Izzító vezérlő relé: hiba jelei, bekötése, működése, nélküli indítás, kattog, javítása
Az izzítógyertya-vezérlőmodulok, avagy az izzítórelék biztosítják a dízelmotoros autó beindítását. Ilyen relére van szükséged, vagy érdekel a működésük? Hogyan válasszuk ki a megfelelő izzítórelét az autónkhoz? Vagy hogyan és mikor cseréljük ki?
Vásárlás esetén nincs más dolgod, csak válaszd ki a megfelelő gépjárművet, vagy kérj árajánlatot.
Izzítóvezérlő relé működése
Az izzítógyertya egy dízelmotor minden hengerében található fűtőberendezés, amely segíti a motor indítását. De hogyan felügyeli és szabályozza az izzítóvezérelő relé (angolul: glow relay) a gyertyák általános működését?
A vezérlőmodul a motoron és a motorvezérlőegységgel való közvetlen csatlakozással mikroprocesszort használ a motorvezérlő egység bemenetének elemzésére, hogy meghatározza az izzítógyertyák működésével kapcsolatos információkat. Ez magában foglalja azt is, hogy mikor kell működésbe hoznia az izzítógyertyákat, mennyi áram szükséges, mivel ez a motor indítási hőmérsékletétől függ. Az izzítógyertyák áramszükségletét bekapcsolják az előmelegítés során, hogy felmelegítsék a motort, készenléti időt, amikor a motort el kell indítani, és az utóizzítást, hogy megfeleljen az egyre szigorúbb kipufogógáz-szabványoknak és az égési folyamatok optimalizálásának.
Dízelüzemű jármű indításnál, a következő műveletek történnek
1. Az izzítógyertya vezérlőmodul határozza meg az izzítógyertyák által igényelt időzítést és elektromos áramot a motorvezérlő egység bemenete alapján.
2. Az izzítógyertyán lévő fűtőelem felmelegszik.
3. A beszívott levegőt tömörítik.
4. A tüzelőanyag befecskendező a tüzelőanyagot gyertya csúcsára irányítja az üzemanyagot.
5. A befecskendezett tüzelőanyag a sűrített levegővel keveredik, majd párhuzamosan elég.
6. Az izzítógyertya az előmelegítés fázisában marad, hogy biztosítsa az üzemanyag megfelelő égését és csökkentse az autó környezeti hatását.
7. Ezt a folyamatot segíti a beszívott levegő hőmérsékletének emelkedése a préselés során és a dízel viszonylag alacsony gyújtási hőmérséklete. Azonban egy izzítógyertya-vezérlő modul még mindig lényeges, mivel az izzítógyertyák vezérlése nélkül a kompressziós hőmérséklet nem elég nagy ahhoz, hogy biztosítsa a befecskendezett üzemanyag megfelelő gyújtását hideg dízelmotorban. Ez növelné a kipufogógáz-kibocsátást.
Izzító vezérlő hiba jelei
A dízelmotornak van egy izzítógyertya vezérlőmodulja, amely vezérli az izzítógyertyákat. Ez azt jelenti, hogy előfordulhat, hogy nem veszed észre, ha egy-egy izzítógyertya rosszul működik, mert ez csak egy hengert érint a motorban. Ha azonban három vagy kettő rosszul működne, vagy maga a vezérlőmodul meghibásodik, akkor nehéz lesz elindítani a motort.
A vezérlő házának, burkolatának sérülését és az érintkezők kontakat hibáját is ellenőrizni kell. Az izzítógyertya vezérlőegység ellenőrzésének szükségességére a következő jelekből következtethetünk:
- az izzító visszajelző hibajelző lámpák világítanak a műszerfalon
- az indítókulcs elforgatásakor az előmelegítő rendszer nem működik
- az izzítógyertyák reléjének kattanása nem hallható
- a műszerfalon a megfelelő jelzés nem világít
- az izzító visszajelző nagyon rövid idegig világít, vagy fordítva - 5-6 másodperc után nem alszik el
- amikor a gyújtást adunk, a motor nem indul el, nehezen indul, vagy indítás után szabálytalanul működik.
- fehér kipufogógáz - a hibás izzítógyertya, az üzemanyag szivárog a kipufogógázba, ahol ég.
- a gyenge motor teljesítménye - egy nehéz indítás után a rossz izzítógyertyák megnehezítik az autó megfelelő működését a nem megfelelő égés miatt, ami csökkenti a teljesítményt és a hatékonyságot.
Hogyan válasszuk ki a megfelelő izzítógyertya vezérlőmodult
Mivel az izzítógyertyák és az izzítógyertyák vezérlőmodulok nem egyforma egyes gépjárműveknél, így fontos, hogy kiválasszuk az autó megfelelő típusát. Ezenkívül a premium minőségű termékek használata ajánlott, mivel az alacsony minőségű alkatrész drága következményeket okozhat a motorod számára. Például egy duzzasztott izzítógyertya, amely szubsztituált anyagokból van kialakítva, lehetetlenné válik, hogy később eltávolítsák, vagy a csúcs eltörjön a hengerben, ami károsítja a hengeret, szelepet és fejet.
Megjegyzések (1)
Mercedes 210 , Nem kapcsol be az izzitás. Mindenhol relé cseréről írnak.....Vettem újat de ugyan úgy nem kapcsol be az izzitás. Nem a relé hiba miatt nincs izzitás de erről sehol nem írnak a