Hidraulikus lengéscsillapító
A hidraulikus lengéscsillapító többnyire egy hidraulikaolajjal feltöltött hengerből és egy dugattyúból áll, amely a kerék minden függőleges mozgásával mozog. Ez a dugattyú fel-le csúszik, amikor a lengéscsillapító összenyomódik a használat során.
Hidraulikus lengéscsillapító összenyomódása
A hidraulikus lengéscsillapító esetében a sűrítés során (nyomás alatt) az olajnak a dugattyú alatt szűk szelepnyíláson kell átfolynia. Ez a folyamat súrlódást generál, amely az olajból származó kinetikus energiát hővé alakítja, fékezi a dugattyú mozgását, és ezáltal csillapítja az autó karosszéria rezgését.
A sűrített olaj a szelepein keresztül egy tartalékcsőbe áramlik. A csillapítási ellenállás a dugattyú mozgásának sebességétől, az olaj mennyiségétől és a szelepek számától és méretétől függ. Általában minél gyorsabban mozog a dugattyúrúd, annál nagyobb a dugattyúra ható erő és annál nagyobb ellenállás jön létre.
Hidraulikus lengéscsillapító széthúzása
A hidraulikus lengéscsillapító kihúzódásakor (húzási fázis) az olaj egy keskenyebb szelepen keresztül folyik vissza a dugattyún keresztül, erősebb csillapítást érve el, mint amikor összenyomódik. Erre azért van szükség, hogy a kerekek ne veszítsék el a talajjal való érintkezést.
Hidraulikus lengéscsillapítók széles választékban érhetőek el kínálatunkban. Vásárolj vagy olvass részletesen a lengéscsillapítóról: fajták, működése, ellenőrzése, cseréje, teszt, rossz lengéscsillapító hatásai stb
A lengéscsillapítás legnagyobb márkái érhetőek el kínálatunkból: KYB, MONROE, TRW, SACHS, BILSTEIN stb.
Kikereséséhez nem kell mást tenned, csak keress autótípus alapján!
# hidraulikus lengéscsillapító
Szólj hozzá a témához