AdBlue
Kínálatunkban AdBlue adalékok is elérhetők. 5l, 10l illetve 20 literes kiszerelésben. Vásárolj olcsón AdBlue adalékot, vagy olvas róla tovább részletesen: Mi az AbBlue adalék? Mennyi AdBlue kell? Tankolás, ár stb.
Kattints ide az AdBlue 5 kg-os kiszereléshez
Kattints ide az AdBlue 10 kg-os kiszereléshez
Kattints ide az AdBlue 20 kg-os kiszereléshez
Mennyi AdBlue kell?
Az AdBlue fogyasztás az üzemeltetés módjától függ. Egy tanknyi AdBlue több tanknyi dízel üzemanyaghoz elegendő. Egy középkategóriás dízel gépjármű (például Opel Insignia vagy Peugeot 508) kb. 1 liter AdBlue / 1000 km-re elegendő. Egy városi terepjáró/egyterű dízel gépjármű (például Opel Zafira vagy VW Touran) kb. 1,5 liter AdBlue / 1000 km-re elegendő.
Mi történik ha kifogy az AdBlue?
Ha elfogy az AdBlue, az csökkent motorteljesítménnyel járhat, bizonyos esetekben a motor egyáltalán nem is indul be. Ügyeljünk rá, hogy mindig legyen vésztartalék a járműben! Ha mégis elfogyna a motor nem fog leállni, de egyes motorok automatikusan korlátozzák a motor teljesítményét, amikor az AdBlue elfogy. Mindez a motort nem károsítja, és továbbhaladhatunk a legközelebbi AdBlue értékesítési pontig, vagy a legközelebbi pihenő helyen felhasználhatjuk a vésztartalékot. Viszont a motor teljesítménye változhat, amíg nem töltjük újra. A motor teljesítménye helyreáll, amint az AdBlue szint ismét megfelelő lesz.
Mi az AdBlue?
A haszongépjárművek teljesítményének növekedése és környezetvédelmi normáinak szigorodása folyamatosan új technológiai megoldások fejlesztését teszik szükségessé. A dízelmotorok teljesítményének növelése az égési hőmérséklet és a végnyomás emelkedéséhez vezet, ennek következtében viszont több egészségre káros nitrogén-oxid keletkezik. A dízelmotorok égési hőmérséklete a kipufogógáz egy részének visszavezetésével csökkenthető, erre a célra az EGR (exhaust gas recirculation) rendszert alkalmazzák. Az égési hőmérséklet az EGR és így a visszavezetett gázok hűtésével hatékonyabban csökkenthető. Az EGR alkalmazásával a haszonjárművek Euro V normájában rögzített 2.0 g/kWh NOx emissziós korlát teljesíthető, de a 2012 végén hatályba lépett Euro VI norma 0.40 g/kWh NOx, korlátjának teljesítéséhez másik megoldásra volt szükség.
A nitrogén-oxidok mennyiségének hatékony csökkentésére alkalmas SCR (selective catalytic reduction) eljárást már 1957-ben szabadalmaztatták, a kezdetekben elsősorban távfűtő művek kazánjainál, gázturbináknál alkalmazták. Ezzel a megoldással, ammónia oldat hozzáadásával a kipufogógázban lévő nitrogén-oxid nagy része, akár 90%-a az egészségre és a környezetre ártalmatlan nitrogénné és vízzé alakítható át.
Ez a reakció katalizátor jelenléte nélkül csak egy rendkívül szűk (980 °C körüli) hőmérsékleti tartományban valósulhatna meg, katalizátor jelenlétében ez a hőmérséklet a jól szabályozható 300-400 °C-ra csökkenthető. A napjainkban közúti járműveken alkalmazott szelektív katalizátorokban sík vagy méhsejtszerű kerámia vázra hordják fel a katalitikus folyamatot kiváltó réteget, amely lehet fém-oxid (pl. vanádium, molibdén vagy wolfram oxid) vagy zeolit, ritkábban valamilyen tiszta fém. A fém-oxid katalizátorok gyártási költsége kisebb, viszont hőtűrő képességük korlátozottabb, továbbá a kipufogógázban lévő kén-dioxidot (S02) rendkívül káros kén-trioxiddá (S03) alakíthatják. A zeolit katalizátorok hűtűré képessége kedvezőbb, használatukkal a kén-trioxid keletkezésének valószínűsége csekélyebb.
A nitrogén-oxid átalakításához szükséges ammónia magas tisztaságú karbamid és ioncserélt víz meghatározott arányú keveréke formájában, a gépjárműben lévő tartályból jut a katalizátorba. Ezt a folyadékot AdBlue néven ismerjük. Az AdBlue és az SCR alkalmazásával a haszongépjárművek üzemanyag fogyasztása akár 3-4%-kal is csökkenthető.
A haszongépjármű üzemeltetők kis- és nagy kiszerelésben is megtalálják kínálatunkban a korszerű dízelmotorok üzemeltetéséhez nélkülözhetetlen AdBlue adalékot, amely természetesen megfelel a rendkívül szigorú ISO 22241-1 szabványnak.
# Mi az AdBlue adalék? Mennyi AdBlue kell? Hol tankoljak AdBlue?
Hozzászólások:
Eddig nincs hozzászólás