Kolbenschmidt katalógus, vélemények, vezérműtengely, csapágy, dugattyúgyűrű, szűrő
A Kolbenschmidt márkanév a világ egyik vezető autóalkatrész-fejlesztő, -gyártó és -forgalmazó cégéhez, az MS Motorservice International GmbH-hoz tartozik, és elsősorban a dugattyúk specialistájának számít. Több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik ezen a területen. Mind benzinüzemű, mind dízelmotoros személyautókhoz és haszongépjárművekhez kínál megfelelő termékeket. A Pierburg AG márkával közösen nagy szerepet játszik a környezetbarát motorok fejlesztésében.
Keress autótípus alapján Kolbenschmidt alkatrészeket, vagy olvass tovább részletesen a márkáról!
Tradicionális technológia és szolgáltatás
Olajfogyasztás, rossz kompresszió, alacsony teljesítmény, magas fogyasztás? Ezek mind-mind olyan tünetek, amelyek bizony arra utalnak, hogy motorfelújításra van szükség. Nem feltétlenül kell megijedni a feladattól. Ma már az egykor beépített alkatrészeknél modernebbek, jobbak, precízebbek, tartósabbak is beépithetők, mint például a Kolbenschmidt által gyártott dugattyúgyűrűk, melyekkel a motor akár jobb is lehet, mint újkorában.
Kolbenschmidt vélemények
A választékban főleg olyan alkatrészek érhetők el, mint a dugattyúk, dugattyúgyűrűk, hengerhüvelyek, csapágyak, szelepek, hengerfejek, vezérműtengelyek.
A Kolbenschmidt márka előnyösen hasznosítja a haszongépjármű és a személyautó dugattyúk gyártásából eredő sokéves, széles körű tapasztalatát. Európai, észak-amerikai, dél-amerikai és ázsiai gyáregységeinek köszönhetően átfogó tudás és tapasztalat áll rendelkezésre a gyártás során.
A márka új termékeinek fejlesztése során a két fő irányvonal a teljesítmény növelése, az üzemanyagfogyasztás és a károsanyagkibocsátás csökkentése, melyet ügyfeleik nagyra értékelnek, és hosszútávú bizalommal hálálnak meg. Ennek a célnak a megvalósítása érdekében a Kolbenschmidt jelentős összeget költ termékfejlesztésre, a gyártási minőség javítására, a minőségellenőrzés szigorítására.
Kolbenschmidt motorcsapágyak
Az alumíniumötvözeteket általában csak kétanyagú csapágyakban használják csapágyfémként. Itt az acél hátlap biztosítja a csapágy szilárd rögzítését a házban, míg a csapágyfém találkozik a tengellyel és megadja a csapágy egyéb tulajdonságait, például a megragadással szembeni ellenállást, az alakíthatóságot, a szemcse beágyazó képességet és a kopásállóságot. Ehhez képest a Kolbenschmidt R55Q háromkomponensű csapágy-koncepciót használ egy további, úgynevezett „csúszóréteggel”. Ez a rendkívül rugalmas csapágyfémből és polimer csúszórétegből álló „csapat' biztosítja az összes fenti összetételt, ezáltal teljesítményük messze meghaladja a klasszikus kétanyagú koncepció által nyújtott lehetőségeket.
A csapágyfém és a csúszóréteg megfelelő kiválasztása
A csapágyfém és a csúszóréteg megfelelő kiválasztása döntő fontosságú az optimális működés érdekében. Éppen ezért a Kolbenschmidt R55Q-hoz választott csapágyfém egy kifejezetten a három-komponensű csapágykoncepcióhoz kifejlesztett alumínium-ón-szilícium ötvözet. Az ón, a szilícium és egyéb erősítő elemek sajátos aránya rendkívül dinamikus alumíniumötvözetet eredményez. A polimer csúszóréteg jelentős mennyiségű, a súrlódást és a kopást csökkentő térfogatnövelő anyagot tartalmazó poliamidimid mátrixból áll. Erre a célra a szilárd kenőanyagok, a molibdén-diszulfid és a grafit heterogén kombinációjárt választották.
A Kolbenschmidt R55Q alumínium-polimer motorcsapágyak egyes alkatrészeinek összjátéka lehetővé teszi, hogy olyan rugalmassági szintet érjenek el, amely jelentősen meghaladja a létező kétkomponensű acél-alumínium csapágyakét. Ez rohamosan közelít ahhoz a teljesítmény-szinthez, amely eddig a lényegesen bonyolultabb, galvanizált bronz-alapú motorcsapágyak kiváltsága volt. Ami a részecsketűrést és a maradék szennyeződésekkel szembeni ellenállást illeti, a Kolbenschmidt R55Q felülmúlja az összes korábban elérhető ólommentes galvanizálású csapágyat.
Csökkentett súrlódás és kopás
A Kolbenschmidt R559 kifejlesztésekor különös figyelmet fordítottunk a súrlódás és a kopás csökkentésére a teljes fordulatszám-tartományban. A hagyományos kétanyagú csapágyakhoz képest a polimer csúszóréteg 20%-kal kisebb súrlódási nyomatékot mutat a statikus súrlódásról a csúszó súrlódásra való átmenet során, ami különösen fontos nagyszámú start-stop ciklus esetén.
A térfogatnövelő anyagok által kiváltott csökkentett súrlódás és kopás csökkenti a kritikus vegyes súrlódást is, amely alacsonyabb motorfordulat-számon, és - egyre gyakrabban - a fordulatszám csökkentő koncepciójú új motoroknál fordulhat elő. Ráadásul a polimer réteg rendkívül jó alkalmazkodóképessége lerövidíti a bejáratási fázist, ami a súrlódás csökkentéséhez is vezet.
A fejlesztők különösen büszkék arra, hogy a polimer bevonat ellenére az orsós csúszófelület maradéktalanul megtartja hornyolt szerkezetét, így nagy fordulatszámon is minimális a hidrodinamikai veszteség. A Kolbenschmidt R55Q főcsapágyak csapágyfém és polimer csúszórétege közötti kiemelkedő „csapatmunkát" a csapágytesztelő berendezéseken végzett átfogó tesztek bizonyították, és ezt azóta motortesztek is megerősítették.
Motorcsapágy-koncepciókra vonatkozó követelmények
Jelenleg szinte minden személygépjármű gyártó fokozza a hibrid hajtások fejlesztését annak érdekében, hogy teljesítse a flották fogyasztására vonatkozó tervezett jogszabályi követelményeket, és elkerülje a szankciók formájában jelentkező többletköltségeket. Bár a hibrid személygépkocsikat gyakrabban vásárolják környezetvédelmi megfontolásból, mint áruk miatt, a kis- és közepes méretű haszongépjármű szegmensben némileg más a helyzet.
Az itt végzett, különösen a rövid távú áruelosztási forgalomról szóló vizsgálatok nemcsak a hibridizációból eredő CO2-csökkentés pozitív hatását, hanem jelentős, akár évi 2500 liternyi gázolaj-megtakarítást is mutatnak. A start-stop üzemmódban folyamatosan rövid távolságokat megtevő belvárosi autóbuszok esetében évente járművenként akár 8000 liter megtakarítást is lehetségesnek tartanak. Ez azt jelenti, hogy a hibrid hajtások használata ebben a járműszegmensben a károsanyag-kibocsátási határértékek betartása mellett egy másik jelentős motivációt is kínál: csökkentett üzemanyag-fogyasztás, így alacsonyabb költségek a termék teljes életciklusa során.
A haszonjárművek motorcsapágyaira szigorú követelmények vonatkoznak. Bár az égési nyomásból és a csapágy-méretekből adódó fajlagos csapágy-terhelések az elfogadható határokon belül maradnak, a szükséges kopásállóság valamint a hosszú szervizintervallumok, a csökkentett súrlódás és üzemanyag-fogyasztás iránti igény valódi kihívást jelent, nem utolsósorban a motorcsapágy gyártók számára.
Szólj hozzá a témához