Fékbetét készlet, anyaga, csereperiódusa, cseréje, árak
A fékbetétek (angolul: break pads, németül: bremsbeläge) a fékrendszer végén helyezkendek el. A fékbetét pároknak kell létrehozni a surlódást a féktárcsákkal, miközben a sebességet átalakítják hővé. A tökéletes súrlódási anyag létrehozása külön tudomány. Nem csak a legjobb súrlódást biztosító anyagot kell megtalálni, hanem azt a keveréket, amely kombinálja a magas súrlódást a legjobb hatásfokkal. Nem könnyű feladat, mivel a fékbetéteknek ugyanúgy kell működniük 700°C-on mint fagypont alatt. A fékbetéteknek együtt kell működniük az ABS rendszerrel is, amely a gyári fékbetétek teljesítményéhez van igazítva.
Vásárolj olcsó áron, hatalmas kínálatunkból, vagy olvass részletesen a fékbetétről: kopás jelei, mikor nyikorog, anyaga, cseréje mikor ajánlott, cseréje ár, minimális vastagsága, márka vélemények stb.
Fékbetét garnitúra kereső katalógus segítségével, a világ legnagyobb márkái teljes kínálata érhető el, versenyképes áron, akár elsőt vagy hátsót keresünk. ATE, Ferodo, Brembo, Delphi, Textar, Remsa, BOSCH, Zimmermann, Wagner, TRW, Jurid, Lucas, Mintex mind a fékgyártás legnagyobb nevei.
Legyen szó bármilyen fékhez tartozó alkatrészről, biztosan megtalálod online rendszerünkben: féktárcsa, rezgéscsillapító, rögzítő rugó, beszerelő készlet, kopásjelző stb.
Javítás, felújítás nem ajánlott, hiszen olcsón beszerezheted a prémium utángyártott, minőségi márkákat is.
Fékbetét árak
A minőségi fékbetét árak gyakran túl drágák, de nem nálunk! Webáruházunkban a fékbetét árak piacvezetőek.
Hatalmas kínálatunknak köszönhetően ár- érték arányban a legmegfelelőbb fékbetétet választhatod ki. És biztosíthatunk, hogy versenyképes fékbetét árakat kapsz.
Fékbetét készlet tartalma
Akár első, akár hátsó fékbetétről van szó, egy autó fékbetét készlet tartalma 4 darab. Ha cseréljük a betéteket, akkor legalább egy tengelyen kompletten ki kell cserélni. A fékkel nem érdemes játszani! Nagyon nem ajánlatos csak az egyik oldalon cserélni a betétet, úgy hogy a másik oldalon a régit hagyjuk. Ebből kifolyólag is minden fékbetét készlet tartalma a 4 darab betét, hiszen egy cseréhez ennyi szükséges.
Fékbetét cseréje
A fékbetét kopás jelző vagy érzékelő figyelmezteti sofőrt, hogy hamarosan ki kell cserélni a fékbetéteket. Ilyen esetben érdemes felvenni a kapcsolatot egy autószervizzel. Esetleg ha van kellő tapasztalat, akkor saját kezűleg is sokan megoldják. Fékbetét cseréje nem egy nehéz munkafolyamat, de ezt is érdemes szakemberre bízni!
Beépítés előtt győződjünk meg róla, hogy a vásárolt fékbetét 100%-ban megegyezik az autóból kiszerelt betéttel. Beépítésnél ügyelni kell: a felületek tisztaságára, a fékbetét és a féktárcsa távolságára, a pontos rögzítésre. Fékalkatrészek cseréje után fékpróbát kell végezni!
A fékrendszer alkatrészeinek megfelelő beszerelése elengedhetetlen a biztonságos és hatékony működés szempontjából. A fékbetétek és tárcsák helytelen beszerelése, a nem megfelelően szellőző rendszerek, vagy a kenőanyagok és karbantartás nem megfelelő használata a fékrendszer hibás működéséhez vezethet. A következmény: ezeket rövid idő múlva újból ki kell cserélni. A fékbetétek beszerelése során számos hiba előfordulhat. Ezért hasznos tudni, hogy mely hibák történnek meg a leggyakrabban és hogyan lehet elkerülni azokat.
A kopott fékbetétek cseréjekor fontos az első értékelés a következő lépések meghatározása szempontjából. Túlmelegedés nyomait eredményezheti a vezetők, a dugattyú vagy a féknyereg kengyelében lévő betétek kopása. A túlmelegedés jele lehet például a hátlap elszíneződése, valamint a súrlódó réteg repedezett szerkezete vagy leválása. Az új fékbetét készlet beszerelése előtt meg kell tisztítani a kengyelt a korróziótól.
Ügyeljünk arra is, hogy a fékbetétek a felszerelést követően szabadon mozoghassanak. A fékrendszertől függően a fékbetétet rögzíteni kell a tartójában. Ezután vigyünk fel megfelelő kenőanyagot a betét érintkezési felületeire. Ismételjük meg ezt a féknyereg csúszkáival is. Vegyük figyelembe, hogy az ásványolaj alapú zsírral érintkező gumi megduzzad. Ezért rendkívül fontos, hogy megfelelő zsírt használjunk.
A fékrendszer megfelelő működése érdekében nagyon fontos a féknyereg kengyelének megtisztítása a korróziótól és a fékbetétek szabad mozgásának ellenőrzése. Ezenkívül a féknyereg vezetőit is meg kell tisztítani és meg kell kenni, mivel azok közvetlenül felelősek a betét mozgásáért. Ha a betét nem mozog szabadon, akkor hozzáérhet a tárcsához, ezáltal pedig túlmelegedést okozhat. Ez a betétek idő előtti elhasználódásához és túlmelegedéséhez, majd a tárcsa elvékonyodásához, meggörbüléséhez vagy megégéséhez vezethet. Az ilyen típusú hibák egyik leggyakoribb oka a legtöbb esetben a felület megfelelő tisztításának hiánya a beszerelési fázis során.
A féknyereg megtisztított vezető felületeit olyan hőálló kenőanyaggal kell lekenni, amely ellenáll a magas hőmérsékletnek, és nem tartalmaz szilárd részecskéket (fémrészecskék nélküli), ilyen például a Textar CeraTec. A réz-paszta használata szigorúan kerülendő, mivel az vezeti az áramot és nem biztosít megfelelő kenési tulajdonságokat a fékrendszer számára.
A zsír hátsó lemezen történő használata nem javasolt. A betét és a hordozó közötti érintkezési felületeken azonban kell zsírt használni. A javítás valamennyi fázisában be kell tartani a megfelelő meghúzási nyomatékokat és a fékrendszer gyártójának utasításait.
A beszerelés során ne felejtsük el kicserélni az összes szükséges tartozékot, például alátéteket, rugókat stb.
A féknyereg kengyelre történő felcsavarozását a dobozban lévő új csavarok segítségével kell elvégezni. A fékbetét kengyelben történő megfelelő elhelyezkedése kulcsfontosságú. Keressük meg azokat a rovátkákat a féknyergen, amelyek illeszkednek a betéten lévő kiemelkedésekhez. Különösen fontos, hogy helyesen szereljük be a fékbetétet a féknyeregbe, hogy elkerüljük az egyenetlen nyomást a betéten, ami a súrlódó anyag egyik oldalon történő gyorsabb kopásához vezethet.
Az új fékbetétek beszerelése során egyre több jármű esetében fontos a betét helyes behelyezése. Ezért a legtöbb betéten egy nyíl található, amely jelzi a beszerelés irányát. Az ilyen betéteket irányított fékbetéteknek nevezik. Az irányított fékbetétek jellemzője az aszimmetrikus csillapító alátét. Ha ezeket a betéteket nem megfelelően telepítik, akkor később folyamatos nyikorgás hallható.
Sokan elfelejtik, de a fékolaj is fontos része a fékrendszernek. A fékolaj egy speciális hidraulika olaj, melynek köszönhető, hogy a fékpedálon kifejtett erő eljut a hidraulikus elemekhez, fékmunkahengerhez, féknyereghez. Ezek nagy hőhatásnak vannak kitéve, ezért a fékolajok is folyamatosan elhasználódnak. Fékbetét cseréjekor érdemes a fékolajat is cserélni. Erősebb fékezések után (meredek lejtő, vészfékezés esetén) a fékolajban buborékok képződhetnek, mely rontja a fékolaj hatásfokát. A friss fékolaj sokkal nagyobb fékerőt eredményez, így évente érdemes ellenőriztetni a fékolaj forráspontját. Webshopunkban DOT-3, DOT-4, DOT-5 fékolajak is elérhetőek, amelyek a forráspontjuktól különböznek.
Fékbetét anyaga
A fékbetét anyaga nagy súrlódási erőt kelt és meggátolja a berágódást. A tárcsafék betéteknél az acél betétre ragasztják a súrlódó anyagot. Általában szerves fékbetéteket alkalmaznak. A szerves anyagú fékbetétek gyártásakor ásványi, fémes, kerámia vagy szerves anyagú, porszerű vagy szálas súrlódó anyagokat kötnek meg töltőanyagokkal. Ilyen például a műgyanta. A fékbetétekre ezt az anyagot általában ragasztással viszik fel, de egy sport betétek esetében szegecseléssel.
A nagy neves fék gyártók a fékbetét anyagát speciálisan fejlesztik ki, hogy a legjobb, legcsendesebb, legstabilabb hatást érjék el.
A fékbetét anyaga receptjét a neves fékgyártó márkák féltve örzött kincsként örzik, ugyanis a fékbetétek minőségét, és hatékonyságát nagyban befolyásolja.
Fékbetét cseréje ár
A fékbetét cseréje árban nem egy nagy érték, de néha elhúzódhat a dolog. Biztos ismeri mindeni azt az érzést, mikor egy fél órás munkát csak több órán át tudja megoldani, mert közbe jönnek a nem várt dolgok. Egy fékbetét cserénél ilyen lehet, például ha be van rohadva a fék. Általánosan nehéz fékbetét cseréjének árat mondani, de egy átlagos személygépkocsinál, egy átlagos szerelőműhelyben minimum 5-10 ezer Forint érték között kell számolni a munkadíjat.
Fékbetét motorkerékpár
Fékbetét motorkerékpárokhoz is. Webáruházunkban a személygépkocsi, teher gépjárművek mellett motorkerékpár fékbetéteket is kínálunk. Kérj te is árajánlatot!
Fékbetét kopáshatár
A fékek súrlódásos elven működnek, így kopnak is. Kopik a féktárcsa és a betét is, de utóbbi használódik el gyakrabban. A betétek általában fel vannak szerelve kopásjelzővel. Sok betétnél rá van integrálva, de az újabb típusokon már külön felszerelhető. Ha a betét kopása eléri az érzékelőt, azaz eléri a fékbetét kopáshatárt záródik az áramkör és a műszerfalon megjelenik a fékbetétek kopottságára utaló piktogram, vagy újabb modellekben valamilyen szöveges üzenet is lehet. Ilyenkor érdemes a betét és féktárcsa kopását is ellenőrizni, amit ha szükséges cserélni kell.
További fékbetét kopáshatár elérésének tünetei, ellenőrzései:
Hangos zaj:
Ha a fékezés során hangos zajt hallunk, ez egy igazi figyelmeztető jel, hogy új fékbetétek szükségesek vagy legalább ellenőrzést igényelnek. Ha csiszolási zajt hallunk, akkor valószínűleg teljesen elkoptak a fékbetétek. Ha ez megtörténik, akkor ne vezessük a járművet, és gondoskodjunk arról, hogy a fékeket a lehető leghamarabb ellenőrizük és cseréljük.
Vizuális ellenőrzés:
A külső fékbetét kopását látni is lehet. A jármű típusától függően a felnin keresztül is látható. Legalább három milliméternek kell lennie a fékbetét kopó rétegének.
Oldalra húz:
Fékezés közben, ha úgy érzzük, mintha az egyik oldalra vagy a másikra húzna a gépjármű, akkor valószínűleg fennáll a fékhiba. Az egyenlőtlen kopásállást a fékhatás kiegyensúlyozatlansága okozza, amelyet ellenőrizni és javítani kell.
Rezgések:
Ha a fékpedál vibrál, amikor megnyomjuk, a fékbetétek a túlzott hőképződés következtében elhajolhatnak, túlzott kopás vagy a féktárcsa károsodása is lehet.
Új fékbetét bekoptatása
Szükség van-e az új fékbetét bekoptatására? A városi közlekedés a legjobb a fék bekoptatásra, avagy gyakran, rövideket és kis erővel fékezgetni az új fékkel. Néhány száz kilométer kell, hogy a fék elérje a maximális hatékonyságát. Ha durván és hosszan fékezünk, akkor extrém esetben akár megégnek a fékbetétek és a tárcsák is. Ha még nincs bekopva a fék, akkor nem a teljes súrlódó felületen összpontosul a hőhatás.
Új fékbetét bekoptatása egy érdekes kérdés. Úgy véljük, hogy erre egy jó minőségű fékbetét esetén nincs szükség. Egy jó fékrendszer a kezdetektől olyan fékhatással bír, mint egy úgymond bekoptatott. Az új betétet használjuk bátran, hiszen ez a feladata.
Viszont gondolunk csak bele, ha csak a fékbetétet cseréljük, és a féktárcsát nem. Ilyen esetben a fékbetétek felülete teljesen sima, viszont a tárcsák nem feltétlenül. Ekkor valóban szükség lehet egy kis időre, amíg a két alkatrész összekopik.
Nipparts fékbetétek
A Nipparts fékalkatrészek a megszerzett több mint 30 éves tapasztalatnak köszönhetően a lehető legjobb fékteljesítményt kínálják. A Nipparts fékbetétek tartós súrlódó anyaga nagyszerűen vezeti el a hőt a féktárcsa irányába, egyúttal kiváló hőszigetelő réteget képez a féknyereg felé. A korrózióálló bevonat megakadályozza a rozsdásodást, valamint a betétek beszorulását a féknyeregbe. A Nipparts fékbetétek nem tartalmaznak nehézfémeket, így nem jelentenek veszélyt a környezetre vagy az autószerelőre.
TEXTAR fékbetét
A Textar a világ egyik legismertebb fék gyártója. 1931-ben alakult a vállalat, és a világ egyik vezető fékalkatrész gyártója. Ezt a szervizek és szakemberek is egyértelműen elismerik.
Gyári beszállító a legtöbb autógyárba: Audi, BMW, Mercedes, Porsche több típusába.
A TEXTAR fékbetétek legfontosabb jellemzői:
- gyári minőség
- biztonság és teljesítmény
- fékkomfort
- hosszú élettartam
TEXTAR EPAD fékbetétek
Kompromisszumok nélküli megoldás a tiszta felnihez és a csendes fékezéshez. A Textar, a világ egyik vezető fékgyártója kifejlesztett egy új generációs anyagot az autógyárak számára, amivel csendesebbé, tisztábbá és kényelmesebbé tehetik a fékezést. Textar epad tékbetét a legkorszerűbb technológiával készült súrlódó anyagok egyedülálló keveréke, mely biztosítja a könnyűfém és króm felnik hosszantartó tisztaságát. Mi több, az epad fékbetéttel szerelt autók szinte hangtalanul állnak meg.
Előnyei:
• Alacsonyabb kopás, amely minimalizálja a zaj és a fékpor keletkezését, így a Textar epad betétek a legnagyobb fokú kényelmet biztosítják fékezéskor.
• Kopásallóság - alacsony porképződés, tisztább kerekek, könnyú tisztítás.
• Alacsony zajszint csendes és kényelmes működés.
• Nagy teljesitmény, meghaladja a betétanyagokra vonatkozó európai minőségi előírásokat.
• Hosszú élettartam a lassú kopásnak köszönhetően.
Webáruházunkban a TEXTAR teljes kínálata elérhető, legyen az fékbetét, féktárcsa, vagy egyéb fék alkatrész.
DELPHI fékbetétek
Delphi féktárcsa és fékbetét széles választékban.
Fékbetét árak Suzuki
Suzuki gépjárművekhez hatalmas választékban találhatsz fékbetéteket és további fék alkatrészeket. Akár Swift, WagonR, Ignis, SX4, Vitara.
Íme néhány ízelítő fékbetét árak Suzukihoz. További típusokért látogass el Suzuki alkatrész webáruházunkba.
Swift első japán rendszerű 1997-ig
Swift első BOSCH rendszerű 1998-tól
Wagon R első
Ignis első
Ignis, SX4, Fabia, Astra, Vectra, Zafira, Insignia, Omega, Transit, Corolla, Octavia, Mondeo, Megane, Laguna? Bármilyen típusra is keress alkatrészt nálunk biztosan megtalálod!
További termékek és cikkek:
FBS ragasztó >>>
Féktárcsa cseréje >>>
# fékbetét cseréje ár, készlet tartalma, VW árak, motorkerékpár, anyaga, árak Suzuki
Szólj hozzá a témához