KAYABA, KYB futómű alkatrészek: lengéscsillapító, teleszkóp, rugó, toronycsapágy, Premium, Excel G, Ultra SR
A KAYABA rövidítve KYB a legnagyobb lengéscsillapító gyártó Japánban, és az egyik legnagyobb szállítója az eredeti (OE) lengéscsillapítóknak a járműgyártóknak. Több mint 1 millió KYB lengéscsillapítót gyártanak minden héten szerte a világon, beleértve a japán Gifu üzemet, a világ legnagyobb lengéscsillapító gyárát.
A KYB-ben három lengéscsillapító gyárat is működtet Európában, amelyek mind az utólagos, mind a járműgyártók számára készülnek, valamint a korszerű spirálrugó gyárat. Több mint 4,5 millió darab KYB terméket tárolnak és terjesztenek 9 fiók cégükön keresztül Európa-szerte.
A KYB utángyártott lengéscsillapítók ugyanazon gyárak és technológiák alkalmazásával készülnek, mint a gyári OE esetében. A hidraulikus szakértelem éveinek köszönhetően a KYB nemcsak a lengéscsillapító gyártásában, hanem az integrált gépjárművezérlő rendszerek és a felfüggesztő modulok gyártásában és fejlesztésében is iparágvezetővé vált. Ezt elismeri a cég szlogenje, „A mi pontosságunk, az Ön előnye”.
Keress autótípus alaján KYB alkatrészeket, vagy olvass tovább részletesen a márkáról!
KYB lengéscsillapító (teleszkóp) típusok
KYB K'lassic (1.)
Kétcsöves olaj- vagy gáz lengéscsillapítók, támaszok és patronok.
A KYB C'lassic gazdaságos és biztonságos alternatívát kínál az idősebb autók számára, ahol a javítási költség korlátozott lehet.
KYB Premium (2.)
Olajos lengéscsillapítók, támaszok és patronok minden gépkocsihoz és haszongépjárműhöz. A Premium kifejezetten úgy van kialakítva, hogy kompenzálja a felfüggesztési rendszer más részeinek felhalmozott kopását. Így jobb futásteljesítményt és jobb kormányzást biztosít. Teljesítmény-jellemzők révén az új úthasználatot és kényelmet folyamatosan biztosítsa.
KYB Excel-G (3.)
Kétcsöves gáz lengéscsillapítók, támaszok és patronok minden gépkocsihoz és könnyűgépjárművekhez. Szabadalmaztatott szelepünk és az Excel-G sorozatú nyomás alatt álló nitrogéngáz használata biztosítja a futásteljesítmény kényelmét, és ezzel egyidejűleg drasztikusan csökkenti a levegőztetést vagy habzást, amely általában más lengéscsillapítóknál fordul elő.
KYB Gas-A-Just (4.)
Egycsöves nagynyomású gáz lengéscsillapítók minden gépkocsihoz. A kétcsöves felszerelésű járművek teljesítményjavítása, vagy az OE teljesítményének helyreállítása egycsöves felszerelésű járműveknél. Kialakítás jobban reagál és automatikusan alkalmazkodik a vezetési viszonyokhoz, és szilárdabb menetet biztosít a nagynyomású gáz töltéssel.
KYB Ultra SR (5.)
Ikercsöves nagynyomású gáz lengéscsillapítók minden gépkocsihoz. A kétcsöves felszerelésű járművek teljesítményjavítása, vagy az OE teljesítményének helyreállítása egycsöves felszerelésű járműveknél. Kialakítása jobban reagál és automatikusan alkalmazkodik a vezetési viszonyokhoz, és szilárdabb menetet biztosít a nagynyomású gáz töltéssel.
KYB AGX (6.)
Állítható kétcsöves gáz lengéscsillapítók, rugók és patronok. A KYB AGX állítható gázcsapok lehetővé teszik a járművezetők számára, hogy négy vagy nyolc irányú szelep segítségével állítsák be a csillapítást, hogy megfeleljenek az adott vezetési feltételeknek. Legfeljebb 125% -kal állítható be az eredeti specifikációnál.
Pillanatkép a KYB kutatás-fejlesztési részlegéről
A hidraulika terén szerzett több mint 100 éves tapasztalat nagymértékű tudással és tapasztalattal jár együtt. Ez magában foglalja többek között a vezetési kényelem és jellemzők képzett gépjárművezetők által történő fizikai értékelését, a jármű viselkedésének számítógépes szimulációkkal történő előrejelzésének technológiáját, a statisztikákon alapuló elemzéseket és még sok mást. A KYB a termékfejlesztés, tesztelés és a gyártás során összegyűjtött nagy mennyiségű adat elemzésének felgyorsítására és javítására a következő generációs mesterséges intelligenciát használja.
A KYB kutatási és fejlesztési csapatát a mesterséges intelligenciáról és néhány legújabb technológiai fejlesztésükről kérdeztük.
Miként használja a KYB a mesterséges intelligenciát a lengéscsillapító-technológiák fejlesztésére?
A technológia területén fontos, hogy óriási mennyiségű adatot válogassanak össze, és azokat műszaki szempontból jelentős információkra változtassák. Ennek érdekében a KYB digitális transzformáció-fejlesztési osztálya egy loT-platformot készít, amely felhő alapú technológiát használ a nagy mennyiségű adat gyors, biztonságos és gazdaságos összegyűjtésére, elemzésére és láthatóvá tételére. A platform alapjául a mesterséges intelligencia technológiája szolgál.
A mesterséges intelligencia nem egy mágikus technológia, amelybe csak bevisszük az adatokat, és megkapjuk a szükséges információkat. A mesterséges intelligencia ereje abban rejlik, hogy jelentős mennyiségű adatból hatékonyan és pontosan képes leszűrni a jellegzetességeket. Ezért a bevitt adatokat a KYB hosszú távú tapasztalatának és szakértelmének felhasználásával kell kiválasztani. Megtanultuk megérteni azokat a pontokat, amelyek figyelmet igényelnek a lengéscsillapító lökete során a forgásirány váltás idejekor és a rugó gyorsulás során történő összenyomódásának/tágulásának nagyfrekvenciás területénél. Ezekből a pontokból a mesterséges intelligencia segítségével kinyerhetők a megfelelő kormányzási jellemzők a „kanyarodó jármű adatai" alapján, illetve az úttapadás adatai az „egyenetlen felületen történő áthaladás adatai" alapján.
Mesélne nekünk a KYB Prosmooth és hidraulikafolyadék-adalékbeállítási technológiájáról?
Csapatunk mintegy 600 különböző olaj- és alkatrész-kombinációval végzett vezetési kísérleteket, hogy hatalmas mennyiségű adatot gyűjtsön, képzett mérnökeink értékelési jelentéseivel együtt. Lengéscsillapító-hidraulikafolyadékot és különböző jellemzőkkel rendelkező csúszó-alkatrészeket készítettünk, rengetegszer cseréltük az alkatrészeket, és fizikailag értékeltük a járműveket az ügyfelek ízlésének és igényeinek megfelelően.
Elemeztük a fizikai értékelés eredménye és a jármű tényleges viselkedése közötti eltéréseket, hogy meghatározhassuk a kapcsolatot a próbapados értékelések, az egyes alkatrészek értékelése és az elemek értékelése között. Meghatároztuk a vezetési élményt befolyásoló súrlódási jellemzők fő okát, ami utat mutatott a KYB Prosmooth technológia bevezetéséhez. A lengéscsillapítók belső súrlódása a csúszó-alkatrészekhez készült, újonnan kifejlesztett anyagok és változtatható hidraulikafolyadék-adalékbeállítási technológiák használatával szabályozható. Ez a termék egyszerre biztosít luxus vezetési élményt és kiváló kanyarodást.
A vezetés, az útérzet és a tapadás továbbfejlesztett kombinációját eredetileg a KYB motorsport-osztályán használták, ahol ennek használatával növelték a verseny-lengéscsillapítók teljesítményét. A KYB mesterségesintelligencia-technológiájának bevezetésével még több tesztet végezhetünk, több adatpontot gyűjthetünk és elemezhetünk gyorsabban és pontosabban, ezzel segítve mérnökeinket ennek a csúcstechnológiás termékeknek a továbbfejlesztésében.
Milyen jövőbeli trendeket lát a KYB a járműgyártóknál?
Az SUV-ok hatalmas száma, valamint az önvezető és elektromos járművek térnyerése arra kényszeríti a járműgyártókat, hogy változtassanak a lengéscsillapítókról alkotott véleményükről. Számos járműgyártó számára egyre inkább a kényelem lesz az elsődleges. Emellett a súly csökkentése már nem olyan fontos, mint néhány évvel ezelőtt volt, ami a megnövekedett jármű-hatékonyság és korunk teljesen elektromos vagy hibrid technológiával felszerelt járműveinek köszönhető. Az elektromos járművek esetében az akkumulátorok méretéből és helyzetéből adódóan a felfüggesztés mérete is szerepet játszik, ami a KYB és az REE között a keréken belüli felfüggesztés érdekében létrejött együttműködésből is látható.
Egyre több alapszintű járműszegmens esetében előre látható a passzív kiegészítő rendszerek, mint az ABC (frekvenciafüggő rendszerek) és a hidraulikus ütközők (progresszív hidraulikus párnák) használata, amely a KYB legújabb, PSA-val közös díjnyertes fejlesztése.
A középkategóriás szegmensek esetében a trend az lenne, hogy a változtatható csillapítást egyszerű konfigurációkban alkalmazzák (2 csillapítási karakterisztika automatikus, manuális vagy hasonló módon történő kiválasztása), a magasabb kategóriájú szegmensek esetében pedig a KYB intelligens csillapítás vezérlése a trend 1 vagy 2 szeleppel (felső szegmens), útfigyelési technológiával kombinálva, amint azt a KYB legutóbbi, a Lexus, a Toyota és a PSA együttműködése eredményeként kifejlesztett eredeti berendezésén is látható.
A következő lépés az aktív felfüggesztés, bár ennek a technológiának a tömeges használata nem várható a közeljövőben. Az aktív felfüggesztés számos különféle funkciót kínál, beleértve a rezgésszabályozást, a pozíció szabályozást, amely csökkenti a karosszéria himbálózását, lesüllyedését, leülését, valamint a kormányzási jellemzők és a karosszéria magasság szabályozását a maximális aerodinamikai hatékonyság érdekében.
A KYB a világ egyik legnagyobb eredeti gépjármű-lengéscsillapító gyártója; a gyártósorokról lekerülő minden ötödik autó széria-felszereltségként KYB termékeket használnak. Az utángyártott termékek terén a KYB Európában tekercsrugók átfogó választékát is gyártja, valamint felfüggesztés-szerelési készletek és védőkészletek piacvezető választékát kínálja.
A mesterséges intelligencia nem varázslat, hanem technológia. A speciális jellemzők megfelelő felhasználásával elősegíthetik a különböző technológiai fejlesztéseket.
Mikor kell cserélni az lengéscsillapítót?
A KYB javasolja a lengéscsillapítók 20 000 kilométerenként történő ellenőrzését, és 80 000km után történő cseréjét. A lengéscsillapítókat mindig párban kell cserélni.
Amit tudni kell a lengéscsillapítókról
Lengéscsillapító fajták, hiba, cseréje, felújítás, cseréje ár, porvédő és még sok érdekesség a lengéscsillapító bemutató cikkünkben. Ha érdekel a téma olvass részletesebben az alkatrészről.
KYB spirálrugó szerepe
> Támogassa a jármű súlyát, és vegye figyelembe az út állapotának hatását.
> Növelje az lengéscsillapító és egyéb felfüggesztési alkatrészek élettartamát, beleértve a gumiabroncsokat is.
> A lengéscsillapítókkal együtt alkotják a járművek felfüggesztési rendszerét, amely megtartja a gumiabroncsokat az úton.
Szólj hozzá a témához