Főfékhenger
A főfékhenger a fék hidraulikus rendszerének szíve. A fékpedálra kifejtett erőt hidraulikus nyomássá alakítja a fékezéshez. A fékpedál lenyomásával egy tolórúd mozog a főhengerben. A tolórúdra párhuzamos (első és másodlagos) dugattyú van felszerelve párhuzamosan (egymás után), amelyek erőt gyakorolnak a főhenger furatában lévő folyadékra. A létrehozott nyomás kiszorítja a folyadékot a különféle fékkörökön és vezetékeken keresztül az egyes kerekekhez, és fékeket működtet.
Webáruházunkban széles választékban érhetőek el főfékhengerek.
Keress autótípus alapján vagy olvass tovább részletesen a főfékhengerről: ár, feladata, hibája, működése, egykörös, felújítás stb!
Főfékhenger feladata
A főhenger képes elvégezni a dolgát, mert a fékfolyadék összenyomhatatlan. A benne lévő folyadék folyadékkapcsolatként működik a főhenger dugattyúi, valamint a féknyergek és a kerékhengerek között. A főfékhenger dugattyúinak bármilyen mozgása átkerül az egyes fékekre. Ahhoz azonban, hogy megfelelően működjön, a folyadékban nem lehet levegő, mert a levegő összenyomható. Ez azt jelenti, hogy nincsenek buborékok vagy levegő a fékvezetékekben a főhengerben, a féknyergekben vagy a kerékhengerekben. Ha pedig a jármű blokkolásgátlóval rendelkezik, ne legyen levegő a hidraulikus modulátor egységben vagy az ABS mágnesszelepekben.
Amikor a fékpedált elengedjük, a főhenger rugóval ellátott dugattyúegysége visszatér nyugalmi helyzetébe. A dugattyúk által kiszorított folyadékot a tárcsafékbetétek és a dobfékpofák visszahúzódásakor visszaszorítják a főhengerbe, és a folyadék visszatér a folyadéktartályba a kompenzáló nyílásokon keresztül.
Mint minden más alkatrész, amely sok felhasználást igényel, a főhenger is elhasználódik. A városi vezetés nyilvánvalóan sokkal jobban elhasználja a főfékhengert, mint az autópálya-vezetés.
Főfékhenger hibája
A főhenger hibái közé tartoznak a külső szivárgások, a belső szivárgások és a szelepek problémái. A főfékhenger furatának hátsó részéből szivárgó fékfolyadék általában rossz hír, mert ez azt jelenti, hogy a tömítések szivárognak. De néha a vákuum-nyomásfokozó bemeneti tömítésének szivárgása és / vagy a tolórúd elmozdulása folyadékszivárgást okozhat, ezért alaposabb vizsgálatra van szükség az ok megállapításához.
Amikor a főfékhenger dugattyúi és / vagy furata elhasználódik, a dugattyúk nem tartják nyomást és a fékpedál fokozatosan süllyed. Az alacsony pedál általában az alkatrész kopásának köszönhető. Ha azonban a főfékhenger kopott, akkor ajánlott a cseréje.
Felújítás vagy csere?
A legtöbb szakember nem fogja pazarolni az idejét egy szivárgó főhenger készlet-felújításával, mert a furat sok esetben túlságosan kopott. És ha a főfékhenger alumínium, akkor nem csiszolható, mert ezzel eltávolítnánk az eloxált bevonatot (vagy ami megmaradt belőle), amely megvédi a fémet a korróziótól. Tehát a főfékhenger felújítással járó kockázatok elkerülése érdekében a legtöbb szerviz egyszerűen kicseréli régi fékhengerét egy megbízható utángyártottra.
A főhenger akkor is hibásan működhet, ha rozsda vagy szennyeződés dugítja el a kiegyenlítő vagy adagoló nyílásokat. Ez néha maradék nyomást okozhat a rendszerben, ami egy vagy több fék húzását okozhatja.
Főfékhenger cseréje
1. Állítsuk be a rögzítőféket, blokkoljuk a kerekeket, hogy jármű ne guruljon el, amíg dolgozunk rajta.
2. Helyezzünk egy tartóedényt vagy rongyokat a főfékhenger alá, majd lazítsuk meg és vegyük le a házhoz rögzítő első és hátsó fékvezetékeket. Távolítsunk el minden olyan hidraulikus csatlakozást, amely összekapcsolhatja a főhengert az ABS rendszerrel. Fedjük le a nyitott fékvezetékek végeit, hogy ne kerüljön szennyeződés és levegő.
3. Húzzuk ki a főhengert a fékrásegítőbűl (általában két csavar), és húzzuk előre. Ha van elektromos csatlakozó, amely a folyadéktartályhoz csatlakozik, válasszuk le. A csatlakozó a tartály belsejében lévő folyadékszint-érzékeléséhez szolgál.
4. Miután eltávolítottuk az egységet, előfordulhat, hogy cserélni kell a műanyag folyadéktartályt a régi egységről az újra (ha az új alkatrészhez nem tartozik tartály). A tartályt egyszerűen lehúzzuk. Csavarjuk le a töltőkupakot, ürítsük ki a régi fékfolyadékot, majd válasszuk le a tartályt a főfékhengerről. Vigyázzunk, ne sérüljön meg a műanyag tartály! Ha a tartály belseje piszkos, öblítsük ki tiszta fékfolyadékkal. Ne használjunk semmiféle kőolaj alapú terméket vagy tisztítószert, mert ez szennyezheti és károsíthatja a fékrendszer tömítéseit.
5. Helyezzük a tartályt az új főfékhengerre, töltsük fel az egységet tiszta, friss fékfolyadékkal (SOHA ne használjuk újra a régi folyadékot), és légtelenítsük. Addig ismételjük, amíg a főfékhenger dugattyúkamrája tele van folyadékkal, és a kifolyó nyílásból kilépő folyadékban nem látszik buborék.
6. Helyezzük az új főfékhengert a fékrásegítőhöz, és toljuk befelé, ügyelve arra, hogy a tolórudat a dugattyús egységhez igazítsu!. Szereljük be és húzzuk meg a főhenger rögzítőcsavarjait! Ha a tartályban van egy folyadékszint-érzékelő, csatlakoztassuk újra.
7. Csatlakoztassuk az első és a hátsó fékvezetéket a főfékhengerhez. Húzzuk meg óvatosan, ne túlzottan, mert ez károsíthatja a szerelvényeket. Ellenőrizzük, hogy a csatlakozások tömítettek-e!
8. Légtelenítsük a fékeket, hogy eltávolítsuk a rendszerbe a beszorult levegőt!
9. Ellenőrizzük fékpedált, mielőtt elindítanánk a motort, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a fékek megállítják-e a járművet!
# ár, feladata, hibája, működése, Trabant egykörös, felújítás
Szólj hozzá a témához