• Kezdőoldal
  • Bemutatkozás
  • Kiszállítás
  • Ajánlatkérés
  • Hírek
  • Kapcsolat
  • Regisztráció
  • Belépés
Két Molnár Autó Kft. Autóalkatrész Webshop!

Két Molnár Autó Kft. Autóalkatrész Webshop!

Hívj bátran! 30/092-5309 vagy 70/323-5861

0 termék — 0.00 Ft
  1. Kezdőoldal
  2. Hírek
  3. KETTŐSTÖMEGŰ LENDKERÉK
  • szórakozás
  • márkáink
  • cikkek
  • szerviz
  • állásajánlat
  • autóalkatrészek nevei
  • autófelszerelés
  • betétdíj
  • gyári alkatrészek
  • OLAJSHOP
  • Akkumulátor
  • AUTÓÁPOLÁS
  • EGR szelep
  • Toronycsapágy
  • Lengőkar
  • Lambdaszonda
  • Katalizátor
  • Önindító
  • Lengéscsillapító
  • Kipufogó dob
  • Ablaktörlő lapát
  • Gyújtógyertya
  • Hidrotőke
  • Autóalkatrész kereső katalógus
  • Akkumulátor
    • Akkumulátor kereső
    • Akkumulátor töltő
  • Autófelszerelés
    • Belső
    • Külső
  • Olajshop
    • Adalékok
    • Fékolaj
    • Hidraulika olaj
    • Kenőzsír
    • Klímakompresszor olaj
    • Kompresszor olaj
    • Lánckenő olaj
    • Motorkerékpár olaj
    • Motorolaj
    • Műszerolaj
    • Váltóolaj
  • Műhelyberendezés
    • Asztal
    • Csörlő
    • Diagnosztika
    • Dózer
    • Emelő
    • Eszterga
    • Fekpad
    • Fényszóró állító
    • Futómű beállító
    • Hegesztő
    • Hőlégfúvó
    • Homokfúvó
    • Hordó
    • Hősugárzó és radiátor
    • Ipari porszívó
    • Kerék szerelés
    • Kézikocsi
    • Kompresszor
    • Köszörű
    • Műhely ventilátor
    • Olaj és kenéstechnika
    • Ózongenerátor
    • Prés
    • Rámpa
    • Satu és satupad
    • Szekrény
    • Szerelő szék
    • Tároló
    • Üllő
    • Ultrahangos tisztító
    • Zsámoly
  • Kézi szerszám
    • Ásó
    • Csapszegkiütő
    • Csavaranya hasító
    • Csavarhúzók
    • Csavarkihajtó
    • Csiszolók
    • Csőhajlító és csővágó
    • Drótkefe
    • Dugófej, bit, crowa
    • Ecset
    • Fecskendő
    • Fejsze
    • Feszítővas, spájszer
    • Fogó
    • Forrasztópáka
    • Fűrészek
    • Fúró
    • Gyalu
    • Hónoló
    • Kalapács
    • Kaparó
    • Kések, szikék
    • Kiszedő
    • Kulcsok
    • Lyukasztó
    • Pisztoly
    • Polírkorong
    • Polírozógép
    • Szerszám készlet
  • Járműjavító célszerszámok
    • Ablaktörlőkar leszedő
    • Adagoló kulcs
    • Ajtónyitó szett
    • Autórádió kiszedő
    • Axiál kulcs
    • Csapágylehúzó
    • Csonkállvány és kerékagy szerszám
    • Dugattyúgyűrű szerelő
    • Fékcső peremező
    • Féknyereg dugattyú szerelő
    • Fékolaj cserélő
    • Féltengelybilincs fogó
    • Féltengelycsukló lehúzó
    • Generátor szabadonfutó kulcs
    • Gömbfej kinyomó
    • Gyertyakulcs
    • Gyertyamenet javító
    • Gyújtótrafó szerelő
    • Hengerfej szivárgás teszter
    • Holtjáték vizsgáló
    • Horpadás javító
    • Izzítógyertya kiszedő
    • Kárpit feszítő
    • Kerékagy csiszoló
    • Kerékkulcs
    • Kipufogó szerszám
    • Kuplung szerszámok
    • Lambdaszonda kulcs
    • Légzsák kiszerelő
    • Lendkerék rögzítő
    • Lengéscsillapító szerszámok
    • Olajfeltöltő
    • Olajszűrő leszedő
    • Porlasztó szerszámok
    • Rugóösszehúzó
    • Szelepcsiszoló
    • Szeleprugó leszorító
    • Szelepszárszimering szerelő
    • Szeleptű kiszedő
    • Szélvédő kiszedő
    • Szíjszerelés
    • Szíjtárcsa szerszámok
    • Szilent szerelő
    • Üzemanyag eszközök
    • Vezérlés beállító
  • Munkavédelem
    • Bakancs
    • Cipő
    • Hallásvédő
    • Maszk
    • Munkaruha
    • Védőkesztyű
    • Védőszemüveg
    • Zokni
  • Világítás technika
    • Fejlámpa
    • Gázlámpa
    • Szerelőlámpa
  • Mérő eszközök
    • Akkumulátor terhelővilla
    • Akkumulátor teszter
    • Akkusavmérő
    • Fagyállómérő
    • FÁZISCERUZA
    • Fékkopásmérő
    • Fékolaj teszter
    • Féktárcsa ütésmérő
    • Festékvastagság mérő
    • Fordulatszám mérő
    • Hézagmérő
    • Hőmérő
    • Kerékmérő
    • Klíma mérőműszer
    • Kompresszió mérő
    • Légnyomásmérő
    • Mérleg
    • Mérőedény
    • Mérőkészlet
    • Mérőszalag
    • Multiméter
    • Nyomásveszteség mérő
    • Olajhőfokmérő
    • Olajnyomás mérő
    • Résolaj veszteség mérő
    • Szögmérő
    • Távolságmérő
    • Tolómérő
    • Torxmérő
    • Utánfutó világítás teszter
    • Vízmérték
    • Voltmérő
  • Vegyi anyagok és autóápolás
    • Autóápolás
    • Autószervizelési segédanyagok
    • Téli termékek
  • Klíma
    • Klímaöblítő
    • Klímaöblítő folyadék
    • Klímatöltő
    • Szivárgáskereső
    • UV lámpa

Ajánlatunk

Mosókefe fanyeles 46cm
Mosókefe fanyeles 46cm
690 Ft

Válassz autót

Két Molnár Autó Kft.

70/200-1214
52/384-633
ketmolnarauto@t-online.hu
4241 Bocskaikert, Debreceni u.24

Partnerek

Autó Hírek
Bontó Pláza
Elektromos hibrid autók
Milyen autót vegyek
Téglás Gokard Pálya

KETTŐSTÖMEGŰ LENDKERÉK

KETTŐSTÖMEGŰ LENDKERÉK kettostomegu-lendkerek.png
Previous Next

A kettős tömegű lendkerék (angol megnevezése: Dual Mass Flywheel, németül jelentése: Zweimassen-Schwungrad) egyike azon alkatrészeknek, amelyek a leginkább elősegítették a modern erőátviteli rendszerek evolúcióját. Ezek a rendszerek a 80-as évek során ugrásszerű fejlődésen mentek keresztül, amely egy új korszak kezdetét jelezte, eleinte a manuális sebességváltók terén, mostanra pedig az olyan egyéb hajtásrendszerek tekintetében is, mint például a duplakuplungos vagy az automata sebességváltók. Az alkatrészhez kötődő gyakori kérdésekre cikkünkben választ kaphaszt, tud meg mindent a lendkerékről! Gyakori kérdések: működése, hiba előjelek, hiba tünetei, hibajelenségei, hiba jelei, hiba hangja, benzines, automata váltó, átalakító szett, kiváltó szett vélemények, cseréje munkadíj stb.

 

Kettős tömegű lendkerék katalógus

ALFA-ROMEO           AUDI                          BMW                           
CHEVROLET            CHRYLER                  CITROEN           
DACIA                       DAEWOO                  DOGE                   
FIAT                          FORD                         HONDA             
HYUNDAI                  IVECO                       JEEP             
KIA                            LADA                          LANCIA                       
LAND ROVER          LEXUS                        MAN
MAZDA                     MERCEDES-BENZ    MINI                     
MITSUBISHI             NISSAN                      OPEL                 
PEUGEOT                PORSCHE                  RENAULT
ROVER                     SAAB                          SEAT                           
SKODA                     SMART                       SUBARU             
SUZUKI                    TOYOTA                     VOLVO                 
VW

Kuplung webáruház. Eladó minőségi alkatrészek piacvezető áron. Az alkatrész kiválasztása pofon egyszerű, keresd ki te is a megfelelő diesel vagy benzines alkatrészed és kuplung szetted!
Ha promléma lenne a megfelelő alkatrész kikeresése, akkor kérj árajánlatot!
Teljes kuplungszett részei: kuplung szerkezet, tárcsa, vezetőcsapágy, lendkerék.
Kuplung alkatrészeket nem érdemes használtan, vagy bontottan beszerezni. Használd ki kuplung akciónkat, előnyei: Olcsón, az üzleti árainkból 30% kedvezményt biztosítunk webes rendelés esetén.
Felújítás vagy javítás kizárva, ezen alkatrész csoport cseréjéhez mindig vásárolj megbízható, jó márkájú terméket.
Luk vagy Sachs? Bármilyen márkát is választassz ki online webshopunkban, elérhető a helyettesítő termékek is! Minden termék részletes leírással rendelkezik.
Mindig szervizzel szereltess be alkatrészt, hiszen az esetleges garancia esetén a gyártó csak így fogadja el a szakszerű beszerelést! Arról már ne is beszélve, hogy sok esetben speciális szerszám szükséges a beszereléshez.

 

 

Valeo kettős tömegű lendkerék

A Valeo egyike a vezető kuplunggyártóknak, és kiemelt szerepet játszott ennek az alkatrésznek a kidolgozásában és továbbfejlesztésében. Ezzel lehetővé tette az autógyártóknak a kompakt feltöltött motorok használatát, amelyek a nagyobb teljesítménynyel egyidejűleg nagyobb nyomaték leadására is képesek. 

A kettős tömegű lendkerekek – sokszor igen bonyolult – kialakítása mindig az adott járműbe szerelt sebességváltó típusától, illetve a motor teljesítményétől függ. A Valeo ezek mindegyikének fejlesztésével foglalkozik, a legegyszerűbb, szimpla hajlított rugós kialakításúaktól egészen a Mercedes hibrid járműveinek komplex rezgéscsillapítójáig. Azokban a hagyományos öt- vagy hatsebességes (2-3 tengelyes) motorokban, amelyek legfeljebb 400 Nm nyomatékot adnak le, a főtengely torziós rezgéseinek semlegesítését a legegyszerűbb kialakítású rezgéscsillapító, egy hajlított ívrugókkal ellátott kettős tömegű lendkerék végzi.

Az alacsony fordulatszámokon történő rezgéscsillapítás hatékonyságának növelése érdekében az ilyen kialakítású lendkerekeket időnként elasztikus dörzsgyűrűvel is felszerelik. Ezek az egyszerűbb szerkezetű kettős tömegű lendkerekek merev lendkerék-átalakító szettekkel is helyettesíthetőek, amelyek speciális kialakítású kuplungtárcsát használnak a hajtáslánc torziós rezgéseinek csillapításához.

A nagyobb nyomatékú, legfeljebb 500 Nm-t leadó és 3-4 tengelyes sebességváltóval szerelt motorok erőteljesebb rezgéscsillapítást igényelnek. Ez esetben az alacsony fordulatszámokon fellépő rezgések hatékonyabb csillapítása érdekében a gyártó egy további elemet adott hozzá a kettős tömegű lendkerékhez: tekercsrugókat szerelt a lendkerék peremére, amelyek a nyomatékot a másodlagos lendkerékre viszik át.

Ez azonban még nem volt elegendő: a hibrid motorok fejlődése (különösen a hátsókerék-meghajtású járművek esetében) az évek során szükségessé tette, hogy a kettős tömegű lendkerekek fokozatosan egyre összetettebb szerkezetekké alakuljanak. A legnagyobb nyomatékú hibrid modellekhez, mint amilyen a Mercedes Benz E 300 Blue Tech (750 Nm), a Valeo gyári beszállítóként biztosítja az új rezgéscsillapítási technológiáját. A szerkezet alapja a klasszikus, dupla ívrugós rendszer, valamint a perem speciális kialakítása, amely lehetővé teszi egy kiegészítő tekercsrugó-szett beszerelését. Ez a különleges kialakítású nagy szögelfordulású rezgéscsillapító (LTD), amely összesen 9 db nagy teherbírású rugópárral van ellátva, elősegíti a hajtáslánc optimális működését, és jelenleg ez a létező leghatékonyabb rezgéscsillapító eszköz, amely elsődlegesen 500 Nm-nél nagyobb nyomatékot leadó motorokhoz lett kialakítva. A modern technológiájú motoroknál a kettős tömegű lendkerék nem csak a manuális váltóval felszerelt járművek esetében vált a hajtáslánc szerves részévé.

A kettős tömegű lendkerékkel felszerelt autók száma folyamatosan nő, így a legkiválóbb minőségű gyári alkatrészek iránti független alkatrészpiaci igény is egyre erőteljesebb. Termékei széleskörű gyári alkalmazásának köszönhetően a Valeo egyike a kettős tömegű lendkerék-technológia legfontosabb gyári és alkatrészpiaci beszállítóinak. Bízz meg az autógyártók választásában: a mindennapi műhelymunkálatok során bízzd magad a szakértőkre!

 

Lendkerék részei

Működési elve: A lendkerék két részből áll, az első a főtengelyhez kapcsolódik, a másodikhoz a kuplung, a sebességváltó, a kardántengely, vagyis lényegében a hajtáslánc. A két lendkerék egymáshoz képest irányonként 60-60, összesen akár 120 fokban is képes elmozdulni, azaz valóban hatékonyan tudja csillapítani a motor felől érkező durva kilengéseket és rezgéseket. Itt egy YouTube animáció is elérhető a felépítéséről.

A vibráció és a nagy nyomaték főleg a dízelmotorokra jellemző, de a benzines autókban is megtalálható az alkatrész. Több modern feltöltős benzinesben is kettős tömegű lendkerékkel biztosítják a finom járást, például Volkswagen-konszern vagy az Opel. Néhány interenetes fórumon találkozhatunk a kettőstömegű lehegesztésével. Véleményünk szerint ez csak kókányolás. Lehegeszteni nem érdemes mert szinte lehetetlen úgy hogy jól legyen kiegyensúlyozva. Ha találsz hozzá egytömegűt lendkereket azzal sose lesz gond. 

 

kettőstömegű lendkerék részei

 

Kettős tömegű lendkerék hiba előjelek

Lendkerék hibájára utaló előjelek, meghibásodásának jelei, hibajelenségek, vizsgálata:
   - motorindításkor és leállításkor hallható csattanó hang (zörög, üt esetleg csörög)

   - búgás a kuplung kinyomásakor
   - remegés a kuplungpedál enyhe benyomásakor
   - megnövekedett rázkódás

 

kettőstömegű lendkerék hiba előjelek

 

Kettős tömegű lendkerék cseréje munkadíj

 

Kettőstömegű nélküli autók teljes kupluncseréje, szerelése, beszerelése jóval olcsóbban megúszható, hiszen az egytömegű lendkerék élettartama jóval hosszabb mint a kettőstömegűjé.

Egy átlagos lendkerék ki-beszerelés kb. fél-fél munkanap. Ha tudjuk a szerviz óradíját akkor kb. ki is számolhatjuk, a munkadíjat is.. De ez minden autótípusnál változhat. Akár a futóművet, bölcsőt is bontani kell hozzá, majd levenni a váltót. Esetlegesen ledarált fejű lendkerék rögzítőcsavarokat egyenként lefaragni, stb. Ez mind idő, és több szakembert is igényel a kuplung és lendkerék cseréje. Visszaszerelésnél a váltóban olajat kell cserélni.

Szükséges lehet a szereléshez célszerszámokra, csápos emelőre. 

 

Kettős tömegű lendkerék átalakító szett

Hallotál már a kettős tömegű átalakító szettről? Jó vagy rossz a kiváltó szett tapasztalatod?
Amikor elhasználódik, a kéttömegű lendítőkerék bizonyos autótípusokban helyettesíthető, átalakítható egytömegűvel, ezeket hívjuk átalakító szettnek. (lendkerék cseréje egytömegűre). Közel nem minden autóhoz, de például a Valeo, sok modellhez kínálnak átalakító kuplung szettet.

Általánoságban kijelenthető, hogy a sima lendkereket, kuplungtárcsát és kuplungszerkezetet tartalmazó készlet sem kerül annyiba, mint önmagában a kettős tömegű lendkerék. De ezzel igazán akkor spórolsz, amikor a következő kuplungozáskor elég csupán a kuplungtárcsát, a kinyomócsapágyat és a szerkezetet cserélni, a lendkereket nem. A kiváltó szettek véleménye megoszlik, a piacon. Az egytömegű lendkerék hátránya, hogy több a rezgés és a magasabb zajszint.

Íme egy rövid lista néhány átalakító szettre:
3000950777 SACHS átalakító szett
601002100 LUK átalakító szett
826317 VALEO átalakító szett

 

 

kettőstömegű lendkerék átalakító szett

 

 

 

Automata váltó

A hagyományos automata nyomatékváltóval szerelt gépjárműnél nincs, kettőstömegű lendkerék ugyanis a wandler átveszi a szerepét. Viszont néhány típusban mint a VW-nél alkalmazott DSG váltóban ugyszintén használatos. 

kettőstömegű lendkerék automata váltó

DSG kettős tömegű lendkerék cseréje

Milyen autóban van? Akár benzines autóban, akár diesel, automata vagy mechanikus váltós a gépjármű, mindegyikbe megtalálható az elemzett alkatrész. A költséges kettős tömegű lendkerék hibája a VW-csoport DSG-váltós autóiban is komoly károkat okozhat. Fontos a hiba gyors elhárítása. A DSG cseréje esetében ugyanúgy több alkatrészt szükséges cserélni. A lendkerék mellett a nyomatékváltó dobot (az alsó képen 1-esel jelölt alkatrész), sebváltó olajat, és szűrőt (9-es) is kötelezően cserélni szükséges.

DSG kettőstömegű lendkerék cseréje

Kettős tömegű lendkerék Mazda 6

Kettőstömegű lendkerék minden Mazda 6-oshoz. Néhány ár:
R2A1-16-610B  Mazda 6 gyári számak megfelelő.
RF30-16-610C Mazda 6 gyári számnak megfelelő.
Webshopunkban megtalálsz mindent, ami a lendkerék ás kuplung cseréhez szükséges lehet.

kettőstömegű lendkerék Mazda 6

 

Kettős tömegű lendkerék Ford Mondeo

Kettőstömegű lendkerék Ford Mondeo és más Ford típusokra is. Akár régebbi Ford, akár újabb, akár sima lendkerék, akár kettőstömegű, nálunk biztosan megtalálod az ár- érték arányban a legmegfelelőbbet.Kettőstömegű lendkerék minden Ford Mondeo típushoz.
Néhány ár:

1563367 gyári számú 
1916431 gyári számú 
1641008 gyári számú kuplung csavar

kettőstömegű lendkerék Ford Mondeo

 

Kettős tömegű lendkerék csereperiódus


Mikor szükséges cserélni? Több autóalkatrésznek, mint a vezérmű szettnek van ajánlott csereperiódus ideje. A kuplung és a kettőstömegű lendkeréknél ez a idő több mindentől függ. Nem mindegy, hogy automata vagy manuális váltós, kettőstömegű vagy egytömegű alkatrészről beszélünk, de mégis a legfontosabb a sofőr vezetési stílusa. Nem minden embernek egyforma "a lába". Igenis lehetséges az alkatrész kímélése.
A lendkerék csereperiódus idejét valahogy úgy kell elképzelni, mint a fékrendszer csereperiódusát. Több tényezőtől függ: sofőr vezetési stílusa, domborzati tényezők stb.


  „lendkerék csereperiódus ideje nincs kilométerre meghatározva”
 

 

 

 

 

 

# nélküli dízelek, mikor kell cserélni, ellenőrzése, lehegesztése, helyett sima, hegesztés, DSG cseréje, DSG hiba, zörög, rossz a hangja, nélküli dízel, működési elve, alkalmazása, diagnosztika, előjelei, funkciója, használata, holtjáték, kopog, kuplungszett ár, központosítása, leszerelése, meddig bírja, meghúzási nyomaték, mire jó, nyikororg, melyik autóban nincs, rángat, teszt, tünet.

Hozzászólások:

Eddig nincs hozzászólás

Írj hozzászólást

lendkerék
SACHS lendkerék
153753 Ft
Üzleti ár: 215255 Ft
Részletek
lendkerék
LuK lendkerék
122622 Ft
Üzleti ár: 171671 Ft
Részletek
lendkerék
SACHS lendkerék
Részletek
lendkerék
LuK lendkerék
221468 Ft
Üzleti ár: 310056 Ft
Részletek
lendkerék
SACHS lendkerék
133703 Ft
Üzleti ár: 187185 Ft
Részletek
lendkerék
LuK lendkerék
162875 Ft
Üzleti ár: 228025 Ft
Részletek
kuplungkészlet
SACHS kuplungkészlet
142248 Ft
Üzleti ár: 199148 Ft
Részletek
kuplungkészlet
VALEO kuplungkészlet
126231 Ft
Üzleti ár: 176724 Ft
Részletek
lendkerék
SACHS lendkerék
Részletek
lendkerék
LuK lendkerék
216408 Ft
Üzleti ár: 302972 Ft
Részletek
lendkerék
LuK lendkerék
179798 Ft
Üzleti ár: 251718 Ft
Részletek

Elérhetőség

  • 30/092-5309 webshop (A weboldal fejlécében található telefonszámokon is elérhetőek kollégáink)
  • 52/384-633 Bocskaikert telephely
  • ketmolnarauto@t-online.hu
  • Impresszum

Fiókom

  • Belépés
  • Regisztráció
  • Személyes adatok feldolgozásának visszavonása

Egyéb információk

  • Katalógusok
  • Tanúsítványok
  • Autóalkatrészt vagy autósboltot keres? Itt megtalálja.
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Adatkezelési tájékoztató (cookie-k)
  • Felhasználási feltételek ÁSZF
  • Utánfutó kölcsönző, trailer bérlés
  • Szerszám webáruház, ha szerszám kell
  • Tréler bérlés Debrecen, Hajdúsámson
  • Motorszállító utánfutó bérlés Debrecen, Hajdúsámson
  • Webhely térkép

Kövess minket!

  ketmolnarauto.hu 2022
Positive SSL