- Autóalkatrész kereső katalógus
- Akkumulátor
- Autófelszerelés
- Olajshop
-
Műhelyberendezés
- Asztal
- Csörlő
- Diagnosztika
- Dózer
- Emelő
- Eszterga
- Fekpad
- Fényszóró állító
- Futómű beállító
- Hegesztő
- Hőlégfúvó
- Homokfúvó
- Hordó
- Hősugárzó és radiátor
- Ipari porszívó
- Kerék szerelés
- Kézikocsi
- Kompresszor
- Köszörű
- Műhely ventilátor
- Olaj és kenéstechnika
- Ózongenerátor
- Prés
- Rámpa
- Satu és satupad
- Szekrény
- Szerelő szék
- Tároló
- Üllő
- Ultrahangos tisztító
- Zsámoly
-
Kézi szerszám
- Ásó
- Csapszegkiütő
- Csavaranya hasító
- Csavarhúzók
- Csavarkihajtó
- Csiszolók
- Csőhajlító és csővágó
- Drótkefe
- Dugófej, bit, crowa
- Ecset
- Fecskendő
- Fejsze
- Feszítővas, spájszer
- Fogó
- Forrasztópáka
- Fűrészek
- Fúró
- Gyalu
- Hónoló
- Kalapács
- Kaparó
- Kések, szikék
- Kiszedő
- Kulcsok
- Lyukasztó
- Pisztoly
- Polírkorong
- Polírozógép
- Szerszám készlet
-
Járműjavító célszerszámok
- Ablaktörlőkar leszedő
- Adagoló kulcs
- Ajtónyitó szett
- Autórádió kiszedő
- Axiál kulcs
- Csapágylehúzó
- Csonkállvány és kerékagy szerszám
- Dugattyúgyűrű szerelő
- Fékcső peremező
- Féknyereg dugattyú szerelő
- Fékolaj cserélő
- Féltengelybilincs fogó
- Féltengelycsukló lehúzó
- Generátor szabadonfutó kulcs
- Gömbfej kinyomó
- Gyertyakulcs
- Gyertyamenet javító
- Gyújtótrafó szerelő
- Hengerfej szivárgás teszter
- Holtjáték vizsgáló
- Horpadás javító
- Izzítógyertya kiszedő
- Kárpit feszítő
- Kerékagy csiszoló
- Kerékkulcs
- Kipufogó szerszám
- Kuplung szerszámok
- Lambdaszonda kulcs
- Légzsák kiszerelő
- Lendkerék rögzítő
- Lengéscsillapító szerszámok
- Olajfeltöltő
- Olajszűrő leszedő
- Porlasztó szerszámok
- Rugóösszehúzó
- Szelepcsiszoló
- Szeleprugó leszorító
- Szelepszárszimering szerelő
- Szeleptű kiszedő
- Szélvédő kiszedő
- Szíjszerelés
- Szíjtárcsa szerszámok
- Szilent szerelő
- Üzemanyag eszközök
- Vezérlés beállító
- Munkavédelem
- Világítás technika
-
Mérő eszközök
- Akkumulátor terhelővilla
- Akkumulátor teszter
- Akkusavmérő
- Fagyállómérő
- FÁZISCERUZA
- Fékkopásmérő
- Fékolaj teszter
- Féktárcsa ütésmérő
- Festékvastagság mérő
- Fordulatszám mérő
- Hézagmérő
- Hőmérő
- Kerékmérő
- Klíma mérőműszer
- Kompresszió mérő
- Légnyomásmérő
- Mérleg
- Mérőedény
- Mérőkészlet
- Mérőszalag
- Multiméter
- Nyomásveszteség mérő
- Olajhőfokmérő
- Olajnyomás mérő
- Résolaj veszteség mérő
- Szögmérő
- Távolságmérő
- Tolómérő
- Torxmérő
- Utánfutó világítás teszter
- Vízmérték
- Voltmérő
- Vegyi anyagok és autóápolás
- Klíma
Ajánlatunk
Válassz autót
Két Molnár Autó Kft.
52/384-633
ketmolnarauto@t-online.hu
4241 Bocskaikert, Debreceni u.24
Milyen fékolajat vegyek?
A fékolaj DOT osztályozás szerint három féle folyadékot különböztethető meg: a DOT3 és DOT4 glikol alapúak, míg a DOT5 szilikon bázisú. A DOT5.1 egyáltalán nem tartalmaz szilikont. Ezeket a különböző típusokat nem célszerű keverni. Egy ABS-es autóhoz legalább egy DOT4-es fékolaj szükséges, nem javallott a DOT3-as fékolaj használata, a forráspontja miatt.
A fékfolyadékot kétévente cserélni kell. A kiválasztás során figyelembe kell venni a gyártó specifikációit, mivel különböző osztályok vannak:
- A DOT 3, 4, 5 és 5.1 főleg a forráspont és a hideg viszkozitás tekintetében különbözik.
- A DOT 3, 4 és 5.1 glikol alapú,
- DOT 5 szilikon alapú.
Minél magasabb a DOT osztály, annál magasabb a forráspont és a nedves forráspont. A magasabb DOT osztályok általában hosszabb karbantartási intervallumokat tesznek lehetővé.
De mégis akkor milyen fékolajat vegyek?
Általánosságban elmondható, hogy a legjobb választás a DOT 4 típusú, de a sport használatra az DOT 5.1 fékolajat ajánljuk. A gépjármű fékolaj típusát a jármű kezelési útmutatójában található. Egy adott autómárkán belül is lehetnek különbségek, mivel nem csak autó-, de a fékspecifikusság is szerepet játszik az alkalmazható fékolaj meghatározásában. Mit tegyünk, ha nincs meg a kezelési útmutató? Kérjük ki szakember véleményét, vagy bármilyen olaj katalógusból keressük ki a megfelelő fékolaj típusát.
Fékolaj széles választékban és piacvezető áron
A járművezetők sokféle módon tapasztalhatják meg a fékteljesítmény romlását — néhány példa a túlmelegedés, a fékhatás csökkenése vagy a fékbetét degradálódása. Ám az egyik legfélelmetesebb és legveszélyesebb hiba a gőzzár (vapour lock). Most ezt a problémát járjuk körül, és olyan megoldást javaslunk, amellyel megelőzheti a hiba kialakulását.
Mi a fékolaj, azaz fékfolyadék?
A gőzzár jelenségének megértéséhez ismerünk kell a fékolaj tulajdonságait és szerepét. A fékfolyadék több szintetikus szerves kémiai anyag keveréke, amely a fékpedál által kifejtett hidraulikus nyomást a hidraulikavezetékeken keresztül a kerekek közelében elhelyezkedő fékmechanikákhoz juttatja. Hogy ez lehetővé váljon, a fékfolyadéknak összenyomhatatlannak kell lennie. A fékfolyadék fontos biztonsági szerepe miatt kiemelt figyelmet kell fordítanunk annak minőségére és tulajdonságaira.
Mi köze van a fékolajnak a gőzzárhoz?
A fékezéskor jelentős mennyiségű hő keletkezik. A fékfolyadék ilyenkor felmelegszik, ám nem szabad forrnia — éppen ezért a fékfolyadékok magas forrásponttal rendelkeznek. Ugyanakkor azonban a fékfolyadék higroszkópos is — ez azt jelenti, hogy vizet vesz fel. A fékek hidraulikus rendszerében keringő fékfolyadék fokozatosan egyre több vizet vesz fel a rugalmas féktömlőkön és a tartály szellőzőnyílásán keresztül bejutó levegőből. Ez a víz csökkenti a fékfolyadék forráspontját.
Amikor a víz aránya elér egy bizonyos szintet, a keletkező hő miatt — általában hosszas fékhasználatkor, meleg időjárásnál vagy a jármű túlterhelt állapotában — a fékfolyadék forrni kezd, és gázbuborékok keletkeznek benne. Mivel a gáz nagyobb mértékben nyomható össze, mint a folyadék, a vezető azt tapasztalhatja, hogy a fékpedál nem fejt ki nyomást, és hogy a fékteljesítmény jelentős mértékben romlott. Ezt a jelenséget nevezzük gőzzárnak.
Hogyan kerülhető el a gőzzár?
Megfelelő fékolaj választás: A hidraulikus rendszerbe töltött fékfolyadék tulajdonságai kulcsfontosságúak. Az autógyártók mindig egy bizonyos típusú fékolajat javasolnak, ezt szigorúan be kell tartani. A típus mellett természetesen ugyanilyen fontos a minőség is. Egy jó fékolaj:
> összenyomhatatlan, így stabil pedálérzetet biztosít a fékezéskor
> magas forrásponttal rendelkezik
> megőrzi a teljesítményét víz felvétele után is
> viszkozitása mindig a meghatározott paramétereken belül marad
> megfelelő kenőképességgel rendelkezik
> megelőzi a korróziót
> szabályozott módon tölti ki a fékcsöveket, így megakadályozza azok összezsugorodását
Ezenfelül fontos ellenőrizni a fékfolyadék „száraz" és „nedves" forráspontját is, hogy ezek megfelelnek-e az előírt értékeknek.
Fékolaj tesztelése: Rendszeresen teszteljük a fékfolyadékot, és vizsgáljuk meg, hogy mennyi az aktuális forráspontja.
Fékolaj csere: Amikor a fékfolyadék forráspontja túlságosan alacsony, ki kell cserélni.
Elérhetőség
Egyéb információk
- Katalógusok
- Tanúsítványok
- Autóalkatrészt vagy autósboltot keres? Itt megtalálja.
- Adatvédelmi nyilatkozat
- Adatkezelési tájékoztató (cookie-k)
- Felhasználási feltételek ÁSZF
- Utánfutó kölcsönző, trailer bérlés
- Szerszám webáruház, ha szerszám kell
- Tréler bérlés Debrecen, Hajdúsámson
- Motorszállító utánfutó bérlés Debrecen, Hajdúsámson
- Webhely térkép