TPMS szenzor
A gumiabroncs nyomása óriási szerepet játszik abban, hogy autónkkal ne csak zökkenőmentesen mozogjunk az úton, hanem megőrizzük a gumiabroncsok sértetlenségét. Annak érdekében, hogy a gumiabroncsok a lehető legjobban működjenek a lehető leghosszabb ideig, a modern autók esetében szükség van egy megbízható TPMS szenzorra, vagy más néven, gumiabroncsnyomás-figyelő érzékelőre.
Vásárolj megbízható TMPS szenzort, vagy olvass tovább részletesen az alkatrészről!
Kövessük nyomon a gumiabroncs nyomását
A TPMS szenzor, vagy más néven a keréknyomás érzékelő előnye, hogy automatikus frissítéseket kapunk a műszerfalon, ha egy vagy több gumiabroncs nyomása nem megfelelő. Ezek az alkatrészek néha alapfelszereltségnek számítanak az újabb járműveknél, és segítenek kiküszöbölni a bizonytalanságot a gumiabroncsok egészével kapcsolatban, így kiváló kiegészítője azoknak a vezetőknek, akik esetleg nem értenek annyira az autó karbantartásához, mint mások. A gumiabroncsok nyomása elengedhetetlen a biztonságos közlekedés érdekében.
A indirect és direct TPMS szenzor
Ha a gumiabroncsnyomás -figyelő érzékelők kifejezésre keresünk, két fő kategóriát talál a találatok között: indirect és direct TPMS. Az indirect felügyeleti rendszerek általában olcsóbbak, és olyan részleteket használnak, mint a gumiabroncs fordulatszáma a megfelelő gumiabroncsnyomás értékeléséhez. A gumiabroncsok minden egyes elforgatása után vissza kell állítani őket, hogy továbbra is megfelelően működjenek, és előfordulhat, hogy nem eredményeznek pontos eredményt, ha a menet túlméretezett vagy alulméretezett.
A direct TPMS rendszerek valamivel drágábbak, de sokkal pontosabb eredményeket nyújtanak, mint az indirect módszer. Maga az alkatrész egy belső elemről működik, amelynek átlagosan az élettartama körülbelül 10 évig tart, és nem kell újraindítani minden elvégzett gumiabroncs csere után.
Hibák okai és jelei
A menetes csatlakozások korróziós sérülése
Mivel ezek az érzékelők közel helyezkednek el az útesthez, így a ki vannak téve a nedvességnek és korróziós hatásoknak.
Repedések és egyéb mechanikus sérülések
A gondtalan felszerelés miatt mechanikai sérülésnek lehetnek kitéve. Ezen hiba szemmel is látható.
Elhasználódott elem
Ahogy már említettük a TMPS érzékelők beépített áramforrással rendelkeznek, melyek jobb esetben bíznak 10 évet. Elhasználódott elem esetén az alkatrész cseréje szükséges.
MOBILETRON TPMS szenzorok
A helyes abroncsnyomás optimalizálja a teljesítményt, de ami még fontosabb, növeli a személyes biztonságot. Helytelen abroncsnyomás esetén fennáll a kockázata a csökkenő tapadásnak, a fékút növekedésének, ami kihat az autók kezelésére is. Vannak egyéb hatásai is a helytelen keréknyomásnak: sérülhetnek a gumiabroncsok, csökken élettartamuk és nő a jármű üzemanyag-fogyasztása.
Edward Ho, a Mobiletron értékesítési és marketing igazgatója szerint a guminyomás legkisebb csökkenése is meredeken növeli a vízen csúszás veszélyét, és a 10%-os nyomáscsökkenés a fék-távolság 3 méteres növekedéséhez vezethet. A TPMS biztonsági üzenetei rendkívül fontosak. Az új EU irányelv miatt előreláthatóan kialakul egy természetes igény egy utángyártott TPMS megoldásra, és a TPMS szolgáltatás/ karbantartás az egyik leggyorsabban növekvő üzleti lehetősége lehet a mű-helyeknek. 2020 után a TPMS csereigény várhatóan megháromszorozódik.
A kutatás azt is kimutatta, hogy az ismeretek hiánya és az elégtelen képzés miatt a műhelyek tartanak a TMPS javításától, és az ügyfeleket a márkakereskedések, illetve a gumiabroncs szakemberek felé irányítják. Amint a jövőben a műhelyek felismerik az ebből adódó bevételkiesést, kutatni kezdik majd a TPMS rendszerekben és az ehhez kapcsolódó speciális szolgáltatásokban rejlő bevételi lehetőségeket.
A Mobiletron már évek óta gyári beszállítóként gyárt TPMS-t Kínában és Ázsiában. Az értékesítési igazgató magyarázata szerint a potenciális piaci keresletre válaszolva egy természetes folyamat volt az előre programozott Direct Fit érzékelők bevezetése az európai pótalkatrész piacra is. A kínálatban szereplő 70 cikkszám magában foglalja a gépjármű alkalmazások több mint 90%-át. Ugyanazt a gyártási folyamatot és tesztelési létesítményeket használják, amit az OE, azaz a gyári érzékelők előállításához. Miután sikeresen elindult a Direct Fit szenzorok forgalmazása, egyes szolgáltatók és végfelhasználók megjegyezték, hogy kihívást jelent a készleteik összeállítása és a beruházási költségek ellenőrzése.
Válaszul ezekre az aggodalmakra, a Mobiletron kibocsátott egy új univerzális érzékelő családot és programozási eszközt, ami azt jelenti, hogy ezeket a problémákat megszüntette.
A 'MORE' a Mobiletron univerzális TPMS megoldása
A sorozat két érzékelőt és egy programozási eszközt tartalmaz (tokkal és tartozékokkal a szelepek cseréjéhez). A 'MORE' márka tovább erősíti a Mobiletron TPMS termékajánlatát, így most egyszerre kínálják a Direct Fit és az Universal TPMS termékeket az utángyártott piacra. A két érzékelő elérhető 433 MHz-hez (európai alkalmazások) és 315 MHz-hez (amerikai és ázsiai alkalmazások), amelyek korlátlanul programozhatók több programozási eszköz segítségével. Korábban a műhelyeknek készletezniük kellett minden típusú érzékelőből minimum 4 db-ot. A 'MORE' érzékelő kínálat azt jelenti, hogy nincs szükség nagyszámú, különböző szenzorok tárolására, így csökkentve készletüket és készletezési költségeiket. A kifejlesztett érzékelők kompatibilisek az összes jelentős TPMS szkennelési eszközzel, ami tovább segíthet csökkenteni a kezdeti beruházási költségeket a műhelyekben.
Szólj hozzá a témához