Kuplung munkahenger
A kuplung munkahenger működése, feladata
A modern járművek tengelykapcsoló rendszerét a régi, mechanikus csatlakoztatás helyett hidraulikus tengelykapcsoló főhengerrel és munkahengerrel működtetik. Amikor a tengelykapcsoló-pedált lenyomjuk, a főhenger a folyadékot a hengerből egy csövön keresztül a munkahengerhez továbbítja. A legtöbb esetben a munkahengerhez csatlakoztatott dugattyú mozgatja a kinyomó villát, amely egy kinyomó csapágyhoz van csatlakoztatva a tengelykapcsoló kioldásához. Más rendszereknél a munkahenger dugattyúja kinyúlik a kinyomó csapágy felé, hogy kioldja a tengelykapcsolót.
Miért szükséges a cseréje?
A hidraulikus rendszerek szükséges alapvető karbantartása a folyadék-tartály folyadékszintjének rendszeres ellenőrzése. Az olaj folyadékot fel kell tölteni, ha alacsony lesz, és kétévente teljesen ki kell cserélni a szennyeződések eltávolítása, illetve a fontos tulajdonságok (pl. korrózióvédelem) leépülése miatt. A hidraulikus rendszer eltömődhet, és a tömítések elkophatnak, ami az olajfolyadék szivárgáshoz vezethet. Ha észrevesszük, hogy a rendszer felkeményedik, valószínű, hogy szorul vagy szivárog, és cserélje szükséges. A fékfolyadék olaj által magába szívott nedvesség gyorsan korrodálja a hengereket, ami időnként a dugattyú megszorulásához vezethet.
Cseréje ajánlott együttesen
Nagy futásteljesítményű járműveken javasolt mindkét henger (kuplungfőhenger és kuplung alsó munkahenger) együttes cseréje, akkor is, ha csak az egyik alkatrész sérült. Ennek oka az, hogy mindkét alkatrészt ugyanolyan várható élettartammal tervezték.
Webáruházunkban széles kínálatban érhetőek el kuplung munkahengerek. Ár- érték arányban a legszimpatikusabb könnyen kiválasztható autótípus alapján. A legnagyobb márkák teljes kínálata érhető el.
Keress autótípus alapján!
# kuplung munkahenger, kuplung főhenger ár, hiba, működése cseréje ár, feladata, légtelenítése, olaj cső
Szólj hozzá a témához