EGR nyomás-átalakító szelep
A gépjárművek EGR szelepéről rengeteg cikket olvashatunk a weben, de az egyik kapcsolódó alkatrészéről a nyomás-átalakító szelepről már annál kevesebbet.
A nyomás-átalakítók célja és feladata az EGR szelephez szükséges vákuum szabályozása. Beállítják a vákuumot az adott motorterhelési állapothoz, hogy pontosan meghatározott recirkulációs sebesség maradjon fenn. Ezeket mechanikusan vagy elektromosan is vezérlik.
A kipufogó vezérlő nyomás-átalakító meghibásodásának jelei:
- a járó motor erősen füstöl,
- motor hiba fény (MIL) megjelenik a műszerfalon,
- hideg motor esetén indítás nehézkessé válik,
- menet közben csökken a motor teljesítménye,
- magas a káros anyag kibocsátás,
- a motor rángat gyorsulás esetén.
Érdemes a nyomás-átalakító szelep hiba esetén megvizsgálni, hogy a vákuumtömlők, szorosan csatlakoznak-e, törés mentesen és sérülés mentesen csatlakoznak.
A felsorolt hibatünetek oka, hogy kipufogó gáz kerül a rendszerbe, amikor az nem lenne indokolt, ami az EGR szelep hibás működését okozza. A kipufogó vezérlő nyomás-átalakító hibája esetén nincs mit tenni, csak cserélni tudjuk.
A szelep csere után a vákuumtömlőket figyelmesen rögzítsük. Szorosan, törés és sérülésmentesen legyen csatlakoztatva.
EGR nyomás-átalakító szelep hiba esetén webáruházunk az egyik legjobb partnered.
Keress autóalkatrészt, autótípus alapján!
# EGR nyomás-átalakító szelep hiba
Szólj hozzá a témához