönző, trailer bérlés
  • Webhely térkép

Kövess minket!

  ketmolnarauto.hu 2021
Positive SSL