Hajtóműolaj
A hajtóműolaj cseréje az egyik legfontosabb karbantartási feladat, amit nem szabad elhanyagolni. A hajtóműolaj a sebességváltóban, a differenciálműben és a hajtóműben kenő és hűtő funkciót lát el, csökkenti a súrlódást és a kopást, valamint javítja a váltás minőségét. A hajtóműolaj idővel öregszik, elveszíti tulajdonságait, és szennyeződik, ezért rendszeresen cserélni kell. De milyen hajtóműolajat válasszunk, és mire kell figyelnünk?
Keress hajtómű olajokat típus alapján, vagy olvass részletesen róla!
Milyen a 80w90 hajtóműolaj?
Az 80w90 hajtóműolajat általában közepes és nagy terhelésű hajtóművek kenésére használnak. Az 80w90 hajtóműolaj alkalmas manuális sebességváltókhoz, differenciálművekhez, kormányművekhez és más fogaskerekes hajtóművekhez. Az 80w90 hajtóműolaj előnye, hogy jól ellenáll a magas hőmérsékletnek és a nyomásnak, valamint megfelel az API GL-4 és GL-5 besorolásoknak. Az 80w90 hajtóműolaj hátránya, hogy nem olyan folyékony alacsony hőmérsékleten, mint a kisebb viszkozitású olajok, ezért nehezebb lehet a hidegindítás és a váltás.
Mtz hajtóműolajbe milyen olaj jár?
Az Mtz hajtóműolaj egy speciális olaj, amelyet az Mtz (Belarus) traktorokhoz fejlesztettek ki. Az Mtz hajtóműolaj egy ásványi alapú olaj, amely megfelel az SAE 80W-90 viszkozitásnak és az API GL-4 besorolásnak. Az Mtz hajtóműolaj alkalmas az Mtz traktorok sebességváltóinak, differenciálműveinek, hidraulikus rendszereinek és kormányműveinek kenésére. Az Mtz hajtóműolaj előnye, hogy jól illeszkedik az Mtz traktorok alkatrészeihez, valamint biztosítja a megfelelő kenést és védelmet. Az Mtz hajtóműolaj hátránya, hogy nem olyan korszerű és hatékony, mint a szintetikus olajok.
Sűrű hajtóműolaj
A sűrű hajtóműolaj egy olyan olaj, amelynek magas a viszkozitása, vagyis sűrűbb és nehezebben folyik. A sűrű hajtóműolajat általában nagy terhelésnek kitett vagy kopott hajtóművek kenésére használják. A sűrű hajtóműolaj előnye, hogy jobban kitölti a réseket és csökkenti a zajokat és a rezgéseket. A sűrű hajtóműolaj hátránya, hogy nehezebb elosztani és felmelegíteni.
Kapálógép hajtóműolaj
A kapálógép hajtóműolaja egy olyan olaj, amelyet a kapálógépek sebességváltójának és differenciálművének kenésére használnak. A kapálógép hajtóműolaja általában ásványi alapú olaj, amely megfelel az SAE 80W-90 viszkozitásnak és az API GL-4 besorolásnak. A kapálógép hajtóműolaja alkalmas a kapálógépek különböző típusaihoz, mint például a rotációs kapák, a kultivátorok, a boronák vagy a vetőgépek. A kapálógép hajtóműolaja előnye, hogy jól ken és védi a hajtómű alkatrészeit, valamint ellenáll a magas terhelésnek és a poros környezetnek. A kapálógép hajtóműolaja hátránya, hogy nem olyan tartós és tiszta, mint a szintetikus olajok.
Traktor hajtóműolaj
A traktor hajtóműolaja egy olyan olaj, amelyet a traktorok sebességváltójának, differenciálművének, hidraulikus rendszerének és kormányművének kenésére használnak. A traktor hajtóműolaja általában ásványi vagy szintetikus alapú olaj, amely megfelel az SAE 80W-90 vagy 85W-140 viszkozitásnak és az API GL-4 vagy GL-5 besorolásnak. A traktor hajtóműolaja alkalmas a különböző traktormárkákhoz és modellekhez, mint például a John Deere, a Massey Ferguson, a New Holland vagy a Case. A traktor hajtóműolaja előnye, hogy jól ken és védi a hajtómű alkatrészeit, valamint ellenáll a magas terhelésnek és a változó körülményeknek. A traktor hajtóműolaja hátránya, hogy idővel elöregszik és szennyeződik, ezért rendszeresen cserélni kell.
Hajtóműolaj 85w-140
A hajtóműolaj 85w-140 egy viszkozitású olaj, amelyet általában nagy terhelésű és kopott hajtóművek kenésére használnak. Az 85w-140 hajtóműolaj alkalmas manuális sebességváltókhoz, differenciálművekhez, kormányművekhez és más fogaskerekes hajtóművekhez. Az 85w-140 hajtóműolaj előnye, hogy jobban kitölti a réseket és csökkenti a zajokat és a rezgéseket. Az 85w-140 hajtóműolaj hátránya, hogy nehezebb elosztani és felmelegíteni, valamint növelheti az üzemanyag-fogyasztást.
Szólj hozzá a témához