TRW fék és futómű alkatrészek
A TRW márka a futómű alkatrészek (lengéscsillapító, fékrendszer, lengőkar stb.) széles választékát kínálja az autóalkatrész kereskedelemben. TRW lengéscsillapító vélemények, és a lengőkar vélemények, vagy más futómű alkatrészek minőségi visszajelzése alapján kijelenthető, hogy a márka tökéletes választás, aki minőségi terméket kíván vásárolni.
TRW féktárcsa, fékbetét, fékdob a fék alkatrészeknél is az egyik legjobb választás.
Válassz minket alkatrészek beszerzéshez, hisz a fék mesterei vagyunk! Keress autótípus alapján, vagy olvass tovább részletesen a TRW márkáról: féktárcsa, fékbetét, lengéscsillapító véleményről!
TRW fékbetét
A ZF aktívan alakítja a jövő mobilitását, és termékportfóliójában újításokkal új követelményeket állít fel a pótalkatrész piac fenntarthatóságára vonatkozóan. Ennek további bizonyítéka a „Powder Adhesive Technology" alkalmazása TRW márkájú fékbetétjeinek gyártása során, amelyeket ma már szerves oldószerek nélkül gyártanak. A ZF Aftermarket ezzel elnyerte a neves Partslife környezeti díjat.
Az oldószerek csökkentése és kiküszöbölése érdekében, valamint anélkül, hogy ez befolyással lenne a termék minőségre, valamint tisztább munka-környezetet teremtsen az alkalmazottak számára, a ZF kifejlesztett egy új technológiát, amely száraz porbevonatos ragasztót használ a fékekhez. A személygépkocsik és haszongépjárművek fékbetéteit már nem oldószer alapú ragasztóval, hanem ehelyett egy innovatív száraz ragasztóporral rögzítik a hordozó lemezhez. Ezzel évente több mint 150 tonna oldószert lehet megtakarítani.
Környezetvédelem a legjobb teljesítmény mellett
A súrlódó anyag a hátsó falhoz való tartós csatlakozása rendkívül fontos a fékezés során, mivel a bélésnek sohasem szabad leválnia a tartólemezétől. A ZF bevált Poralapú Ragasztási Technológiája („Powder Adhesive Technology") biztosítja ezt, és garantálja a TRW márkájú fékbetétek kiváló minőségét és csúcsteljesítményét.
„A pótalkatrész piac jövőjére vonatkozó menetrendünket a környezet és a technológia harmonizálására való törekvés jellemzi"- ígéri Helmut Ernst, a pótalkatrész üzletág vezetője. „Szakértelemmel, innovációval és ötletességgel kísérjük ügyfeleinket a fenntartható mobilitás felé vezető úton."
A Partslife környezetvédelmi díjról
A „Powder Adhesive Technology" bevezetésének elismeréseként a ZF pótalkatrész piac elnyerte a Partslife környezetvédelmi díjat. A díj célja az innovatív és példamutató környezetvédelmi intézkedések előmozdítása, valamint más vállalatok alkalmazottainak ösztönzése azok utánzására.
ZF Friedrichshafen AG
A ZF globális technológiai vállalat, amely személygépkocsikhoz, haszongépjárművekhez és ipari technológiákhoz szállítja a mobilitás következő generációját. Átfogó technológiai portfóliójával a vállalat integrált megoldásokat kínál a már meglévő járműgyártók, mobilitási szolgáltatók és induló vállalkozások számára a szállítás és a mobilitás területén. A ZF folyamatosan fejleszti rendszereit a digitális csatlakozás és az automatizálás területén annak érdekében, hogy a járművek láthassanak, gondolkodhassanak és cselekedhessenek.
2018-ban a ZF 36,9 milliárd eurós árbevételt ért el. A vállalat globális munkaereje 149.000 fő, mintegy 230 telephelye van 40 országban. A ZF árbevételének több mint hat százalékát minden évben kutatásra és fejlesztésre fordítja.
Integrált megoldásokkal és a teljes ZF termékportfólióval a ZF Friedrichshafen AG ZF pótalkatrész részlege garantálja a járművek teljesítményét és hatékonyságát az egész életciklusuk folyamán.
A bevett termékmárkák, a digitális innovációk, a testre szabott termékek és szolgáltatások, valamint a világméretű szolgáltatási hálózat kombinációja a ZF-et keresett partnerré és a globális autóipari pótalkatrész piacon második helyezetté emelte.
TRW Aftermarket DTEC fékbetétek
Kiváló minőséget képviselnek a TRW Aftermarket DTEC fékbetétek. A DTEC prémium minőségű, alacsony porszivattyú, amely a COTEC-bevonatú termékcsalád összes biztonsági előnyével rendelkezik, és alacsony porszívó technológiával, hogy a keréktárcsák felületének porszintjét akár 45%-kal csökkentse.
Biztonság a fő szempont:
• Alacsony porkészítmény a tisztább kerekekhez
• Nincs kompromisszum a biztonsági teljesítmény tekintetében
Az innovatív COTEC szilikát bevonat hatékony fékezést biztosít a fékbetét csere utáni első méterektől kezdve.
• A frissen cserélt, COTEC bevonattal ellátott TRW betétek akár 7 méterrel is csökkenthetik a féktávolságot az ilyen bevonat nélküli fékbetétekhez képest.
• A COTEC bevonat csökkenti a súrlódó anyag beágyazódási idejét az optimális súrlódási együttható elérése érdekében.
• A természetes környezet védelmében a TRW a gyártási folyamat során sosem használ káros anyagokat, például ólmot, higanyt, kadmiumot, antimont, sárgarezet vagy molibdént.
Az összes TRW fékbetét ISO 14001 tanúsítvánnyal rendelkező gyárakban készül.
A jogszabályi előírások egyértelműen meghatározzák azokat a paramétereket, amelyeknek a fékbetéteknek meg kell felelniük: az elsőként beszerelt betéteknek, illetve javítás esetén a csere fékbetéteknek egyaránt. Az egyik alapvető ellenőrzési paraméter az autó gyártója által meghatározott és garantált féktávolság, amely egy adott tűrés-határon belül nem lehet sem hosszabb, sem rövidebb a névleges értéknél.
A TRW ezen szigorú normák között is talált némi mozgásteret, melyet ki tudott használni a közlekedésbiztonság javítása érdekében. Ez a betétcserét követő első néhány kilométeren történik (a beágyazódási időszakban), azért, hogy a súrlódó anyag elérje az optimális súrlódási együtthatót. A szabványok lehetővé tesznek némi eltérést ezen időszak során, a TRW pedig talált némi mozgásteret a teljesítmény javítására, miközben garantálja, hogy az egyedi COTEC bevonattal ellátott fékbetétek már a „bejáratós" időszakban is közel olyan hatékonyan működnek, mint a már bejáratott fékbetétek.
Az újonnan cserélt fékbetétek a beágyazódási idő alatt nem garantálják a már beágyazódott fékbetétekhez hasonló hatékonyságot. A COTEC bevonat innovatív megoldást kínál erre a problémára: növeli a súrlódási együtthatót a vadonatúj fékbetétek beágyazódási időszakában, ezáltal csökkentve a féktávolságot.
A COTEC bevonatot a gyártási folyamat utolsó szakaszában viszik fel a betét súrlódó felületére, hogy növeljék a súrlódási együtthatót a beágyazódási fázisban. Az egyedülálló COTEC bevonatot minden új TRW fékbetét esetében szériában alkalmazzák, ami a holland járműhatóság (RDW) által végzett független tesztek szerint akár 7 méterrel is csökkentheti a fékutat az új fékbetéteken. A COTEC bevonat néhány tucat fékezés után lekopik ugyan, de időközben a súrlódó anyag beágyazódik, és biztosítja, hogy a fékezés a legnagyobb hatékonysággal történjen anélkül, hogy további COTEC bevonatra lenne szükség.
Minden eredeti COTEC bevonattal ellátott TRW fékbetét megfelelő jelzéssel ellátott dobozban kerül forgalomba. Jelen pillanatban szinte nincs forgalomban olyan TRW fékbetét, amelyen ne lenne COTEC bevonat.
TRW fékbetétek gyártása - minden rétegében gondosan megtervezett
Hátlap
A fémlemez a teljes fékbetét hordozó eleme. Egyenletesen osztja el a dugattyú által a súrlódó anyagra kifejtett nyomóerőt. Megfelelő helyzetben tartja a fékbetétet és a fékezés során közvetíti a kerületi erőt. A hátlap védett a korrózió ellen, mérete pedig lehetővé teszi a betét szabad mozgását a féknyeregben. Ehhez kapcsolódnak a további elemek.
Zajgátló alátét
A zajgátló alátétek a lemez nyugalmi (a súrlódási felülettel ellentétes) oldalának nem szabványos, de nem szabálytalan alakú részéhez rögzített elemek. Az alátétek csökkentik a rezgést, ezáltal pedig mérséklik a csikorgást és a zajszintet. Háromfajta zajgátló alátét létezik: bitumenes, gumi és fém. A TRW mindig az első szereléskor alkalmazottaknak megfelelő alátéteket használja.
Ragasztóanyag
A hátlaphoz rögzíti a súrlódó anyagot. A súrlódó felületnél magasabb hőmérsékletet is kibír. A fékbetétek stressztesztjei során a súrlódó felület megrepedhet és letörhet, de a ragasztóréteg nem tud leválni. Olyan betétek, amelyeknél a súrlódó felület leválik a lemezről, nem hozhatók forgalomba.
Súrlódó anyag
A súrlódó anyag számos különböző összetevőből áll, és meg kell felelnie az európai típusjóváhagyási követelményeknek. Változattól függően lehet, hogy alacsony porzó tulajdonságokkal rendelkezik, vagy megfelel az elektromos autók követelményeinek.
COTEC
Egy újabb tényező, amely a TRW fékbetéteket kiemeli a többi közül. Ennek az egyedülálló szilikátbevonatnak köszönhetően a fékezés már a beágyazódási időszak alatt is ugyanolyan hatékony, mint a már beágyazódott fékbetétekkel. A TRW fékbetétek a gyártási fázisban további melegítési folyamaton (perzselés) mennek keresztül. A perzselés során felszabadulnak a gyártási folyamat során a súrlódó anyagban felhalmozódott gázok. Ez megakadályozza, hogy fékezés közben szabaduljanak fel és ezáltal csökkentsék a fékbetétek kopásállóságát.
TRW féktárcsa
A féktárcsák extrém körülményeknek vannak kitéve. Főként a téli hónapokban próbára teszik őket az alacsony hőmérséklet, a nedvesség és az utakra szórt só. A fékek azok közé a járműalkatrészek közé tartoznak, amelyek biztonsági szempontból különösen fontosak. Éppen ezért minden fékalkatrész speciális védelmet igényel. Annak érdekében, hogy biztosítsuk hatékony, zajtalan, és főként kifogástalan működésüket, a mérnökök néhány évvel ezelőtt kifejlesztettek egy fekete bevonatot a TRW féktárcsák számára.
TRW fékpofák új megjelenésben
- A bevonat maximális védelmet biztosít a korrózióval szemben
- 95%-ban lefedi az európai járműveket
- A könnyű beszerelést több mint 300 szerelőkészlet biztosítja
A fekete szín a ZF Aftermarket TRW márkájú fékpofáinak védjegyévé vált az évek során. A speciális bevonat egyedülálló felületet képez a termékeken, első sorban rendkívül hatékony védelmet biztosít a korrózióval szemben. A TRW fékpofákat a termékskálához igazították és fekete bevonatot kaptak. A fékpofákat elsősorban a fékdobok védik, a fekete bevonat azonban fokozottan védi őket a korrózióval szemben. A védőbevonat hatékonyságát nemrég az ASTMB117 nemzetközi standardnak megfelelő sópermet teszt igazolta. A 240 órán át folyamatosan sópermetnek kitett fékpofák a tesztet követően csak a leghalványabb jelét mutatták a korróziónak.
A speciális bevonaton és a vonzó megjelenésen kívül az OE minőségű termékek környezetbarát előállítása is meggyőző érvként hozható fel. A TRW fékpofák ECE R90-es tanúsítvánnyal rendelkeznek, amely igazolja, hogy nem tartalmaznak sem króm-trioxidot, sem nehézfémeket vagy azbesztet.
Figyelemre méltó tény az is, hogy a TRW termékskálába tartozó dobfék-rendszerek a járművek 95%-a számára biztosítanak lefedettséget. A szerelőműhelyek szempontjából rendkívül praktikus, hogy a fékpofákat külön vagy szerelőkészletben is megrendelhetik. Jelenleg több mint 300 szerelőkészlet áll rendelkezésre, amelyek könnyen érthető magyarázatot is kínálnak a bizonyítottan OE minőségű fékpofák gyors és egyszerű beszereléséhez.
A fékpofákon kívül a TRW szerelőkészletekben megtalálhatók a szükséges fékmunkahengerek és a rögzítő csapok, a visszahúzó és rögzítő rugók, amelyek hosszú élettartamukkal biztosítják a rugók megbízható feszítését. Megelőzik a zajképződést, biztosítják a fék ideális viselkedését és a fékerő egyenletes eloszlását. Az előszerelt készletek révén a ZF Aftermarket a funkcionalitás maximumát biztosítja. A fekete fékpofák könnyen felismerhetők a csomagoláson található, jól látható matricának köszönhetően.
# TRW féktárcsa, fékbetét, fékpofa
Szólj hozzá a témához