Izzítógyertya
Izzítógyertyák minden dízel típushoz, a legismertebb márkákkal: BERU, NGK, BOSCH, DENSO stb. Látogass el webáruházunkban, ahogy piacvezető árak várnak rád!
Vagy olvass a diesel izzítógyertyákról: katalógusok elérése, pipákról, akciókról, amper mérésről, alkatrész hibájáról, csatlakozó típusokról, hogy mitől lehet olajos, ki és beszereléshez kulcsok, mikor villog az izzítógyertya visszajelző stb.
A TÉLI SZEZONBAN GYAKRAN ELŐFORDULÓ PROBLÉMA, HOGY A SZERVIZBE ÉRKEZŐ ÜGYFÉL AZ IZZÍTÓGYERTYÁK HIBÁIRA PANASZKODIK. ÁM EZ A JELENSÉG A TÉL ÉS A HIDEG IDŐ ELMÚLTÁVAL SEM NEM SZŰNIK MEG. SOK IZZÍÓGYERTYA, A MEGNÖVEKEDETT TÉLI IGÉNYBEVÉTELT KÖVETŐEN HIBÁSODIK MEG.
DIESEL IZZÍTÓGYERTYA
Az diesel izzítógyertya sokkal több időt tölt a motorba beszerelve, mint a benzines motorokban használt gyújtógyertya, ezért cseréje esetén a kiszerelés sokszor feladja a leckét nem csak otthon barkácsolóknak, hanem a szerelő kollégáknak is. A hosszú használat során teljesen beeszi magát a gyertyanyílásba. Ebben az esetben nem szabad: erővel megpróbálni kicibálni a berágódott izzítógyertyát. Akkor mégis mit tehetsz? A következő tanácsoljuk.
KISZERELÉSE
A legfontosabb, hogy óvatosan kell eljárnunk. Ha a megengedettnél jobban megerőltetjük a menetet, akkor könnyen beleszakadhat és az egyszerű izzítógyertya csere azonnal egy rendkívül költséges munkafolyamattá változik.
Alapszabály, hogy mindig használjunk nyomatékkulcsot. így beállítva az izzítógyertya kiszereléséhez szükséges nyomatékot és biztosan a menet szakítónyomaték értéke alatt maradhatunk.
Ha így sem akar a gyertya kijönni a helyéről, akkor csepegtess szintetikus motorolajat a hengerfejre, ahol a gyertya van. Néhány nap után, újra meg kell ismételni üzemmeleg motornál a nyomatékkulcsos műveletet.
Ha kiszereltük az ízzítógyertyakat, ne tegyük be azonnal az újakat. Első lépés, hogy tisztítsuk meg a hengerfejben levő gyertyafuratot a rárakódott koromtól, szennyeződésől. Ha ez elmarad, akkor a gyertya teljesítményét befolyásolja, sőt túlmelegedés következtében az élettartama is jelentősen csökkenhet.
A tisztításhoz nem kell más, mint egy lyuktágító. Rakj zsírt az élére és tekerd bele a gyertyanyílásba. A zsírhoz így hozzátapadnak az olajtartalmú szén- és korommaradványok, a gyertyanyílás pedig így megtisztúl.
A megtisztított gyertyanyílásokba így már már beszerelhetőek az új gyertyákat. Előtte érdemes még speciális zsírral, véknyan bekenni az gyertyát és a gyűrűs furatot is, hogy a következő cserénél egyszerűen kiszerelhetőek legyenek.
A megfelelően beállított nyomatékkulcs itt is elengedhetetlen. Esélytelen kézzel pontosan meghúzni a gyertyákat. Ha pedig nincs eléggé meghúzva, akkor ez akár kompresszlóvesztést is okozhat.
IZZÍTÓGYERTY AKCIÓ: KATALÓGUS BOSCH-tól az NGK-ig
ALFA-ROMEO AUDI BMW
CHEVROLET CHRYLER CITROEN
DACIA DAEWOO DOGE
FIAT FORD HONDA
HYUNDAI IVECO JEEP
KIA LADA LANCIA
LAND ROVER LEXUS MAN
MAZDA MERCEDES-BENZ MINI
MITSUBISHI NISSAN OPEL
PEUGEOT PORSCHE RENAULT
ROVER SAAB SEAT
SKODA SMART SUBARU
SUZUKI TOYOTA VOLVO
VW
Izzítógyertya webáruház
Webáruházunkban a legismertebb izzítógyertya márkák érhetőek el: BOSCH, BERU, NGK mind egyet jelent a gyári minőséggel.
Webáruházunkban több olcsóbb márka is megtalálható: MEYLE, MAXGEAR, FEBI, STARLINE stb.
Diesel izzítógyertya előfűtés, állófűtés
Webáruházunkban megtalálhatóak előfűtéshez, állófűtéshez is izzítógyertyák.
Előfűtéshez nem tartoznak olcsó termékek közé a gyertyák, így még fontosabb, hogy jó árakon juss hozzá az alkatrészekhez.
Amper mérés
A legegyszerűbben úgy állapíthatod meg, hogy egy izzítógyertya működik-e, ha megméred az áramerősséget. Az amper méréshez csiptesd a mérőt a gyertya tápvezetékére, és kapcsold be a gyújtást.
IZZÍTÓGYERTYA HIBA
Ugyan nincs pontos csere-intervallum meghatározva az izzítegyertyak esetében, de természetesen ugyanúgy elhasználódnak, mint bármelyik más auóalkatrész. Nem csak extrém magas hőmérsékletnek és nyomásnak vannak kitéve, hanem folyamatosan hatnak rá az egyéb agresszív kémiai anyagok, illetve a motor által keltett rezonancia.
Ezek a hatások sohasem egyformák a hengerekben, ezért is ritka, hogy az izzítógyertyák egyszerre menjenek tönkre. Több izzítógyertya egyidejű hibájánál valami más problémára kell gyanakodni, például az izzítórelére. Egy izzítógyertya meghibásodása mindig előjele, hogy a többi is rövidesen eléri az életciklusa végét. Ezért is ajánljuk, hogy egyszerre cseréld ki őket!
Izzítógyertya pipa
Izzítógyertya pipa a gyertya tetejére csatlakozik, ami segítségével kapja az áramerősséget (ampert). Webáruházunkban ezek az alkatrészek is megtalálhatóak.
Az alsó képen egy általános VW 028971782A gyári számú pipa látható.
Mi van ha a gyertya olajos?
Mi lehet az oka ha olajos? Ha a henger felől kapja az olajat, a gyűrű vagy a dugattyú sérülésre gyanakodhatunk. Ha felülről a hengerfejnél, akkor gyakori gond a szelepszar szimering probléma.
Izzítógyertya visszajelző villog
Mi történik, ha az izzítógyertya visszajelző villog? A gyújtás bekapcsolásakor kezd világítani a műszerfalon a visszajelző és addig világít, míg a motorindításhoz szükséges izzítási idő le nem telik. Ekkor indítható a dízelmotor. Az idő hossza a külső- és a motorhőmérséklettől függ. A tényleges izzítás a jelzőlámpa világítási időintervallumán túl is tart, a motor járása alatt is.
Ha az ellenőrző lámpa nem világít vagy folyamatosan világít, akkor meghibásodott az izzító berendezés, ami vagy gyertya, vagy izzítórelé is lehet. Forduljuk szakemberhez, aki megfelelő diagnosztikai műszerekkel könnyen felderíti a hibát.
Dízelmotorral szerelt gépjárműveknél, ha az izzításjelzés menet közben villogni kezd, az a motorirányító elektronika vagy valamelyik hozzá tartozó alkatrészétnek üzemzavarát, hibáját vagy működésképtelenségét jelzi. A rendszer számos helyettesítő funkciót tud aktiválni azért, hogy a gépjárművel tovább lehessen menni. Általában a motorirányítás kényszerfutás üzemre vált át.
SZAKÍTÓ FORGATÓNYOMATÉK NGK GYERTYÁKHOZ
• M8 menetű gyertya esetében: 20 Nm
• M9 menetű gyertya esetében: 30 Nm
• M10 menetű gyertya esetében: 40 Nm
• M12 menetű gyertya esetében: 50 Nm
Ezek az adatok az NGK izzítógyertyákra érvényesek, gyártónként különbözőek lehetnek. Ha nem ismert, hogy milyen gyártó gyertyája van a motorba szerelve, akkor állítsd a nyomatékkulcsot ezen értékek alá 5 Nm-rel.
IZZÍTÓGYERTYA AKCIÓ! MELYIK A LEGJOBB IZZÍTÓGYERTYA MÁRKA?
Online webshopunkban, izzítógyertya webáruházunkban a világ legnagyobb márkái érhetőek el. Ha izzítás, akkor BOSCH, NGK vagy DENSO. Sok már márka termékei megtalálhatóak rendszerünkben, de ezen három márka minősége kimagasló. Minden izzító alkatrész beszerezhető webshopunkban, sőt az üzleti árból 30% kedvezményt is kapsz webes rendelés esetén.
BERU izzítógyertya katalógus
Beru izzítógyertya katalógusunkban! BERU1912 óta van jelen a gyújtástechnika élvonalában, dízel indítástechnikában világelső. Termékkínálata a teljes gyújtástechnikai alkatrészpalettát felöleli. A BERU nemzetközi elismertséget szerzett innovatív gyújtási és dízel hidegindítási megoldásaival, melyek teljesítik az gyári (OE) alkatrészek szabványainak követelményeit. A gyújtási és dízel hidegindítási megoldások területén szerzett tudásunk, továbbá folyamatos fejlesztéseik révén globális piacvezetőkké és ismert névvé váltak a dízel hidegindítási és gyújtási megoldások terén.
A BERU minőségi, megbízható izzítógyertyákat tervez és gyárt egy idősebb és a fiatalabb generációs dízelmotor számára, egy céllal: megfeleljen a dízelmotorok előfűtési és fűtési teljesítményének.
Keresd ki te is Beru izzítógyertya katalógusunkban a megfelelő alkatrészt!
NGK az izzítógyertyák királya
Az utóbbi időszakban egyre több autógyártó választja az NGK izzítógyertyáit a sorozatgyártáshoz, így például a BMW, a Citroën, a Fiat, a Ford, a Jaguar, a Land Rover, a Mazda, a Mercedes, a Mitsubishi, az Opel, a Peugeot, a Renault és a VW / Audi csoport is. A gyártók bizalmának oka az, hogy az NGK magas technikai tudással rendelkezik, ezért képes megfelelni a magas elvásároknak. Ennek fenntartása érdekében az NGK Japánban folyamatosan új anyagokat, új formákat és új gyártási folyamatokat kutat. Ez a tudás azokban az izzítógyertyákban is megjelenik, melyeket az utángyártott piacra bocsátanak ki, függetlenül attól, hogy ez egy normál gyertya a kínálatból vagy egy gyertya a gyorsan forgó D-Power szortimentből.
A D-Power izzítógyertya család összesen 66 cikkszámot tartalmaz, melyek mindig ideális megoldást kínálnak, és az európai dieseljármű-populáció mintegy 90%-át lefedik. A D-Power izzítógyertyák gyors és környezetbarát hidegindítást biztosítanak még a leghidegebb körülmények között is, melynek miértje a vezető izzítógyertya beszállító tudásában keresendő: Az alap fém magos és kerámia izzítógyertyák mellett megtalálhatók a kínálatban a teljes kerámia fűtőelemmel rendelkező NHTC (Magas Hőmérsékletű Kerámia) gyertyák, melyeket elsőként az Audi/VW csoport, a Mercedes és a Mitsubishi is alkalmaz a sorozatgyártásban, illetve a FIAT által fejlesztett AQGS (Továbbfejlesztett Gyors Izzítású Rendszer) gyertyák is.
BOSCH IZZITÓGYETYÁK
A Bosch Duraterm izzítógyertyák megbízhatóságuk és élettartamuk miatt méltán nevezhetők vezető márkának. A beépített szabályozó fűtőszál felgyorsítja a melegítési fázist. További érvek a márka mellett:
• 4 másodpercen belüli indítás
• Utóizzítás akár 3 percig
• Optimalizált üzemanyag-fogyasztás a melegítési fázisban
• Akár 40%-os károsanyag-kibocsátás csökkenés
• Motorélettartam meghosszabbítása a feljavított üzemanyagégéssel
DENSO IZZÍTÓGYERTYÁK
A Denso izzítógyertya alapja az gyári minőség, mely garantálja, hogy a partnerek a legjobb és legfejlettebb termékek közül választhassanak a utángyártott autóalkatrész piacon is. A Denso jelenleg minden technológiát magába foglal, mint a szimpla és a dupla tekercses izzítást, az utánizzítást, a kerámia izzítógyertyákat és az azonnali izzítást.
A Denso gyertyák előnyei:
• Gyári minőségű izzítógyertyák melyek megfelelnek, vagy meghaladják az autógyárak elvárásait
• Gyorsabb felfűtés és stabil hidegindítás
• A kiváló lefedettség garantálja az alkalmazhatóságot szinte minden autótípushoz
• Széles hőmérsékleti skála az alacsonyabb káros anyag kibocsátás érdekében
• Több alkalmazás kevesebb cikkszám mellett
• Egyszerű számozási rendszer
• Megfelelnek az ISO TS 16949, ISO 14001 és az OHSAS 18001 szabványok által előírt követelményeknek
DENSO ízzítógyertya részei
Perem & tok: A külsőköpeny és a perem horganyzott, hogy ellenállóbbak legyenek a rozsdásodással szemben.
Szigetelőanyag: Az izzógyertyák szigetelőlemeze kivételes szilárdsággal, szigetelő tulajdonságokkal tűnik ki, hogy ne alakulhasson ki rövidzárlat.
Védőfedél: A horganyzott köpeny védi az izzítógyertyát. hogy ellenálló legyen a hőmérséklettel szemben.
Típus: Az izzás magasabb hatékonyságát és a kiváló teljesítményt az izzítógyertyák keskenyített típusa biztosítja be.
Tömítés: A gumitömítés szerepe, hogy ez megakadályozza a levegő és a rozsdásodás behatolását.
Szigetelés: A mag elektromos szigetelése a magnézium-oxid por szilárd bevonata által van bebiztosítva, amely hatékony hővezető.
Szabályozómag: Az izzógyertyában elsősorban szabályozóként viselkedik, amely ellenőrzi és fenntartja a hőmérsékletet, valamint biztosítja a gyors izzítást.
A mag összekötése: A lézeres hegesztés az izzást és a magszabályozást foglalja magába, hogy ez által az egész élettartamuk alatt megtartsák jellemző tulajdonságaikat és biztosítsák azok stabilitását.
A mag melegítése: Az izzítógyertya végén található rövidebb, lekeskenyített mag hideg körülmények között is biztosítja a gyors (2 másod-percen belüli) indítást. A hideg indításnál, akár hat percig is megtarthatja az izzás hőmérsékletet.
Renault Megane II 1.9
Széles választék Renault Meganhoz is. Tekintsd meg, és válaszd ki ár- érték arányban a neked legmegfelelőbbet!
Szólj hozzá a témához