Bilstein lengéscsillapító
1954-ben az BILSTEIN forradalmasította a csillapítási technológiát, és mindig is elismerték kiváló minőségét és nagy teljesítményét.
A világ vezető autómárkai okkal bíznak az BILSTEIN-ben. Technológiáik és minőségeik a legmagasabb követelményeket támasztják alá. Mindegyik fejlesztés új mérföldkő és az BILSTEIN úttörő szellemét képviseli, amely lényeg minden gyártott termékben megmutatkozik.
Az BILSTEIN több mint 50 éve fejleszti ki a motorsport versenyzéséhez használt sikeres lengéscsillapítókat. A terepjáró és a rally világbajnokságtól kezdve a legfontosabb 24 órás versenyekig a Formula 1 bajnokságáig. A BILSTEIN továbbra is vezető szerepet tölt be a pályán.
Keress autótípus alapján BILSTEIN lengéscsillapítót vagy más alkatrészt, vagy olvass tovább a márkáról!
A 140 év alatt átadott műszaki ismeretek képezik az BILSTEIN sikerének alapját. A felfüggesztés csúcstechnikája már évtizedek óta szorosan kapcsolódik a BILSTEIN névvel a vezetési dinamika, a biztonság és a kényelem magas követelményeihez, és a vállalat jó helyzetben van, hogy tovább bővítse ezt a státust az elkövetkező évtizedekben.
Az BILSTEIN vállalat 1954-ben forradalmasította a csillapítási technológiát, és azóta meggyőző volt kiváló minőségével és csúcsteljesítményével, mint autóipar innovatív rendszerpartnere. A BILSTEIN a világ egyik legnagyobb szállítója, évente mintegy 10 millió lengéscsillapító termeléssel.
A BILSTEIN márka története
1873-ban August Bilstein ablakbútorok gyártásával kezdte, és hamarosan a regionális határokon túl is ismertté vált. A jövőre való felkészülés érdekében Bilstein 1885-ben megtette a következő nagy lépést: csavarbilincsek szintén részeivé váltak a gyártási programnak. Amikor fia, Hans 1919-ben átvette a társaságot, a társaság történetének egy másik fontos szakasza kezdődött.
A háború éveinek válságideje még messze sem volt, és ezért Hans Bilsteinnek tovább kellett keresnie gyártóberendezéseinek további kihasználását. Ez az első kapcsolatfelvételhez vezet a berlini "Levator" céggel, amely elsősorban emelő- és darurendszereket gyárt emelőgyárként. A társaságot 1930-ban vették át. A Bilstein lökhárítókat gyárt elsőnek az autóipar számára. Rövid idő alatt megfigyelhető, hogy ez a döntés milyen jövőorientált. Mert Bilstein lesz az első szállító a krómozott lökhárítókkal, amelyeket sorozatban használnak. A piaci pozíció további bővítése érdekében Hans Bilstein 1938-ban megszerezte a bécsi Rudolf Robitschek céget, amely a hidraulikus emelők gyártására szakosodott.
A cég végül elérheti azt a szegmenst, amelyben ma a világ vezető szerepe van lökhárítók, emelők és daruk révén. 1954-ben az BILSTEIN mérnökei kifejlesztették az első sorozatra kész, egycsöves gáznyomásos lengéscsillapítót, a szénmentesítés elvén alapulva, amelyet továbbra is az aktív vezetési biztonság szempontjából lényeges hozzájárulásnak tekintenek. A technológia előnyei a kiemelkedő biztonság, teljesítmény és kényelmi tulajdonságok.
A nagy áttörés akkor történt, amikor a Mercedes Benz felismerte a lengéscsillapítók potenciálját, és sorozatgyártásban felhasználta őket. 1961-ben a Porsche először telepítette a Bilstein lengéscsillapítókat a Formula 1 versenyautóba, amelynek eredményeként az összes Porsche versenyautót 1962-től, az összes prototípust és sportautót 1965-től szerelték fel.
1970 januárjában Hans Bilstein halálos balesetet szenvedett Ennepetalban.
1973-ban az BILSTEIN úgy döntött, hogy világszerte terjeszkedik, és megalapította leányvállalatát, az Corporation Corporation of America-t, a kaliforniai San Diego-ban. Folyamatos továbbfejlesztések követik egymást, például egy teljesen számítógépes lengéscsillapítót az UHF vevővel a McLaren Formula 1 versenycsapat számára 1983-ban. A következő évben az BILSTEIN előállította a vállalat történetében az első kétcsöves gáznyomáscsillapítót a Mercedes-Benz számára.
Ezután 1988-ban megnyílik az August Bilstein GmbH & Co. KG legfontosabb fejezete: a társaság részesedésévé vált a Hoesch AG-nek.
A 90-es években az első elektronikus (félig) aktív csillapító rendszerek kerültek piacra, a daru szerkezet gyártását leállították, és 1999 óta az összes Mercedes S osztályú, az BILSTEIN légrugózású rendszerével, kilépett a futószalagról. A Mercedes-Benz E-osztály légrugós modulját 2002-től gyártják. Más prémium gyártók már régóta meg vannak győződve a termékek minőségéről. Ide tartoznak az Aston Martin Audi, a BMW, a Bugatti, a Jaguar, a Land Rover és a Porsche.
2004-ben az BILSTEIN bemutatta felfüggesztési és csillapítási innovációit: a DampMatic® - passzív amplitúdó-szelektív csillapítási erő beállítás a Mercedes osztályok számára -, és a DampTronic® - elektronikusan végtelenül változó csillapító rendszer, amelyet a Porsche AG-vel együttműködve fejlesztettek ki.
Egy évvel később az BILSTEIN kibővítette termékkínálatát, hogy benne legyen a légrugós modulok a Mercedes S-osztályhoz (W221).
# Bilstein lengéscsillapító, gátló, futómű alkatrészek
Szólj hozzá a témához