Üzemanyag szivattyú széles választékban
Az üzemanyag szivattyú a jármű egyik fontos alkatrésze és általában elengedhetetlen a belső égésű motorrendszer működéséhez. Javíthatja az üzemanyag szállítás hatékonyságát azáltal, hogy éppen a megfelelő mennyiségű üzemanyagot szolgáltatja a belső égésű motorban a megfelelő levegő-üzemanyag keverék fenntartásához.
Webáruházunkban széles választékban található piacvezető árakon szivattyúk.
Cseréje esetén mi vagyunk a legjobb partnereid, akivel pénzt tudsz megspórolni, a szerviz költségeken.
Keresd ki a megfelelőt autótípus alapján, vagy olvass tovább részetesen az alkatrészről: felújítás, élettartama, cseréje, működése.
Az üzemanyag szivattyú meghibásodhat különböző okokból, például piszkos vagy rossz minőségű üzemanyag miatt. Ezek nagyban befolyásolhatják a szivattyú élettartamát is.
Több esetben tisztítással, vagy felújítással orvosolható a hiba, de cégünk csak új szivattyú beszerzésében tud segíteni. Felújítással többen foglalkoznak, de ha tehetjük vásároljunk új szivattyút.
Üzemanyag szivattyú működése
Hogyan működik az elektromos üzemanyag-szivattyú?
Amikor a vezető bekapcsolja a gyújtáskapcsolót, a motor vezérlő egység egy relét működtet, amely feszültséget szolgáltat az üzemanyag szivattyú számára. A szivattyú belsejében lévő motor forog, és néhány másodpercig jár, hogy nyomást termeljen az üzemanyag rendszerben. A vezérlő egységben egy időzítő korlátozza, hogy meddig induljon a szivattyú, amíg a motor el nem indul.
Az üzemanyagot a szívócsövön és a szűrőn keresztül vezetik a szivattyúba A szűrő segít a rozsda és a szennyeződés eltávolításában a szivattyúból. Az üzemanyag ezután egyirányú visszacsapó szelepen keresztül távozik a szivattyúból (amely fenntartja a rendszerben a maradék nyomást, amikor a szivattyú nem működik), és az üzemanyag vezetéken és a szűrőn keresztül a motor felé tolja.
Az üzemanyagszűrő megszűr minden rozsdát, szennyeződést vagy egyéb szilárd szennyező anyagot, amelyek áthaladtak a szivattyún, hogy megakadályozzák az ilyen részecskék eltömődését az üzemanyag befecskendezőkön.
Az üzemanyag ezután a motor üzemanyag-ellátó rendszerére áramlik, és az egyes üzemanyag-befecskendezőkhöz vezet. Az üzemanyag nyomásszabályozó fenntartja az üzemanyag nyomást, és a felesleges üzemanyagot visszajuttatja a tartályba. Új, visszatérés nélküli EFI-rendszerekkel rendelkező járműveknél az üzemanyagnyomás szabályozó az üzemanyag tartályban található és az üzemanyag-szivattyú modul része. Azaz nincs üzemanyag-visszatérő vezeték a motortól a tartályig.
Az üzemanyag szivattyú a motor indulásakor folyamatosan működik, és mindaddig folytatja a működést, amíg a motor jár és a gyújtáskapcsoló be van kapcsolva. A szivattyúk állandó fordulatszámon működhet, vagy változó fordulatszámon is működhetnek, a motor terhelésétől és fordulatszámától függően. Ha a motor leáll, a vezérlőegység kikapcsolja a szivattyút.
Szivattyú kialakításuk szerint két típusát különböztetjük meg. A tankban egyszivattyús rendszer (in-tank), vagy más néven belső szivattyú. Halk működés, ésszerű kialakítások esetén könnyebb szerelhetőség, viszont a szivattyú cseréhez az üzemanyag tartályt egyes típusoknál le kell szerelni.
A másik típusa a külső szivattyú, amikor a csőrendszer egy részén a tankon kívül van elhelyezve.
A szivattyúk általában két szelepet is tartalmaznak. Az egyik a visszacsapó szelep, melynek feladata a tankba történő visszaáramlásának megakadályozása a motor leállítása után.
A másik a túlnyomás szelep, ami akkor lép működésbe, ha az üzemanyag nyomása egy beállított értéket túllépi. Ilyen hiba üzemanyag vezeték dugulása esetlegesen deformációja esetén fordulhat elő. Ekkor a nyomótérből az üzemanyag a tartályba folyik vissza. Kevés gondot okozó része a szivattyúnak, de ha ok nélkül elengedi a nyomást, akkor a komplett szivattyú cseréje szükséges.
A rossz üzemanyag szivattyú jelei
Mikor nem egyértelmű a szivattyú hibájának oka, akkor érdemes tesztelni. A megálló üzemanyag szivattyú csatlakozóinak a polaritás cseréje esetén az ellenkező irányba el tud indulni, akkor vélhetően szennyeződéstől megszorult. Akár használható tovább is, de minden esetben cseréljük ki a szűrőt.
Az elektromos benzinpumpa maga a motor része nem javítható, egybeszerelt alkatrész. Így a cseréjéhez újat szükséges beszerezni.
Az üzemanyag pumpa leggyakoribb hibája a relé vagy a biztosíték hibájából adódik. Ha a motor nem mindig indul, vagy hirtelen leáll, de utána működik tovább, akkor valószínűleg a relé hibával nézünk szembe. Keressük meg a relét, és hallgassuk meg, hogy indításkor ad-e kattanó hangot. Nem tartozik a drága alkatrész közé, így megéri időben cserélni.
Rávilágítunk néhány tünetre, amelyek könnyen utalhatnak a hibás üzemanyagszivattyúra.
Rángatás
Az autóknak üzemanyaghoz kell jutniuk, éppúgy mint az embereknek élelmiszerre. Könnyű megérteni az üzemanyag fontosságát, és azt is könnyű észlelni, hogy ha nem biztosítja a megfelelő üzemanyag szállítást. Ha gáz adunk az autónak és nem megfelelően reagál erre, akkor lehetséges hogy üzemanyag szivattyúval kapcsolatos problémák merülhetnek fel.
Gyújtással kapcsolatos nehézségek
Az üzemanyag helytelen szállítása esetén az égési kamrába nem fog elegendő üzemanyagot juttani a robbanáshoz. Ha nincs égés a motor egyáltalán nem indul el.
A motor hirtelen leállítása
Egy másik probléma merülhet fel a motorba történő nem megfelelő üzemanyag szállítás eredményeként. Működés közben hírtelen leáll az autó, és egyáltalán nem indul el.
Ellenőrizd, hogy a motor MIL lámpa világít-e?
A modern autók olyan érzékelőkkel vannak tele, amelyek bármilyen problémát észlelhetnek, amikor bekövetkeznek. Ezen érzékelők között szerepel egy üzemanyag nyomásérzékelő, amely az üzemanyag szivattyú közelében helyezkedik el. Ha bármilyen szabálytalanságot észlel, az érzékelő jelet küld az ECU-nak, amely kivilágítja a motor ellenőr jelzőfényt.
Vastag fekete füst a kipufogógázból
Ha a benzinüzemű autó ilyen füstöt ürít, akkor gondok vannak a motorjában. A fekete füst egyik oka is lehet a hibás üzemanyag szivattyú.
A gyújtógyertyák hamar tönkremennek
A hibás üzemanyag szivattyú megzavarhatja a motor belső működését. A legnagyobb kár magában a hengerben történik. Akár, a gyújtógyertyákat idő előtt elrontják. Tehát, ha úgy érzzük, hogy a gyújtógyertyákat túl hamar szükséges cserélni, ez is utalhat a szivattyú hibájára.
# felújítás, élettartama, cseréje, működése, 24v, proinstrument 12v önfelszívó gázolaj, Suzuki, kézi, Ford Focus
Szólj hozzá a témához