Lambdaszonda webáruház piacvezető árakon
Gépjárművekben az üzemanyag és levegő arány szabályozásra lambdaszondát alkalmazzák.Találkozhatunk vele még λ-szondaként, vagy oxigénszenzornak is nevezhetik. (Angolul: oxygen senzor.)
Elhelyezkedése, helye az autó kipufogó rendszerében található. De mégis mire jó, mit csinál? Mi az a lambdaszonda?
Gyakori kérdésekről választ kapsz cikkünkben: Lambdaszonda árak, tisztítása, nélkül, kiiktatása, hibák, hiba kiszűrése trükkök, kiszedése, kikötése stb.
Keresd ki autótípus szerint a megfelelő szondát, vagy olvass tovább az alkatrészről részletesen!
Lambdaszonda nélkül
Jelentése, feladata, működése: Lambdaszonda diesel és benzines gépjárművekben úgyanúgy megtalálható. A gépkocsik kipufogórendszerébe épített szondáknak kettős szerepük van. A kipufogógáz oxigántartalmának folyamatos mérésével egyrészt az üzemenyag és a levegő mennyiségi arányának szabályozásához, másrészt a katalizátor hatékony működéséhez szükséges oxigénszint beállításához elektromos jelet szolgáltat. Nélkülözhetetlen szerepet játszanak a motor által kibocsátott károsanyag mennyiségének csökkentésében. Ezért fontos, hogy cserekor kizárólag a legjobb minőségűt válaszd, működését pedig minden gépjármű átvizsgáláskor érdemes ellenőrizteni.
Lambdaszonda webáruházunkban a világ legnagyobb gyártók termékei forgalmazzuk a műhelyek és gépjármű tulajdonosok számára, a minőség és termékválaszték tekintetében.
Lambdaszonda árak
Alacsony árak és csúcsminőségek egy webáruházban. Webshopunk biztosíték arra, hogy megtaláld nálunk a keresett alkatrészed, hiszen nálunk a vásárlás pofon egyszerű. Ha elromlott a szonda, ha rossz, akkor nem érdemes bontott, vagy használttal bajlódni. A lambdaszonda árak egy-egy típusnál boros árba kerülhetnek. Néhány típusnál akár több tízezres költségre is számolhatunk. Online áruházunkban viszont több márka közül választhatod ki ár- érték arányban a legmegfelelőbbet, akár utángyártott vagy gyári terméket keresel.
Forgalmazott márkáink: BOSCH, DENSO, NGK NTK, DELPHI, MOBILETRON stb. Keresőnben egyszerre keresheted ki az összes márka termékeit, hiszen NGK katalógus, BOSCH katalógus össze van építve. Piacvezető, olcsó árak minden márkára!
A lambdaszonda meghibásodása több okból is történhet: mechanikai sérülésekből, a gyújtásrendszer meghibásodásából eredő túlmelegedéstől, elektromos vezetékek szakadása vagy rövidzárlata miatt, vagy az üzemanyag beszennyeződésétől.
Lambdaszonda kikapcsolása, meghibásodására utaló jelek
Gyakori kérdések egyike üzleteinkben, hogy milyen okok vezethetnek a szonda meghibásodásához, hiba jelei, befolyásolja a fogyasztást a hiba, csereperiódus ideje?
Rossz oxigén szenzor meghibásodás jelei, meghibásodás tünetei:
Tünetek okozta hibák: Toxikus anyagok nagy koncentrációja a kipufogógázban, megnövekedett üzemanyag fogyasztás, alapjárat ingadozás problémák, rángató motor (rángatás), tárolt hibakód azaz a check engine világít, felvillanása.
Néhány gyakori hibakód jelentése:
P0XX Tüzelőanyag- és légnyelésmérés
P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség
P0101=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés „kell”értéktartományon kívüli érték
P0102=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés jel kicsi
P0103=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés jel nagy
P0104=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés véletlenszerűen jelentkező hiba
P0105=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó funkció-rendellenesség
P0106=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó „kell”értéktartományon kívüli érték
P0107=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó jel kicsi
P0108=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó jel nagy
A normál ütemű elhasználódáson DM az ólmozott üzemanyagok és más szennyeződések szintén a lambdaszonda meghibásodását okozhatják. amely növelheti a károsanyag kibocsátást és az üzemanyag fogyasztást. Valamint csökkenhet a motorteljesítmény, ingadozó alapjárattal szembesülhetünk. Mindemellett sérűlhet a katalizátor is, amelynek cseréje rendkivűl költséges. Mi azt javasoljuk, hogy a lambdaszondák ellenőrzése és cseréje gyakoriságát illetően tartsuk be a gépjárműgyártók előírásait. Viszont ennél gyakrabban vizsgáljuk meg lambdaszondánkat, ha a motor már elöregedett vagy szokatlanul magas az olajfogyasztása. Bármi legyen a kiváltó ok, a hibásan működő szonda cseréje szinte azonnal megterül: csökken az üzemanyag fogyasztás es ezáltal a fenntartási költségek.
A lambda-szonda is öregszik. Lehet, hogy az amplitúdója lecsökken, ezért a minimum és maximum értékeket nem éri el a jele, így nem lehet megállapítani, hogy dús vagy szegény keverék van-e. Ez a jelalak látható az alábbi diagramon. Az elöregedett szonda túl elnyújtottan reagál a keverékváltozásra, tehát nem a megfelelő fázisban jelzi az értékeket. Jellemző, hogy az öreg szonda mintavételezési frekvenciája csökken, nem elég a megfelelő szabályozáshoz.
Lambdaszonda hiba kiszűrése
A fűtés ellenállása szonda típusonként változó lehet. A fűtőbetét ellenállása a hőmérséklet növekedésével jelentősen változik. A motorvezérlő rendszerek egy része érzékeny a fűtőbetét ellenállására: ha az eredetitől eltérő ellenállással bír a kicserélt lambdaszonda, hibaüzenetet generálhat.
Hogyan lehet a szonda hibáját kiszűrni? Hogyan történik a bemérés? A diagnosztika csak felmelegített motornál lehetséges. A kipufogógázok oxigénszintjének pontos megmérése, vizsgálata csak akkor lehetséges, ha a hőmérsékletük 300-400 °C közötti. A kibocsáltási frekvenciát és a hullámformát oszcilloszkóp segítségével mérik meg. Ezt követően érdemes megmérni a fűtőelem ellenállását szobahőmérsékleten. A kimérése, vizsgálata multiméterrel lehetséges, vagy speciális teszterrel. Az elfogadható érték 2-14 ohm közötti. Mindezeket követően fontos, hogy ellenőrizzék a fűtőelem feszültségét ráadott gyújtásnál. Alacsony feszültség hibára utalhat, az ideális 10,5 V. Így történik az alkatrész tesztelése.
A hibás alkatrész kimérése után jöhet kiszedése, kiszerelése.
Előfordulnak olyan esetek, amikor diagnosztikai hibakód kiolvasáskor a lambdaszonda hibával találkozunk, de mégsem az a hibás alkatrész. Egy szakképzett szakember, tisztában van vele, hogy ez nem csak a szonda hibájára utalhat. Nézzünk néhány példát, ha hibás a szonda értéke, de mégsem a lambdaszonda a hibás alkatrész.
Ha az üzemanyag szivattyú szállítási teljesítménye leesik, az üzemanyag nyomás alacsonnyá válik. Akkor a motorunk szegény keveréket kap, így a szonda jelvezetékén tartósan alacsony feszültség jelenik meg. A vezérlőegységnek, azaz az ECU-nak - alapesetben - nincs információja az üzemanyag nyomásról, a diagnosztikai műszerrel pedig az ECU hibatárolóját tudjuk kiolvasni. Ha a szakember vakon bízik a diagnosztíkai műszerben, akkor az új szondánál ugyancsak rossz értéket fog kapni. Ilyenkor aztán előveszik a kereskedőt, hogy rossz minőségű alkatrészt adott…
Másik, gyakori eset, a hűtőfolyadék érzékelő, amely télen szélsőséges esetben jelezhet akár -25 és +110 fokot is, mindkét érték határértéken belüli. Ha a hűtővíz mondjuk 100 Celsius fokos, a megromlott érzékelőnk viszont csak 10 fokot jelez, az ECU - mivel hideg motorról kap információt - dúsítja a keveréket, szondánk jelvezetékén tartósan 1 Volt körüli érték jelenik meg. A lambdaszonda cseréjével, természetesen változatlan marad az üzemállapot.
Kormos lambdaszonda
Mivel az oxigénérzékelő a kipufogógáz-áramban van, idővel szennyeződhet. Egyik leggyakoribb hibajelenség formája a kormos lambdaszonda.
Ilyen látható az alsó képen is.
Hasonlóan a gyújtógyertyához, az oxigénérzékelőt meg lehet állapítani, hogy mi lehet a szennyeződés oka:
• A fekete korom lerakódások túlzottan gazdag üzemanyag-keverékállapotot olajfogyasztást jeleznek egy régebbi motorban.
• A gyakori szennyeződés a hűtőfolyadéknak az égéstérben való elégetése, ami valószínűleg a motor tömítésének szivárgása miatt következik be.
A lambdaszonda tisztítása, ellenőrzése, kiiktatása, javítása és cseréje, kikötése
Az oxigén szenzor esetében csak azok a meghibásodások háríthatók el, amelyeket az egységre lerakódott szennyeződések (füst, gáz lerakódások) okozzák. Tisztítása házilag is könnyen megoldható, tisztító adalék segítségével. A lambdaszondát 50 °C-on ajánlatos kiszerelni, kiszedni, ezért a procedúra előtt fel kell melegíteni.
Első lépés az oxigén szenzor takarítása. Ha a lambdaszonda tisztításával nem értük el a kívánt eredményt, akkor gondoskodni kell a mielőbbi cseréjéről, azaz a lambdaszonda kikötéséről. Azaz a szenzor kitekerése, csatlakozó foglalat széthúzása. Néhány esetben szükségünk lehet speciális szerszámokra is, kiszedő, kiemelő adapter, kulcs vagy kulcs készlet esetleg közbetét, menetjavító használatára. A meghibásodott lambdaszonda szerelése cseréje sajátkezűleg is elvégezhető, de érdemes rábízni egy szakemberre. Bár a beszerelése, cseréje házilag nem egy ördöngős dolog. A hibás alkatrész cseréjét követően akár üzemanyag fogyasztás csökkenés is tapasztalható.
Egy hibás szonda miatt vagy lambdaszonda nélküli használat esetén, a gépjárműben akár további alkatrészek meghibásodását is vonhatja maga után.
Amennyiben a szondát cserélni kell, a legnagyobb gyártók több szerelési lehetőseget kínálnak.
Fajtái:
> Típus azonos (Direcl Fit): A szonda belépítése az érzékelőktől a csatlakozókig az eredetivel azonos.
> Univerzális (Universal Fit): Csatlakozó nélküli kivitel, azaz át kell szerelni a régi szondráról.
DENSO lambdaszonda benzin és diesel gépjárművekhez
Denso katalógus, vélemény a márkáról: A DENSO a világ elsődleges fejlesztői és gyártói közé tartozik az eredeti járműalkatrészek és rendszerek gyártója. Mióta 1977-ben előállították őket, a DENSO a világ egyik vezető lambda-érzékelő szállítója lett, és több százmillió termékük világszerte mérte a levegő / üzemanyag keveréket. És mivel az autóipar tovább javítja kibocsátási normáit, a DENSO mérnöki fejlesztései biztosítják, hogy a lambda-érzékelők fejlettebbek legyenek - úttörő érzékelő technológiákkal, amelyek segítenek az autóknak az üzemanyag hatékonyabb égetésében és kevesebb kibocsátásban.
DENSO lambdaszonda tulajdonságok és előnyök:
- Alacsony kibocsátás
- Csökkentett üzemanyag-fogyasztás
- Optimális motor teljesítmény
- Eredeti berendezés minősége és megbízhatósága
- Széles lefedettség és egyedi alkalmazások ázsiai és európai autók számára
Típusok:
> Cirkónium szonda (kengyelesés csavaros kivitelben)
> A/F szonda (kengyeles és csavaros kivitelben)
> Titánium szondák
Szonda típusok rögzítés alapján:
A DENSO lambda-szondák két típusa áll rendelkezésre: menetes és rögzítő füles.
Mivel ezek a termékek típus specifikusak ezért cseréjüknel nincs szükség közdarabra, forrasztásra, plusz adapterekre.
Jellemzők:
Kiemelkedő technológiai színvonal. A DENSO lambdaszondák kimagasló minősége csökkenti a károsanyag kibocsátást. Maximalizálja az üzemanyag felhasználás hatékonyságát és növeli a motor teljesítményét a tökéletes megoldás a motor élettartamának meghosszabbításához.
Acélmag a vezetékben: a Teflon szigetelésű vezetékek több szálból álló rozsdamentes acélmaggal rendelkeznek, amely növeli annak szilárdságát. A rézhuzalok pedig nikkel bevonatúak a jobb vezetőképesség és kisebb ellenállás érdekében.
Porózus PTFE szűrő: Lehetővé teszi az oxigén bejutását a szondába anélkül, hogy annak belsejébe víz, vagy egyéb szennyeződés hatolna be.
Lézer technológiával heggesztett kötések: Hosszú élettartamot és megbízható működést biztosítanak.
Rozsdamentes acél ház: Vízálló, merev burkolat, amely ellenáll a rozsdásodásnak és a szennyeződéseknek.
Dupla alumínium-oxid réteg: A DENSO oxigén szenzor kerámia eleme egyedülálló alumínium-oxid védőbevonattal rendelkezik, amelynek feladata, hogy a szondát megvédje, pontos mérést biztosítson és növelje az szonda élettartamát.
A védőbevonat feladata:
• Megvédeni a szűrőt a kipufogógázokban található agressziv anyagoktól.
• Elzárja a kerámiai felületet a nem kivánt szennyeződéstől.
• Megvédi a szondát az idő előtti eltömödestől és gátolja platina elektróda károsodását (utóbbi leginkább a gyenge minőségű üzemanyagok használatakor fordul elő).
Az aluminiumoxid védőréteg tehát aktív szerepel játszik az optimális károsanyag kibocsátás, az üzemanyag fogyasztás, az optimális motorteljesitmény elérésében, valamint a motor károsodás megelőzésében.
Kettős védőréteg (minden Denso szondánál): Biztosítja a Üzemi hőmérséklet gyors elérését. Valamint védi a kerámia elemet a szilikonnal és az ólommal szemben.
Katalizátor utáni lambdaszonda szerepe
Az ezredforuló elején jelentek meg a két szondával működő rendszerek. Itt a katalizátor előtti szonda a szabályzószonda. A katalizátor után megjelent viszont a diagnosztizáló szonda vagy monitorszondának is nevezik, aminek a feladata a katalizátor működésének ellenőrzése. Ha a monitorszonda amplitúdója adott körülmények között egy kritikus határt elér, az a katalizátor hatékonyságának csökkent állapotát jelzi.
Több gépjármű típus kettőnél több szondával is rendelkezhet. Egy V6 motorban 4 szonda is lehet, sőt egy 12 hengeres V-motoroknál két hengerhez tartozik egy szabályzószonda. Hengersoronként, a katalizátorok végén található egy-egy monitorszonda. Ez mindösszesen nyolc.
Vezeték színek, univerzális lambdaszonda bekötése
Univerzális lambdaszonda bekötése esetén igen csak megoszlanak a vélemények. Nem másról van szó, minthogy az eredeti csatlakozóval, drágább alkatrész helyett egy olcsóbb univerzális alkatrész végi el a helyettesítést. Nem mindegy, hogy milyen vezetéket milyen vezetékhez rögzítünk. Webáruházunknak hála olcsón beszerezheted a gyári csatlakozós szondákat is, így nem érdemes az univerzális bekötésével tökölni. De ha mégis ragaszkodsz hozzá, vagy csak szeretnéd tudni, hogy bizonyos vezeték színek mit jelölnek, akkor az alábbi részt neked ajánljuk. Az alábbi pontokba összegyűjtöttük, hogy bizonyos márkák vezeték színei, mit is jelentenek. Az alábbi képen egy 4 vezetékes szonda bekötési rajz látható.
Az általánosan alkalmazott feszültség-ugrás szondák szokványos kábelszínei, lábkiosztása, fajtái:
1 vezetékes szonda
Csak jelvezeték van, a jel test maga a kocsiszekrény. Az ilyen szonda nem tartalmaz fűtőelemet.
3 vezetékes szonda
Egy jelvezeték (fekete), két fehér színű fűtésszál.
4 vezetékes szonda
Külön jel és jel testvezeték van, két fűtőszállal.
- Denso esetében kábelszinek: kék: jelvezeték, fehér: jel test, két fekete: fűtés.
- Bosch esetében kábelszinek: fekete: jelvezeték, szürke: jel test, két fehér: fűtés.
5 illetve 6 vezetékes
Úgynevezett szélessávú lambdaszonda. Extra széles működési tartományban dolgozik, 0,7-4 lambda érték között.
Közvetlen befecskendezésű (belső keverékképzés) rendszereknél csakis ez szondatípus jöhet számításba. A VW-Audinál előszeretettel alkalmazzák hagyományos, külső keverékképzésű motorjainál is, de a legtöbb részecskeszűrős dízelmotornál is megtalálható.
A tág szabályzási sáv miatt a szonda működési módja meglehetősen bonyolult. A szonda lelke a szivattyúcella, amely oxigén-ionokat pumpál a szenzor hagyományos (Nernst) cellájához. A szivattyúzáshoz szükséges áram arányos a két cella közötti oxigénkoncentráció-különbséggel. Azaz, ha a Nernst cellában fenntartjuk a lambda=1 légviszonyt, akkor a szivattyúzó áram arányos lesz a pillanatnyi légviszonnyal.
A kábelszínek BOSCH szondák estén:
Nernst cella jelvezeték: fekete
Jel negatív: sárga
Fűtőelem pozitív: szürke
Fűtőelem negatív: fehér
Szivattyúcella pozitív: piros
Kábelszínek NGK/NTK szondáknál:
Nernst cella jelvezeték: szürke
Jel negatív: fekete
Fűtőelem pozitív: kék
Fűtőelem negatív: sárga
Szivattyúcella pozitív: fehér
A vezeték forrasztás nem ajánlott, használj minden esetben vezeték csatlakozót! Sok univezális szondánál ez megtalálható a csomagolásban.
Volkswagen Passat lambdaszonda árak
Volkswagen Passat szonda választékunk, néhány motorkódhoz:
06A906262CR Lambdaszonda BSE,BSF motorkódhoz
03L906262A Lambdaszonda CAYC motorkódhoz
03L906262B Lambdaszonda CBAA,CBAB,CBBB,CBDC,CBAC motorkódhoz
06J906262 Lambdaszonda CBFA motokódhoz
06J906262C Lambdaszonda BZB,CAWB,CGYA motorkódhoz
03C906262BH Lambdaszonda CDGA motorkódhoz
Lamdaszonda árak Skoda Octavia
Néhány lambdaszonda ár Skoda Octaviához:
047906265C motorkód: AMD
1K0998262D motorkód: AXP,BCA katalizátor előtti
036906262H motorkód: AXP,BCA katalizátor utáni >> - 31.10.2009
1K0998262Q motorkód: AXP,BCA katalizátor utáni 01.11.2009>>
06A906265AM motorkód: AEE
06A906262AK 1140MM motorkód: AEH,AKL >> - 30.11.2009
1K0998262 1760MM motorkód: AEH,AKL 01.12.2009>>
Suzuki Ignis lambdaszonda ár
Suzuki Ignishez 18213-86G00 gyári számú lambdaszondák széles választékban.
Suzuki Swift lambdaszonda hol található?
Suzuki Swift lambdaszonda hol található?
Amint az alábbi képen is látható a katalizátorban illetve a kipufogó csőben is található. Az 1998 előtti Suzuki Swift modelek szondával még nincsenek ellátva.
Mazda 6 lambdaszonda ár
Mazda 6 minden típusához eladó versenyképes áron lambaszondák.
18-8G1: L593-18-8G1 gyári számú katalizátor előtti szondák.
18-861B: LF4K-18-861 gyári számú katalizátor utáni szondák.
Lambdaszonda árak Ford
Olcsó lambdaszonda eladó! Versenyképes árak az összes Ford típushoz.
Az alábbi képen 1.6 SOHC Diesel; Focus 2011-2015; 1.6L Duratorq CR TC (115PS) - DV6; 1.6L Duratorq DI TC (95PS) szondái láthatóak.
Árakért használd katalógusunkat, vagy kérj árajánlatot.
Daewoo Kalos lambdaszonda hiba
Akár Daewoo, akár Chevrolet lambdaszonda hiba merült fel, kínálatunkban biztosan meg fogod találni a megfelelő márkát. Online felületünk több mint 6 millió terméket tartalmaz, amelyből szonda választékunk is több ezer. Daewoo Kalos lambdaszonda árak, kimondottan olcsón eladó.
Szólj hozzá a témához