Bölcső
Ha a gépjárműveknél bölcsőről, vagy segédkeretről beszélünk, akkor két féle típusát szokták megemlíteni. A motortartó bölcsőt illetve a futómű tartó bölcsőt. Leggyakoribb esetben a motortartó bölcső elől helyezkedik el a gépkocsiban, mivel itt található a motor is. A bölcső köti össze a karosszériával a lengőkarokat. A szilentek segítségével a lengőkar szabadon mozgat a bölcsőben. Ez idővel a szilentek kopásával jár.
A leggyakoribb esetekben a hátsó bölcső szerepe a futómű tartása, ahol ugyancsak megtalálhatóak szilentek és tartó bakkok.
Mindkét oldalon a bölcső idővel korrodálódhat illetve ütközés esetén sérülhet, amikor is a cseréjére van szükség. Nem minden esetben egyszerű a bölcső beszerzése, a mérete súlya miatt és az áráról már nem is beszélve.
Webáruházunkban viszont beszerezhetőek, gyári új vagy akár bontott vagy utángyártott márkában is.
Megéri-e az autó bölcsőt javítani?
Lehet toldani-foldani, vagy ütközés után megpróbálni a deformálódást helyre állítani, ám soha nem lesz az igazi. Előbb-utóbb ki kell cserélni a hibás bölcsőt. A nagyobb sérülések azonban súlyosan veszélyeztethetik a csatlakoztatott részek épségét, és akár az utasokat is veszélyeztethetik. Ezekben az esetekben erősen ajánlott az alkatrész teljes cseréje.
Repedt bölcső tartóval lehet közlekedni?
Műszakilag igen – lehet vezetni rossz segédkerettel is. Ez azonban minden bizonnyal balesetveszélyes és továbbá negatívan befolyásolja az autó teljesítményét, és különféle biztonsági problémákat okoz. Ha ezt hosszú ideig folytatjuk, az súlyosbítja a problémát, és még nagyobb károkhoz vezet.
Szólj hozzá a témához