Veterán gépkocsik felújítása, alkatrész ellátással
Régebbi autója akkor van valakinek, ha nincs pénze újabbra, vagy annyi pénze van, hogy fel tudja újítani. Egyre többen vágnak bele veterán gépkocsik felújításába. Sokan csak előveszik az otthonukban elfelejtett négykerekűt vagy vásárolnak egyet. Ki saját használatra, ki eladásra. Mivel cégünk nem csak mostani gépjárművek alkatrészeivel foglalkozik, így elég sokan keresnek nálunk akár régi szocialista típusokhoz is.
Cégünk több gépjármű felújításához biztosított autóalkatrészt. Legtöbb esetben ezek a keleti szocialista típusok voltak. Például: Lada, Moszkvics, Zsuk, Volga, Trabant, Wartburg, Skoda, Dacia, Fiat 126 és Fiat 125. Hisz a rendszerváltás előtt ezen típusokból állt legnagyobbrészt Magyarország gépjárműparkja. De több nyugati modell újításában is részt vettünk, mint például FORD A modell, Bentley R-type stb.
Az ilyen alkatrészek már nem, vagy nagyon nehezen beszerezhetők. Cikkemben néhány olyan felújítást szeretnék közzétenni, amihez cégünk autóalkatrész ellátással is hozzájárult.
Egy bocskaikerti ügyfelünk Lada 2105 felújításba vágott bele. Külön érdekessége, hogy kelet-német rendőrségi külsőt kapott.
Az autót eladásra készítették, megtekinthető itt róla egy YouTube videó is.
Toldi Zoltán vásárlónk több Moszkvics típus újjáépítésében vett már részt. Ez már valóban az a kategória, amihez borzasztóan nehéz alkatrészt beszerezni.
Sok esetben ilyen alkatrészek már a speciálisan a retro típusokkal foglalkozó cégeknek sincs.
Zoltán jelenleg is egy Moszkvics 407-es típuson dolgozik, aminek alkatrész beszerzése szinte egyenlő a lehetetlennel. De egy ilyen típusú gépkocsinak éppen ebből adódóan van értéke. És ahogy telik az idő, az értéke egyre csak nő.
A cikk írásakor több vásárlót megkerestünk, hogy küldjenek a felújított autókról fényképet.
Többen az alkatrész vásárlása után nem kezdtek bele a felújításba. Ők szinte mindegyike saját kezűleg, szabadidejében végzi majd a retusálást. Pedig sokan cikkünk írása előtt két-három évvel ezelőtt vásárolták meg az alkatrészeket. De a jó munkához idő kell, és több szabadidő.
2016-ban egy kubai ember jelent meg az üzletünkben. Lada 2106 alkatrészek után érdeklődött. Soha nem fogom elfelejteni azt a pillantást, amikor a raktárba vezettem. Valami olyasmire kell gondolni, mikor egy kisfiú megkapja a várva várt ajándékát.
Elmondása alapján Kubába vitte ki az alkatrészt, hisz az ottani politikai rendszer miatt rengeteg a szocialista gépjármű, csak alkatrészt nem lehet találni hozzá. Főleg karosszéria elemeket vásárolt. Egy Fiat Bravoval érkezett, ami 110%-osan megpakolt.
Csizy Zoltán vásárlónk a Dácia márka mellett tette le a voksát. Az 1988-as évjáratú tulajdonában lévő Dácia 1410 Sportból mindösszesen 5000 db-ot gyártottak Romániában.
Zoltán sem az átlag hétköznapi emberek közé tartozik. Ő az összes Dacia és Aró alkatrész készletünket felvásárolta. Pl: ARO bölcső, ARO sárvédő, Dacia karosszéria elemek tömkelege. Ilyen alkatrészeket már Romániában is lehetetlenség beszerezni.
Dalmi Zsolt vásárlónk már nagyon sok Lada építésében vett részt. Nem csak utcai autókat, hanem versenyre is épít.
Saját Ladája mellett, Sámsoni Gergely és Sámsoni László tulajdonában lévő Ladák precízitásában is besegítkezett. A fényképen a két Lada egymás mellett látható.
A bocskaikerti Tóth család megbecsült tagja az 1975-ös évjáratú 525 BMW. Alkatrész igényét több esetben is tudtuk segíteni, legyen akár motorikus vagy kipufogó alkatrész. Többen próbálták már eladásra bírni a tulajdonost, de ő hajthatatlanul ragaszkodik a negyven év feletti gyöngyszeméhez.
Kádár Zsuzsa tulajdonában lévő Fiat 500-as is igazi különlegességnek számít. Több alkatrésze is megegyezik a FIAT 126-os gépkocsiéval.
Abból pedig még van bőven máig is. A kép egy veterán találkozón készült.
Szilágyi Zoltán egy 2103-as, 1978-as évjáratú Lada felújításba vágott bele. 36 évig napi használatú autó volt, két tulajdonossal. Gyárias, de felújítandó állapotban vásárolta, és közel egy évig készült a retusálása. A felújítás cégünknek is köszönhetően olyan jól sikerült, hogy az autó gyűjteménybe került és OT vizsgát tesz a közeljövőben.
A képen az autó felújítás előtt:
További képek a felújítás után:
Benkő Ervin Orosházán az egész országban elismert veterán autófelújító. Kezei alatt számos különleges gépjármű újult meg. Közös munkánkat egy FORD A modell gyári gyújtógyertya beszerzésével kezdtük el. Amerikából érkezett az alkatrész két hét átfutási idővel.
Bár hasonló gyújtógyertyák beszerezhetők az európai piacon is, de a cél az volt, hogy eredeti gyárival azonos legyen a kialakítása. Így esett a választás a Champion retro gyertyára. A négy gyertya árából egy olcsóbb autó is vásárolható, de a cél az eredetiség volt.
Benkő úrral karöltve egy BENTLEY R type nagyobb felújítását is sikerült megvalósítani. A felújításához rengeteg alkatrészre volt szükség, hisz a tulajdonos Sári György teljesen tökéletes állapotban kívánja visszaállítani a legújabb veterán autóját.
Csak a szükséges alkatrészek költségvetése több milliós volt. Dugattyú garnitúra, hajtó és nyugvó csapágyak, vezérműtengely, tömítés készlet, karburátor javító, szelepek és alkatrészei stb. Voltak olyan alkatrészek is, melyek árai miatt inkább a felújítás mellett döntöttek. Ilyen például vízpumpa 250.000Ft, termosztát 188.000Ft, kuplung tárcsa 485.000Ft. Nem olcsó árak, de ez az autó értékére is igaz.
Sajnos több ügyfelünket nem tudtunk elérni, aki hasonló felújítást vitt végbe. De biztosan kijelenthető, hogy cikkünk folyamatosan bővülni fog.
Ha esetleg Te is vásároltál cégünktől veterán autódhoz alkatrészt, és szeretnéd, hogy weboldalunkon megjelenjen, akkor szívesen várjuk a róla készített fényképeket és egy rövidebb leírást.
Szólj hozzá a témához