Automata váltó szűrő
Autó szűrő webáruházunkban, automata váltó hidraulika szűrők és hidraulika szűrő készletek széles választékban érhető el. Szigorú tesztelési eljárások és korszerű gyártási folyamatok jóvoltából megfelelő választást jelentenek, bármely általunk forgalmazott márkáról is legyen szó.
Keress autótípus alapján, vagy olvass tovább részletesen az automata váltó szűrőkről: cseréje, hiba tünetek stb.!
Az automata sebességváltóval rendelkező járművek tulajdonosainak gyakran eszükbe sem jut, hogy sebességváltójukat szervizelni kell. Ezen nem segítenek a járműgyártók sem, amikor azt állítják, hogy „élettartam olaj". Az igazság ezzel szemben az, hogy az automata váltóban lévő hajtómű olaj kenőképessége is csökken a folyamatos használat mellett, a normális kopás következményeiként vagy akár ellenőrzés, feltöltés közben is szennyeződések juthatnak be a sebességváltó olajába.
Ezen okok kitolt olajcsere periódus vagy nem lecserélt hidraulika olaj esetében az automata váltóban lévő fogaskerekek és kapcsolóelemek kopását eredményezik. A szűrőre azért van szükség, mert a sebességváltóban az olaj körbemozgatásához kényes szelepek, rugók és golyók sorozata szükséges, és apró szennyeződésektől - például kopott tengelykapcsolókból származó törmelékektől - könnyen megragadhatnak ezek a kényes alkatrészek. Az ilyen törmelék az olajáramba kerül, ez a kopás elkerülhetetlen velejárója, de a szűrő azért van, hogy megakadályozza, hogy a törmelék olyan helyre kerüljön, ahol árthat. A sebességváltó olajszűrőjének éppen az a feladata, hogy kiszűrje ezeket a szennyeződéseket, ezáltal növelve a sebességváltó élettartamát.
Amennyiben az autó teljesítményével kapcsolatos problémát észlelünk, előfordulhat, hogy a szűrő eltömődött és korlátozza a folyadék áramlását.
Milyen jelei lehetnek ennek?
1. Megmagyarázhatatlan csörgés. Ha már megnéztük az összes szokásos helyet és még mindig halljuk a fémes hangot, akkor az erőátvitel lehet a hibás. Ellenőrizzük a folyadék szintjét és állapotát. Ha a szűrő eltömődik, akkor teljesítmény-problémákat okoz, és károsíthatja az erőátvitelt.
2. Nyikorgások. A csörgés mellett (vagy ahelyett) az autó nyikoroghat is, amikor sebességbe kapcsol. Az automata sebességváltóban ez a hang akkor a legszembetűnőbb, amikor parkolóból (P) vezetésbe (D) vagy hátramenetre (R) vált. Normál esetben a váltási folyamatnak hangtalannak és zökkenőmentesnek kell lennie.
3. Szivárgás. Ha a szűrő eldugul, a folyadék nem úgy áramlik, ahogy kellene. Ilyenkor a járművün kívül is megjelenhet, amikor a szellőzőcsőbe kényszerül.
4. Égő szag. Ha akár csak részben is eltömődik a sebességváltó szűrője, érezhető annak szaga, mielőtt bármilyen más jelét észlelnénk. A korlátozott olajáramlás miatt a sebességváltó erősen felmelegszik, ami miatt égő szag érezhető.
5. Problémák a sebességváltással. Ha nincs semmi baj a sebességváltóval, akkor könnyedén vált. Ha azonban akár csak részben eltömődött a szűrője, akkor kihagyást vagy csúszást észlelhetünk, amikor megpróbál váltani.
6. Zajos semleges állás (N). Az autónak ekkor szinte csendesnek kell lennie, ha zajt hallunk, cseréljük ki az olajat és a szűrőt. Ha továbbra is halljuk a zajt, ez azt jelentheti, hogy egy komolyabb probléma jelentkezett.
Szólj hozzá a témához