Miben nincs és melyik autóban van kettőstömegű lendkerék?
A közelmúltban az egyik vásárlónk olyan kérdést tett fel, hogy „miben nincs kettőstömegű lendkerék” vagy „melyik autóban van kettőstömegű lendkerék”? A kérdést nem nagyon értettük, de mint kiderült, olyan gépjárművet szeretne vásárolni, ami egytömegű lendkerekes, ugyanis az előző autójának kettőstömegű és kuplung cseréje nagyon költséges volt.
A gépjárművek gyártói az ezredforduló idején kezdtek átállni az egytömegű lendkerékről. De ez is autótípustól függő. A lendkerék feladata a nyomatékkülönbség kezelése, a másik pedig a rezonancia csillapítása. A dízelmotorok működése alapjáraton is nagyobb rezgéssel járnak, és a nyomatékkülönbség is nagyobb, ami az erőátviteli rendszerre nehezedik, ezért is kezdték el a főleg dízel járművekben használni a kettős tömegű lendkereket.
Pontos listát nem tudtunk készíteni a vásárlónknak, de azt ajánlottuk, hogy egy Suzuki Swift 1,3-as 2005 évjárattól szériákban illetve Hyundai i30, i40 autók között nézzen szét. Ezek az autótípusok mindegyikében is egytömegű lendkereket használnak.
Felajánlottuk neki, hogy ha megvan a kiszemelt autó, akkor készítünk egy kuplung szettre egy árajánlatot is. :-)
A kettőstömegű lendkeréktől pedig nem kell félni, ez az alkatrész segít abban, hogy a hajtóerő átadódik a motorból a kuplungon át a váltónak. Amellett, hogy rángatásmentes indulást biztosít, és a zajt is csökkenti, az üzemanyagon is spórolhatunk vele, alacsonyabb fordulatszámon vezethetünk. Emellett a környező alkatrészeket is védi a rezgéscsillapítással: a kuplung, a váltó részei hamarabb tönkremennek, ha nincs.
Tehát ne féljük a kettőstömegű lendkeréktől, már csak azért sem mert webáruházunkban kedvezményes áron kínálunk kuplung és lendkerék alkatrészeket is.
Szólj hozzá a témához