Betétdíjas termékek
Néhány termék vásárlásakor előfordulhat, hogy szükséges a régi cseredarabot leadni.
Legtöbb esetben ezek felújított alkatrészek. Pl.: indítómotor, generátor, féltengely, féknyereg, szervószivattyú, kormányművek stb.
Ilyen termék vásárlásakor két eset lehetséges:
1. Előre megkapjuk a cseredarabot, így a betétdíj összege nem kerül számlázásra.
Ez a leglassabb, de az ügyfelet nem terheli plusz költség. Ebben az esetben a terméket az eredeti csomagolás nélkül szállítjuk, hiszen a gyártó számára ebben szükséges visszaküldenünk a régi alkatrészt.
2. A cseredarabot csak a vásárlás után kapjuk meg.
• Cseredarabos alkatrész vásárlása esetén a cserefelárat kiszámlázzuk a vevő felé, és az alábbi visszaküldési feltételeknek megfelelő cseredarab visszaadása/visszaküldése esetén írjuk csak jóvá a cserefelárat.
• A cserefelárat csak a cseredarab gyártó művi jóváhagyása után írjuk jóvá a vevőnek. Ez általában 1 hónapon belül lezajlik, de szélsőséges esetekben akár 2-3 hónapig is elhúzódhat.
• Ha az alkatrész nem alkalmas cseredarabnak, akkor visszáruzzuk az ügyfélnek, vagy ha nem tart rá igényt, akkor megsemmisítjük. Ha visszakéri a cseredarabot, akkor a cseredarab méretéből függően 3000-5000 Ft+áfa visszaszállítási költséget számítunk fel.
• A cseredarabok visszaküldése esetén is előre egyeztetni szükséges a kollégáinkkal.
• A visszaküldés határideje átvételtől számított 10 nap. Ez vonatkozik a cseredarabos alkatrészek cseredarabjainak visszaküldésére is. A cseredarabos alkatrészek esetén a 10 nap letelte után a cserefelár nem téríthető vissza.
A cseredarabnak az alábbi feltételeknek kell megfelelni
• A cseredarabot az eredeti csomagolásban kell visszaküldeni. A csomagolás és az azonosító címke nem lehet sérült, szakadt hiányos, utólagosan címzéssel vagy egyéb felirattal ellátott.
• A cseredarabon nem lehet külsérelmi (pl. karambolos sérülésből) eredő nyom. A kiszerelésből adódó roncsolások is okozhatják a cseredarab elutasítását, de erről csak a gyártói vizsgálat dönthet.
• A cseredarabnak megtisztított állapotúnak kell lennie és semmiképpen nem lehet veszélyes anyaggal szennyezett (pl. olaj, kenőzsír, üzemanyag, fagyálló stb.).
• A kenéssel rendelkező vagy kenő- vagy üzemanyaggal feltöltött cseredarabok belső elemei nem lehetnek korrodáltak (pl. kormánymű, váltó, motor, turbótöltő. kompresszor, üzemanyag ellátó rendszer elemei stb.).
• A cseredarabnak összeszerelt állapotúnak és hiánytalannak kell lennie, és 100%-ban meg kell egyeznie az új alkatrésszel.
Szólj hozzá a témához