Fékbetét kopásjelző
Fékkopás visszajelzők széles skáláját kínáljuk webáruházunkban, a már megszokott magas színvonalon és az egyik legjobb ár-érték arányban. Kínálatunkban a fékkopás visszajelzők mindegyike, kiválóságát a többek között a magas minőségű alapanyagok garantálják, megbízhatóságát különböző tesztekkel mérik. Különböző teszteken vesznek részt:
- szakítópróba
- kábel élettartam vizsgálat
- vibrációmérés és rázótesztek
- magas hőmérséklettel szembeni ellenállás teszt
- csatlakozó illeszkedés ellenőrzés
Keress autótípus alapján bármilyen fék alkatrészt, vagy olvass részletesen a fékbetét kopásjelző működéséről és cseréjének fontosságáról!
A fék kopásának jelzője arra figyelmezteti a felhasználót és/vagy a jármű tulajdonosát, hogy a fékbetét cserére szorul. A fékbetétek idővel elhasználódnak. Az ehhez szükséges idő azonban nagyon eltérő lehet. Az útviszonyok, a vezetési stílus, a sebesség, a terhelés, valamint a fékbetét és féktárcsa típusa mind befolyásolhatják a kopás sebességét, megnehezítve a járművezetőket és a műszaki szakembereket abban, hogy meghatározzák, mikor lehet szükség új fékbetét készletre. A fékbetét kopásérzékelőjének bevezetése kiküszöböli ezt a bizonytalanságot azáltal, hogy tudatja a járművezetővel, amikor a fékbetét kopott, és egyes autókban ezt képesek előre is jelezni. Amellett, hogy segítséget nyújt a jövőbeni fékjavítási munkák megtervezésében, biztosítja a fékbetétek jó működési állapotát is a biztonságos és ellenőrzött autózáshoz.
A fékbetétek kopásjelzőinek különféle típusai vannak
Szemrevételezés: egy bevágás található a fékbetét anyagában addig a mélységig, ahol azt ki kell cserélni. Ez a módszer a fékbetét kézi ellenőrzését igényli.
Mechanikus: a fülünk segít meghatározni a fékbetét kopását. Ha sikító fémes zajt hallunk, amikor lenyomjuk a fékpedált, ez lehet a kopásjelző. A mechanikus kopásjelzők olyan kis fém fülek, amelyeket úgy terveztek, hogy érintkezésbe kerüljenek a tárcsákkal és zajt okozzanak, amikor a betét egy bizonyos szintig elkopott.
Elektronikus: az elektronikus fékbetét kopásérzékelők egy kis érzékelőt használnak - egy huzalhurkot, amelyen alacsony áram halad át. Amint a betét elhasználódik, a hurok érintkezik a tárcsával, nyitott áramkört hoz létre. Ezáltal világít a műszerfal figyelmeztető lámpája, jelezve, hogy ideje cserélni a fékbetéteket.
Pozícióérzékelő: a legújabb érzékelők egy lépéssel tovább mennek. Amellett, hogy a járművezetőt figyelmeztetik az elkopott betétre, meg tudják mérni, hogy várhatóan hány kilométer van hátra a cseréig. Kétlépcsős érzékelőként két ellenállás áramkört látnak el, amelyek egymással párhuzamosan futnak az érzékelő házának különböző magasságában. Az első kör megsérülése esetén az érzékelő ellenállása növekszik, és a rendszer kiszámítja, hogy mekkora élettartam maradhat a fékbetétben olyan bemenet adatok felhasználásával, mint például a kerék sebessége, a futásteljesítmény, a féknyomás, a fék hőmérséklete és a fék működési ideje. Ez az információ jelenik meg a műszerfalon, akár fizikai számként a jármű indításakor, akár egy figyelmeztető lámpaként, amely a betét kopásakor megváltoztatja a színét. Amint a második áramkör megszakad, az áramkör nyitott lesz. Ez bekapcsolja a figyelmeztető lámpát, amely azt jelzi, hogy ideje a fékbetétet cserélni.
Mivel a fékbetét kopásérzékelőit úgy tervezték, hogy megsérüljenek, azokat önmagában minden esetben ki kell cserélni, amikor új fékbetéteket szerelnek fel. Ezenkívül tanácsos az érzékelőket rendszeresen ellenőrizni a fékbetét cserék között is, és szükség esetén cserélni. Idővel a fékek által kibocsátott hő károsíthatja mind a vezetékeket, mind a kapcsokat. Ezek hajlamosak a járművön végzett egyéb munkák, például új féktárcsák beszerelése során is megsérülni.
# fékbetét kopásjelző működése
Szólj hozzá a témához