DPF nyomócső
A DPF nyomóvezeték egy fém vezeték, amely a DPF egység és a DPF nyomáskülönbség érzékelőjének összekötetésére szolgál. Ezeknek az érzékelőknek a segítségével meg lehet mérni a kipufogógáz tényleges nyomását a DPF bemeneti és kimeneti oldalán, a DPF előtti, illetve utáni nyomócsöveken keresztül.
Ahogy a részecskeszűrő egyre inkább megtelik korommal és hamuval, a bemeneti oldalon növekszik a nyomás a kimeneti oldalhoz képest, vagyis megnő a kipufogógáz nyomása a kipufogóáramon belül. Az érzékelő által mért nyomáskülönbség-értékeket rendszeres időközönként feszültségjelekké alakítja át a rendszer, és jelenti őket a motorvezérlő egységnek.
Egy bizonyos ellennyomás elérésekor a vezérlőberendezés kezdeményezi a szűrő automatikus tisztítását, az ún. regenerálást, további paraméterek pl. a megtett távolság, az eltelt idő és a kipufogógáz hőmérsékletének függvényében. A nyomóvezetékeknek két típusa létezik DPF egységhez hegesztett rögzített (nem cserélhető) vezetékek, valamint a felszerelhető (cserélhető) vezetékek, amelyeket külön rendelhetőek.
Kerüljük a költséges javításokat
A DPF cseréjekor javasolt kicserélni a nyomóvezetékeket, mivel gyakran nem távolítható el sérülés nélkül a DPF-ről. Azonban nem kizárólag külső hatások tömíthetik el a vezetékeket, hanem idővel korom és hamu rakódik le. A vezetékek eltömődnek és hibásak lesznek a nyomáskülönbség-érzékelő által, a kipufogógáz-nyomás ellenőrzésére mért értékek. Ez gyakran vezet a részecskeszúró szükségtelen és költséges cseréjéhez. Még ennél is rosszabb, hogy nem indul el megfelelően a DPF motorvezérlő által vezérelt ‚aktív regenerálása. A DPF-ben gyorsan megnő a lerakódások mennyisége, vagy a DPF magas hőmérsékletnek lesz kitéve. ami a szűrő nagyobb mértékű kopásához vezet. Az eltömődött szűrő hosszú távon a motor és a turbófeltöltő kórosodásához vezethet.
Szólj hozzá a témához