Új és felújított kormánymű
A kormánymű az egyik legfontosabb biztonsági alkatrész a járműben. Ez alakítja át a kormánykerék forgását egyenesvonalú, oldalirányú mozgássá, amely azután az úttesten mozgatja a jármű kerekeit annak kormányzásához.
A kormánymű felújítást nem mi végezzük el, csupán felújított kormányműveket is forgalmazunk! Cégünk egyszerű autóalkatrész üzlet, ahol több ezer kormánymű típus vásárolható, piacvezető áron. Webáruházunkban széles kínálatban forgalmazunk új és felújított kormányműveket is.
Keress autótípus alapján, vagy olvass tovább részletesen a kormányművekről!
A kormányműveket minden jármű-gyártó rendkívül jól megtervezte, nagyon kompaktak és illeszkednek napjaink modern gépjárműveibe.
A kormányművek leggyakoribb problémája a kenőanyag kiszivárgása az egységből. Ezenkívül gyakori probléma az egység kopása, például túlzott használat vagy a jármű karbantartásának hiánya miatt.
E problémák megelőzése érdekében a kormányzási rendszert a gyártók nagy részének ajánlása szerint minden egyes szerviznél ellenőrizni kell. Azt is javasolják, hogy a szervokormány folyadékot cseréljük legalább 50 000 (legrosszabb esetben is 100 000) kilométerenként vagy 2 évente, ez biztosítja a rendszer lehető leghosszabb ideig megfelelő működését.
Ha a kormánymű szivárog vagy túlzottan elkopott, akkor ki kell cserélni, vagy fel lehet újítani. Általában a felújítást szokták javasolni, mivel ez a leginkább költséghatékony és sokkal kedvezőbb a környezet számára is. A felújítási folyamat kevésbé szennyező, mint egy új egység legyártása, mert az eredeti kormány-berendezés körülbelül 65-80%-át újrahasznosítják.
A kormányrendszer biztonsága a legfontosabb
A felújított kormányművek alapját azon - főleg gyári - kormányművek jelentik, melyek háza még kifogástalan állapotú, ám elhasználódó (például gumi) elemei már csereérettek. A gyárba érkezéskor darabjaira szedik a kormányművet, és tüzetesen átvizsgálják az összes darabot, meghatározva, hogy mely alkatrészeit lehet felújítani és melyeket szükséges teljes mértékben kicserélni. Minden esetben vannak kötelezően cserélt darabok, például a gumiharangok és a perselyek illetve a típustól függően további cserére szoruló elemek például a belső kormányösszekötő rúd, a csapágyak, a csavarok és a csatlakozók. A felújításnál mindig elsőbbséget élveznek a gyári alkatrészek, csak azon esetben kerülnek pótalkatrészek felhasználásra, ha a gyári nem elérhető.
A felújítás végeztével a kormányművet egy sor tesztnek vetik alá, hogy megbizonyosodjanak róla, hogy a végtermék tökéletes állapotú és használatra ismét alkalmas. Ilyen tesztek például: olajjal végzett áramlásmérési vizsgálat, a tolóerő és a mozgás egyenletességének ellenőrzése jobb és bal irányban, olajszivárgás ellenőrzés a tesztciklus végén, majd ezt követően ATF hidraulika olajjal végzett vizsgálat és automata tesztpadon végzett ellenőrzés. A folyamat a műszaki adatlapon feltüntetett szerelékek illesztésével, illetve a gumiharangok zsírzásával és felszerelésével fejeződik be.
Cégünk Debrecen és Nyíregyháza között, Bocskaikertben található, de az egész országban kiszállítást biztosítunk, legyen az Soroksár, Újpest vagy Székesfehérvár.
Íme néhány gyakoribb kormánymű ajánlatunk:
Kormánymű öblítés és légtelenítés
A járművekbe a mai napig építenek be mechanikus kormányműveket, melyek a járművek kormányzásának régi, eredeti alapelve szerint működnek.
Mechanikus és hidraulikus kormányművek egyenként, illetve axiál csuklókat és kormány gömbfejeket tartalmazó készletben kaphatóak.
A szervokormány-rendszerek szinte alaptartozékává váltak a modern járműveknek, mindazonáltal csak a mechanikus kormányművek továbbfejlesztései.
Öblítés és légtelenítés lépései:
1. A kormányrendszer átöblítése előtt kapcsoljuk ki a gyújtást és válasszuk le az akkumulátor negatív pólusát!
2. A szervoszivattyút az új kormánymű beszerelése előtt légteleníteni kell.
3. Ehhez töltsük fel a szivattyút a tápvezeték csatlakozójánál és forgassuk addig az agyat, amíg a hidraulikaolaj ki nem jön a szivattyú kimenő oldalán!
4. Vegyük ki a visszatérő csövet a kiegyenlítő tartályból és helyezzük a nyitott végét egy gyűjtőtartályba. Gyűjtsük össze a kifolyó hidraulika-olajat és adjuk le egy használtolaj-gyűjtő ponton!
5. Zárjuk le a kiegyenlítő tartályt a nyitott visszatérő járatnál és húzzuk ki a finomrészecske-szűrőt, ameddig csak tudjuk. Az új finomrészecske-szűrő behelyezése előtt a kiegyenlítő tartályt ki kell tisztítani.
6 Ezt követően töltsük fel friss hidraulika-olajjal a kiegyenlítő tartályt!
7. Csatlakoztassuk vissza az akkumulátor negatív pólusát. Azonban a motornak a gyújtáskulcs elfordítását követő elindulását a járműgyártó utasításának megfelelően meg kell akadályozni. Ezt követően forgassuk át a motor az önindító fordulatszámának használatával és töltsünk be legalább egy liter hidraulika-olajat. Most visszacsatlakoztathatjuk a visszatérő tömlőt.
8. A kiegyenlítő tartályt a *max" jelzésig fel kell tölteni hidraulika-olajjal. Ezt követően emeljük meg a járművet, hogy az első tengely (kormányzott tengely] ne legyen terhelve!
9. Forgassuk a kormánykereket kétszer ütközésig balra, kétszer pedig ütközésig jobbra. Ezután töltsük be az új olajat a max jelölésig. Ezután beindíthatjuk a motort. Ennek során ügyeljünk arra, hogy az olajtartály mindig fel legyen töltve olajjal, hagy a rendszer ne szívjon be levegőt.
10.Forgassuk át a kormánykereket lassan, 10-15 alkalommal, ütközéstől ütközésig. Ismételjük a folyamatot mindaddig, amíg nem távozik több légbuborék a kiegyenlítő tartályon keresztül!
11. Ismét töltsük be új hidraulika-olajat a max jelzésig, zárjuk le a tartályt és ellenőrizzük, hogy a teljes kormány-rendszer szorosan tömítve van-e!
12.A motor leállítható, az olajszintnek most növekednie kell. A légtelenítési folyamatot meg kell ismételni, ha az olajszint 5 mm-nél többet emelkedett (tekintse meg a járműgyártó specifikációit). Kulcsfontosságú, hogy egy tesztvezetés keretében ellenőrizzük a hidraulika-olaj szintjét. Szükség esetén adjunk hozzá további olajat!
Szólj hozzá a témához