NTN SNR autóalkatrészek: kerékcsapágyak, szíjfeszítők, toronycsapágyak
Az NTN-SNR Europa világelső a csapágyak, féltengelycsuklók, felfüggesztések és ezekhez kapcsolódó alkatrészeiben.
Az SNR termékek teljes kínálata elérhető webáruházunkban.
Keress autótípus alapján vagy olvass tovább részletesen a márkáról!
NTN SNR csapágyak
Az NTN-SNR, az autóipari csapágyak világméretű gyártója évente több mint 20 millió csapágyat gyárt felfüggesztésekhez. Az NTN-SNR Európában az egyik vezető gyári alkatrész előállító, és befektetéseinek nagy részét az egyre hatékonyabb, felfüggesztéshez gyártott csapágyak fejlesztésére fordítja (olyan funkciók integrálására, mint amilyen a rugó/lengéscsillapító ülék, az optimális tömeg és térfogat érdekében).
Miért cseréljük ki a toronycsapágyat és a szilentet?
BIZTONSÁG: Javított úttartás és rövidebb féktávolság.
KÉNYELEM: Puhább és pontosabb kormányzás (az igénybevétel csökkentésével).
TELJESÍTMÉNY: Jobb manőverezhetőség.
CSÖKKENTETT KÖLTSÉGEK: Manapság átlagosan minden harmadik lengéscsillapítóból csak egyben cserélik ki a felfüggesztés csapágyát. Azonban egyre több kereskedő és szerviz pedig nem hajlandó garanciát vállalni a lengéscsillapítóra, hacsak a teljes felfüggesztési egységet teljesen ki nem cserélik.
Mikor kell kicserélni a toronycsapágyat és a toronyszilentet?
A felfüggesztőrendszer alkatrészei egyre megbízhatóbbá válnak, azonban élettartamuk korlátozott például a gumi megkeményedése, vagy az elhasználódott csapágy miatt stb.
Az NTN-SNR a következő esetekben javasolja a cserét:
- Bármikor, amikor lengéscsillapítót cserélnek: 75 000 és 100 000 km között, páronként.
- Ha a toronycsapágyak vagy a környező részek kopás jeleit mutatják.
- Ha a kormányzás merev vagy zajos lesz.
Mikor kell kicserélni a lengőkarokat?
- Mikor a tömítés, a persely vagy a fém kupak öregedésnek indul.
- Mikor egy bukkanón áthaladva fémes zajok hallhatóak.
- Ha a hátsó tengelynek holtjátéka van.
UTASÍTÁSOK:
Győződjünk meg arról, hogy:
- A toronycsapágy a megfelelő irányban van felszerelve.
- Az összes alkatrész megvan és a megfelelő módon és a megfelelő sorrendben van felszerelve: toronycsapágy, toronyszilent, ütközésgátló, tartó, alátét
- Az összes alkatrész jó állapotban van: soha ne szereljünk be bármilyen módon sérült alkatrészt, és ne szereljünk be folyadékba merült csapágyat.
A vezérlés kínálat, egy teljes megoldás az NTN-SNR-től
Az NTN-SNR a motorikus alkatrészek fő szállítójaként felhasználja szakértelmét, az OEM jelenlétét (különösen a VAG, a Renault-Nissan és a Ford gyártókkal való együttműködését), és azok gyártási tapasztalataival fejleszti a vezérlés kínálatát.
A motor optimális működését, az eredeti állapottal megegyező vezetési komfortot, a magasabb minőségű termékek tartósságát és hosszabb élettartamát ígéri a cég széles termékkínálatával, vevőtámogatásával és együttműködő-sével az OE beszállítókkal.
Habár a vezérlés cserék a szerviz műveletek egyik leggyakoribb részét adják, a piaci tendencia mennyiségben a javítási intervallumok meghosszabbíása miatt (pl.: a szíjaknál a korábban 60/90 000 km-ről akár 200 000 km-ig az olajban futóknál) stagnál vagy enyhén csökken; a vezérműláncok aránya nő (az összes autó 40%-a); az évente átlagosan megtett kilométerek száma csökken.
A vezérlés rendszer fenntartja a főtengely és a vezérműtengely közötti szinkronizálást, koordinálja a dugattyúk mozgását a szelepekkel. Bizonyos esetekben a befecskendező szivattyút vagy a vízpumpát is hajtja.
Kritikus szerepet játszik, és a felhasznált termékek nagy pontosságot és teljesen megbízható minőséget igényelnek a meghibásodások vagy a katasztrofális motorhibák megelőzése érdekében.
Minden egyes vezérlés készletben több elem is megtalálható:
Szíjfeszítő görgők és/vagy feszítőgörgő ékszíjtárcsák: A szíjfeszítő görgők állandó feszültséget adnak és tartanak fenn a szíjon, miközben kompenzálják a motor gyorsulását és lassulását. A feszítőgörgő ékszíjtárcsák terhelése jelentős, vezetik a szíjat, és lehetővé teszik, hogy fenntartsák annak beállításait.
A vezérlés ékszíjtárcsáinak meg kell felelniük a motor egyre igényesebb követelményeinek: az alkatrészek hosszabb élettartamának, az erős rezgésnek, a magas hőmérsékletnek és a szerelési feszítésnek. Az vezérlés készletek meghibásodásának 90-95%-a az ékszíjtárcsák rossz illeszkedése vagy vezérmű elemek gyártásában, illetve az rossz minősége miatt következik be. A csapágy az ékszíjtárcsa lényeges eleme, magas minőségű, megbízható alkatrésznek kell lennie.
Ezen a területen, az NTN-nek minden tudását fel kell használnia, hogy kiváló minőségű termékeket tudjon biztosítani.
A feszítéstől függően a feszítőgörgőknek illeszkedniük kell a motor fordulatszámához, szükséges a helyes csapágy kiválasztása, melyet a feszítőgörgőn használunk. Ez lehet egysoros golyóscsapágy kisebb ékszíjtárcsákhoz vagy kétsoros golyóscsapágy nagyobb és magasabb feszültségű feszítőgörgő ékszíjtárcsákhoz. Az is nagyon fontos, hogy a csapágyat a megfelelő típusú kenőzsírral töltsük fel fa legjobb kenési együtthatóval a túlmelegedés és az idő előtti elhasználódás elkerülése érdekében), és hogy a tömítés ellenálljon a szigorú felhasználási feltételeknek (vízhatlanság). Ez segíti a csapágy és ezáltal a feszítőgörgő élettartamának meghosszabbítását.
Szólj hozzá a témához