Generátor és generátor szabadonfutók
Generátor fogalma, jelentése, működési elve, zárlat stb. E nélkül megy az autó? Olvass az alkatrészről részletesen, vagy vásárolj olcsó áron!
Működési elve, működése fizika alapjain érvényesül. Feltalálója Michael Faraday. A generátorok váltakozó feszültséget állítanak elő az elektromágneses indukció, mozgási indukció törvényei szerint. Az aggregátor, és a dinamó is hasonló elven működik: Forgási energiát konvertál át elektromos árammá.
Generátor legyen a talpán, amelyiknek ha az indítómotor avagy az önindító nem megfelelő állapotban működik. A legnagyobb igénybevételt azok az autók kapják, amelyeket rövid utakon használnak: ilyenkor gyakran még a motor sem melegszik be, kis utakon pedig csakis a legjobb állapotú generátor képes megfelelően feltölteni a gépjármű akkumulátorát. Sőt hidegben csökken az akkumulátor áramleadása, ugyanakkor a motor beindítása nehezebbé válik.
" ha a generátor nem tölt rendesen, keveset tölt, vagy gyenge a töltés, nem tölt eleget, akkor nem tölti az akkumulátort "
Az indítási folyamat nem tud megvalósulni jól működő, feltöltött akkumulátor nélkül. Az akksi feltöltéséhez pedig jól működő generátorra (angolul és németül is: generator) van szükség. Ha a generátor nem ad kellő töltést az akkumulátornak, akkor az sem fog tudni energiát adni az indítómotornak, így az gépjármű nem fog indulni. Tehát ez egy ördögi kör. A generátorhiba általában a hidegebb hónapokban jelentkezik, ugyanis ilyenkor több fogyasztót használunk: ablak- és tükörfűtést, a fűtést maximális fokozaton, ülés- és kormányfűtést stb. A generátor meghibásodás első jelei, hogy nem tud indítani az akkumulátor, azaz nem indul az autó.
Az időjárástól függetlenül is csökkenhet a generátor töltési képessége az évek során, vagy valamelyik alkatrésze egyik pillanatról a másikra hibásodhat meg. Ha ez felvillan a töltés lámpa a műszerfalon és a hajtásszíjak állapota megfelelő, akkor nagy az esély rá, hogy generátort kell vásárolnunk. A legjobban akkor járunk, ha egy minőségi gyártótól származó, új terméket vásárolunk, amely nem tartalmaz felújított alkatrészeket.
" Akkumulátor töltése: töltés vizsgálata, alacsony töltés mérése "
Hibakeresés: Akkumulátor vagy a töltés vizsgálata, kimérése, tesztelése házilag is lehetséges. Együttes ellenőrzése multiméterrel is pofon egyszerű, ha nincs erre speciális teszter. Egy átlagos autónál az akkumulátor feszültsége kb. 12.4V, míg a generátor optimális töltése kb. 14.5V. Ezek ellenőrzése időnként szükséges. A generátor hiba az akkumulátor lemerüléséhez vezet. Ezen probléma miatt több akkumulátor garanciális ügyintézését kérik, pedig a képlet egyszerű .Csóró akksit nincs ami feltöltse, azaz nem tudja indítani az autót. Ezért nem más a hibás, mint a generátor. Ekkor monják, hogy nincs töltése.
Webáruházunkban a legnagyobb márkák közül tudod kiválasztani ár- érték arányban a legmegfelelőbb terméket. Kínálatunkban megtalálható több közismert márka is: VALEO, POWERMAX, DENSO, AS-PL, DELCO REMY, BOSCH, STALINE, QWP, MESSMER stb. Cégünk nagy hangsúlyt fektet, hogy az általunk forgalmazott termékek mindegyike kiváló minőségű legyen. Ráadásul folyamatosan bővítjük a kínálatukat, így napjainkban futó európai és távol-keleti márkák mindegyikéhez tudunk biztosítani önindítót és generátort. Nézz szét webáruházában, hiszen tőlünk gyorsan és garanciával jutsz hozzá a kiszemelt termékhez.
Generátor és alkatrészei autótípus alapján
ALFA-ROMEO AUDI BMW
CHEVROLET CHRYLER CITROEN
DACIA DAEWOO DOGE
FIAT FORD HONDA
HYUNDAI IVECO JEEP
KIA LADA LANCIA
LAND ROVER LEXUS MAN
MAZDA MERCEDES-BENZ MINI
MITSUBISHI NISSAN OPEL
PEUGEOT PORSCHE RENAULT
ROVER SAAB SEAT
SKODA SMART SUBARU
SUZUKI TOYOTA VOLVO
VW
Kiszedése, kiszerelése előtt is megrendelheted, tőlünk, de ebben az esetben betétdíj számlázása szükséges. Meghibásodás esetén, a javítás ára több típusnál, több tízezres nagyságrendben mozog. Online webshopunkban olcsó áron szerezheted be bármely autóalkatrészt, amely elromlik, vagy megtalálható az autóban, legyen az benzines vagy diesel. Eladó több milliónyi alkatrész, ami az autóhoz csak szükséges. A vásárlás nálunk gyerekjáték, ha mégsem boldogulsz, akkor kérj árajánlatot. E-mail elérhetőségünk: ketmolnarauto@t-online.hu. Alkatrész akció keretében az üzleti árakból 30% kedvezményt bizosítunk minden webes vásárló részére. Az általunk forgalmazott generátorok mindegyike próbapad vizsgálaton esik keresztűl. Termékeink akár 24 órás szállítási idővel elérhetőek. Felújítás, javítás a legnagyobb márkák által.
Hibájakor nem feltétlenül szükséges a teljes alkatrész cseréje. Webshopunkban szinte a teljes rész alkatésze, főbb része, vagy kapcsolódó alkatrészei is beszerezhető:
- feszültségszabályzó, szabályzó
- csapágy (egyik leggyakoribb javítás a csapágyazás)
- kefe szénkefe vagy bronzkefe
- dióda hiba esetén diódahíd cseréje szükséges (egyenirányító)
- csúszógyűrű
- tárcsa, szíjtárcsa
- tartó konzol
- testkábel
- biztosíték
- zavarszűrő, zajszűrő
- hosszbordás szíj
Központi telephelyünk Debrecen és Nyíregyháza között, Bocskaikertben található. Az ország egész területére kiszállítást biztosítunk, legyen az akár Budapest, Győr, Miskolc, Dunaújváros stb.
Generátorok és szabadonfutók
A generátorok szinte kötelező alkatrésze a generátor szabadonfutó. Régebbi típusokon nem volt törvényszerű a generátor szabadonfutóval való felszerelése, viszont a mai gépjárművekben ez már másként van. Ennek az oka a motorok kisebb mérete és ezáltal az a ciklikus forgás megnövekedett szintje.
A generátor feladata a mechanikus energiát elektromos energiává alakítja, ami az energiatermelés a fordulatszámtól függ. A generátor fordulatszáma a gépjármű motor fordulatszám háromszorosának felel meg, ami azt jelenti, hogy 4000 percenkénti motor fordulatszám mellett a generátor percenként 12000 fordulatszámú sebességgel forog. A mechanikus energia a főtengelyről az ún. kisegítő szíjmeghajtás segítségével kerül átvitelre a generátorhoz, a klímához, a vízpumpához és a szervószivattyúhoz. Ennek a szíjnak, általában hosszbordásszíjnak bármilyen rendellenes terhelése hatásfok csökkenést és fokozott kopást eredményez. A szíjhajtás jellemző hibája a szíj túlzott feszítése, a forgatónyomaték túllépése, a szíj elöregedése. A szíj kopása akár szakadásához is vezethet.
A belső égésű motorok jellemzője a sürítési és expanziós fázisok váltakozása. A hengereken belüli nyomás ciklikus változása fordulati sebesség ingadozást, forgási egyenlőtlenséget okoz. Ez az oka az egyenetlen fordulatszámnak. A forgás gyorsulása és lassulása átvivődik a szíjmeghajtásra. A meghajtott alkatrészek tehetetlensége nem teszi lehetővé ezeknek a hirtelen lassításoknak, vagy gyorsításoknak a követését és a forgatónyomaték változásainak szíjra gyakorolt hatása annak megcsúszásához vezet.
"szabadondutó hangja: csapágyhang, ciripel, nyikorog, zörög, hangos zaj"
A teljes szíjmeghajtásban a generátor forgórészeinek tehetetlenségi nyomatéka a legnagyobb, és az a szíjra is áttevődik. Az egyik lehetőség a forgórész szíjról való lekapcsolására egy szerkezet, mely a forgás lassulása folyamán lekapcsolja a forgórész tengelyét: ez a generátor szabadonfutó feladata. A generátor szabadonfutók egyirányú forgó berendezések. Amint a szíj hirtelen lelassul a generátor szabadonfutók lehetővé teszik a generátor úgymond szabadon futását. Ezzel előzetesen megakadályozza a szíj megcsúszását, csökkenti a rezgést, kopást és a „sípoló" hangokat.
Cseréje sok esetben speciális szerszám, szerelő készlet alkalmazásásával lehetséges.
További alkatrészeink:
Hozzászólások:
Eddig nincs hozzászólás