Modellek: CADILLAC
Cadillac autóalkatrész
Cadillac alkatrészeket nehéz beszerezni Magyarországon. Az autóalkatrész kereskedők legnagyobb része csak az európai és japán típusokra vannak specializálódva. Sok amerikai típusban nem tudnak segíteni. Cégünk amerikai autóalkatrészekben és ezen belül Cadillac alkatrészekben is rendelkezésre áll.
Az alkatrészeket minden esetben az USA-ból rendeljük, így ezeknek a beszerzési ideje hosszabb lehet egy átlagos típushoz képest.
Cadillac története
1909. július 29-én az újonnan megalakult General Motors Corporation (GM) 4,5 millió dollárért felvásárolja az ország vezető luxusgyártó cégét, a Cadillac Automobile Company-t.
A Cadillac-et Henry Ford autóipari úttörő második bukott vállalatának romjaiból alapították (harmadik erőfeszítése, a Ford Motor Company végül sikerült). Amikor a megszűnt Henry Ford Company részvényesei felhívták Henry Leland detroiti gépészt, hogy értékeljék a társaság vagyonát a tervezett eladásuk miatt, Leland meggyőzte őket, hogy maradjanak az üzletben. Ötlete az volt, hogy a Ford legújabb futóművét (vázat) ötvözze egy egyhengeres motorral, amelyet az Oldsmobile, egy másik korai autógyártó fejlesztett ki. Ebből a célból a Cadillac Car Company nevű (a francia felfedező Antoine Laumet de La Mothe Cadillac, aki megalapította a Detroit városa 1701) augusztusában alakult 1902-ben Leland bemutatta az első Cadillac-ára $ 850-at a New York-i Autókiállítás a következő évben.
Első gyártási évében a Cadillac csaknem 2500 autót adott ki. Leland, akit állítólag az intenzív verseny motivált Henry Forddal, 1904-ben átvette a Cadillac teljes vezetését, és fiával, Wilfreddel mellette szilárdan megalapozta a márka minőségi hírnevét. Az akkoriban Amerikában gyártott kiváló luxusautók közül-köztük a Packard, a Lozier, a McFarland és a Pierce-Arrow-a Cadillac vezette a mezőnyt, és 1904 és 1915 között minden évben az első tíz amerikai autóeladó volt.
1909 -re William C. Durant összeállította a Buickot és az Oldsmobile -t, mint az előző évben alapított új General Motors Corporation alapköveit. Július végére rábeszélte Wilfred Lelandet, hogy adja el a Cadillac-et 4,5 millió dolláros GM-készletért. Durant továbbra is vezető pozícióban tartotta a lelandiakat, de teljes felelősséget adott nekik az autóiparért. Három évvel később a Cadillac bemutatta a világ első sikeres elektromos önindítóját, amelyet Charles F. Kettering fejlesztett ki; úttörő V-8-as motorját 1915-ben minden Cadillac modellbe beépítették.
Az évek során a Cadillac megőrizte hírnevét a luxus és az innováció terén: 1954-ben például ez volt az első autógyártó, amely minden járművéhez alapfelszereltségként felszerelte a szervokormányt és az automatikus szélvédőmosókat. Bár a márkát a nyolcvanas években a német Mercedes-Benz luxusautógyártó kiütötte piacvezető pozíciójából, a következő évtizedekben igyekezett helyreállni, és továbbra is vezető szerepet tölt be a luxusautók piacán.