Szelepfedél tömítés
A szelepfedél tömítés egy fontos alkatrész a motorban, amely megakadályozza az olajszivárgást. A szelepfedél tömítés cseréje általában nem túl bonyolult feladat, de ha nem megfelelően végzik el, akkor komoly problémákat okozhat a motor működésében.
Keress autótípus alapján szelepfedél tömítést, vagy olvass tovább róla részletesen mi a gyakori hibájára, hogyan lehet kicserélni, milyen anyagokat és eszközöket kell használni, és mennyibe kerül a javítása!
A szelepfedél tömítés hiba jelei
A leggyakoribb jel, ami arra utal, hogy a szelepfedél tömítés elhasználódott vagy megsérült, az az olajfolyás. Ha észreveszed, hogy a motor környékén olajos foltok vannak, vagy az olajszint gyorsan csökken, akkor érdemes ellenőrizni a szelepfedél tömítést. A szivárgó olaj nem csak környezetszennyező, de károsíthatja a motor más alkatrészeit is, például a vezérműszíjat vagy a generátort.
A szelepfedél tömítés cseréje
A szelepfedél tömítés cseréje általában nem igényel szakértelmet vagy speciális szerszámokat, de fontos betartani néhány alapszabályt. Le kell szerelni a szelepfedelet rögzítő csavarokat és eltávolítani a fedőt. Ha szükséges, le kell csatlakoztatni a gyújtógyertyák vezetékeit vagy más alkatrészeket is. A szelepfedelet óvatosan kell levenni, hogy ne essen bele semmi a motorba.
A következő lépés a régi tömítés eltávolítása és a felületek megtisztítása. A régi tömítést óvatosan le kell kaparni egy pengével vagy egy spatulával, ügyelve arra, hogy ne karcoljuk meg a fém felületeket. A maradék tömítőanyagot le lehet törölni egy ronggyal vagy egy speciális tisztítószerrel. Fontos alaposan megtisztítani mindkét felületet, hogy ne legyen rajtuk semmi szennyeződés vagy olaj.
Az új tömítés felhelyezése előtt célszerű egy kis tömítőpasztát is használni, ami javítja a tömítés hatékonyságát és megakadályozza a szivárgást. A tömítőpasztát vékonyan kell felvinni a szelepfedél és a hengerfej illeszkedő felületeire, különösen a sarkoknál és a vezérműláncház illeszkedésénél. A paszta nem szabad, hogy bekerüljön a motorba, mert az dugulást okozhat. A tömítést óvatosan kell ráhelyezni a szelepfedélre, ügyelve arra, hogy ne csavarodjon el vagy ne legyen ráncos.
A szelepfedelet vissza kell szerelni a helyére és rögzíteni a csavarokkal. A csavarokat egyenletesen és keresztben kell meghúzni, hogy ne legyen ferde vagy túlhúzott a tömítés. A csavarok meghúzásához érdemes használni egy nyomatékkulcsot, amivel be lehet állítani a megfelelő erőt. A gyártó által megadott nyomatékértéket nem szabad túllépni, mert az károsíthatja a tömítést vagy a szelepfedelet.
A szelepfedél tömítés cseréje után érdemes ellenőrizni, hogy nincs-e szivárgás vagy más probléma. Ha minden rendben van, akkor el lehet indítani a motort.
A szelepfedél tömítés ára
A szelepfedél tömítés ára függ az autó típusától, a tömítés minőségétől és attól, hogy magunk végezzük el a cserét vagy szakemberhez fordulunk. Általában egy új tömítés nem kerül többe 5-10 ezer forintnál, de ez változhat modelltől függően. A tömítőpaszta ára is elhanyagolható, pár ezer forintból megúszhatjuk. Ha magunk végezzük el a cserét, akkor csak ezeket az anyagköltségeket kell fizetnünk, de ha szervizbe visszük az autót, akkor hozzájön még a munkadíj is. Ez is függ attól, hogy milyen bonyolult a cserélni, de általában 10-20 ezer forint között mozog.
Összefoglalva tehát, a szelepfedél tömítés egy fontos alkatrész a motorban, amely megakadályozza az olajszivárgást. A szelepfedél tömítés hibájának leggyakoribb jele az olajfolyás. A szelepfedél tömítés cseréje általában nem túl bonyolult feladat, de fontos betartani néhány alapszabályt. A régi tömítést el kell távolítani és a felületeket megtisztítani. Az új tömítést célszerű egy kis tömítőpasztával is megerősíteni. A szelepfedelet egyenletesen és keresztben kell meghúzni a csavarokkal. A szelepfedél tömítés ára függ az autó típusától és attól, hogy magunk végezzük el a cserét vagy szakemberhez fordulunk. Általában 5-30 ezer forint között mozog az ára.
Szólj hozzá a témához